رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی: حدود ۲۷ هزار موقوفه در استان ثبت شده است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۷۷۳۹
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی: حدود ۲۷ هزار موقوفه در استان ثبت شده است+ فیلم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی از ثبت حدود ۲۷هزار موقوفه در سطح این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش سالانه یاوران وقف خراسان رضوی با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید جعفر سیدان عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، محسن داوری فرماندار مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و برگزیدگان اصحاب وقف و بقاع متبرکه، واقفان، خیّران، متولیان، هیئت‌امنا، خدام و مبلّغان وقف در تالار همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی برگزار شد.

ثبت حدود ۲۷ هزار موقوفه در استان

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۴۰درصدی آمار تثبیت و ارتقای موقوفات استان اظهار کرد: تهیه ۶۹۵برگ سند مالکیت برای ۱۵۷۹رقبه وقفی و تبدیل ۴۴۷سند مالکیت قدیمی به سند تک‌برگی در سال جاری باعث شده تا بسیاری از موقوفات به‌طور کامل و قانونی تعیین‌تکلیف شود.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که برکات این سنت حسنه الهی از محل حدود ۲۷هزار موقوفه ثبت شده در خراسان رضوی در بسیاری از حوزه‌ها مردم را در انتفاع مطلق قرار داده است تا جایی که به‌موازات تولید سالانه ۴۸۴۵تن محصولات کشاورزی، ۳۲۲تن گوشت قرمز، ۵۵تن ماهی و ۱۳۵۰۰تن شیر از مجموعه‌های کشاورزی و دامداری وقفی، حتی از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی موقوفات هم حدود ۳هزار مگاوات برق تولید می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۳۵هزار مترمربع پروژه عمرانی با هزینه ۲۹۱میلیارد ریال در موقوفه‌ها اجرا شده تا ضمن حفظ وقفیات، شاهد ارتقای بازدهی این مجموعه‌ها باشیم. این هزینه‌ها در تصویر حقیقی خود، معنای سرمایه‌گذاری هستند، زیرا پرورش ۲۵۳۰رأس دام سبک و ۳۲۰۰رأس دام سنگین، اهدای ۳۲۴ سری جهیزیه، توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی به‌صورت ماهانه و کمک به ۲۰۳ مسجد با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال در بخش فرهنگی ثمره همین سرمایه‌گذاری‌هاست.

همچنین حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در این مراسم از ثبت ۲۶هزار و ۹۳۹موقوفه تا به امروز در سامانه موقوفات استان خبر داد و گفت: از این میان، ۲۱هزار و ۶۹۹ موقوفه پیش از انقلاب و ۵هزار و ۲۴۰ موقوفه بعد از انقلاب به ثبت رسیده است. به‌طور کلی، هزار و ۵۵۲ نفر هم مسئولیت تولیت موقوفات را به عهده دارند و ۱۷۱ نفر هم به‌صورت امنایی، موقوفات را اداره می‌کنند.

وی بیان کرد: در سامانه موقوفات کشور حدود ۸۰۰ نیت خیر به ثبت رسیده و خراسان رضوی با بیش از ۲۰۶هزار یاور وقف از جمله استان‌های پیشتاز کشور در این حوزه محسوب می‌شود.

تجلیل از واقفان نمونه و خدام برتر موقوفات و بقاع متبرکه استان خراسان رضوی از دیگر محور‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->