سرخط خبرها

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در محله

  • کد خبر: ۱۸۷۰
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در محله
در چهارمین جلسه شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد مطرح شد

صدر - چهارمین جلسه شورای اجتماعی مهدی‌آباد با موضوع برنامه‌های دهه ولایت و تسهیلگری در اجرای برنامه‌ها در مسجد دونور برگزار شد. در این جلسه افزون بر اعضای شورای اجتماعی کارشناس فرهنگی، اجتماعی ناحیه2 شهرداری منطقه5 نیز حضور داشت.

 

در ابتدای جلسه، کارشناس فرهنگی، اجتماعی ناحیه2 مصوبات جلسه گذشته را مطرح کرد و گفت: اجرای طرح تابستان دوست داشتنی و کلاس‌های آموزشی ماساژ درمانی در مسجد صاحب‌الزمان برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود. جشنواره نقاشی دانش‌آموزان همراه با والدین درباره فشارخون نیز با همکاری مرکز بهداشت، مدرسه عدالت و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه5 در مدرسه عدالت برگزار شد.
علیرضا حیدری افزود: مهدی‌آباد را همه به ستاد ازدواج آسان می‌شناسند ولی متاسفانه مدتی است که این ستاد فعالیتش کم شده است و دیگر مثل گذشته برنامه ندارد. با توجه به اینکه این ستاد برای اولین بار فعالیت خود را از مهدی‌آباد آغاز کرد، امیدواریم با همکاری و ارتباط بیشتر اعضا، ستاد مثل گذشته دوباره رونق بگیرد. کتابخانه سلامت نیز از طرح‌هایی است که در گذشته فعالیت خوبی در محله داشت و با رفتن آقای محمدی، رابط بهداشت، از رونق افتاد. امیدواریم با بازگشت وی به محله، کتابخانه نیز با همکاری و مشارکت همه اعضا، فعالیت خود را دوباره آغاز کند. به عنوان اعضای شورای اجتماعی از شهروندان محله بخواهید مشارکت بیشتری در اجرای برنامه‌ها با شورای اجتماعی محلات داشته باشند و از تمام ظرفیت‌های موجود در محله استفاده کنید.
حسین صفدری، رابط خیران، در ادامه جلسه گفت: برخلاف تصور عموم ستاد ازدواج آسان مهدی‌آباد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در ماه گذشته بیش از 10زوج جوان را به کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج فرستادیم و تعدادی از آن‌ها را نیز برای تهیه جهیزیه به خیران معرفی کردیم ولی متأسفانه اطلاع‌رسانی نکرده و گزارش آن را ارائه نکردیم. ضمن اینکه در این‌باره تنها خودم و آقای نیازی فعالیت می‌کنیم و رابطان خانم اکنون کمکی در این حوزه ندارند. به عنوان رابط خیران پیگیر کمک‌های افراد خیر به نیازمندان، کودکان بی‌سرپرست و بیماران کلیوی نیز هستم.
سید مجید محمدی، رابط بهداشت، در ادامه جلسه گفت: مساجد و تشکل‌های محله، ظرفیت بالایی دارند و می‌توانیم از این امکان برای اطلاع‌رسانی مسائل بهداشتی کمک بگیریم. مساجد متولی سلامت محله هستند و باید الگوی سلامت هر محله باشند. اگر از هر تشکل یا مسجد یک رابط به مراکز بهداشت معرفی شود، می‌توانیم فعالیت‌های زیادی درباره سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشیم. با نصب یک برد در مساجد اطلاعات مربوط به سلامت و اصول بهداشت اولیه را در اختیار مراجعه‌کنندگان به این مکان قرار می‌دهیم.
حبیب‌ا... صبوری، رابط کسبه، گفت: با پیگیری‌هایی که سال گذشته انجام شد تعدادی درخت در عباس‌آباد کاشته شد. اما تعدادی از درخت‌ها به احیا نیاز دارد و ریشه برخی از درخت‌ها هنوز نگرفته و به کاشت درخت دوباره نیاز داریم. مسئله بعدی مربوط به همان سیم‌های مخابرات است که بارها مطرح کردیم و چند بار هم از طرف شهرآرامحله منطقه 5 گزارش شده، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. سیم‌ها به صورت تار عنکبوت به هم پیچیده شده، تلفن‌ها قطع است و مغازه‌دارها نمی‌توانند از کارت خوان‌ها استفاده کنند. از شهرداری تقاضا داریم دیگر سازمان‌ها را به این جلسه‌ها دعوت کنند تا پاسخ‌گوی نیازهای محله باشند. اگر بتوان از هر سازمان یک رابط به جلسات دعوت کرد، می‌توانیم مشکلات هر سازمان را به گوش مسئولانش برسانیم.
مرتضی قلعه شیری، رابط روحانیون، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) گفت: در دهه کرامت مسابقه فرهنگی و جشن میلاد امام رضا(ع) را در محله و مساجد برگزار می‌کنیم. افزون بر آن در هفته پیش‌رو و در روز حجاب و عفاف، نمایشگاهی یک روزه در خیابان با این مضمون برگزار خواهیم کرد. در هفته نیروی انتظامی نیز سری به کلانتری خواهیم زد و از آن‌ها می‌خواهیم تا رابطی را برای آموزش درباره اعتیاد و مواد مخدر معرفی کنند. از نیازهای محله؛ آموزش درباره اعتیاد و شناخت مواد مخدر به والدین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->