نشست هم‌اندیشی شفاف‌سازی عملکرد کمیسیون ماده ۵ برگزار شد نگاهی به تاریخ اجتماعی شهر مشهد که نماد هم‌زیستی است | مشهد، پناهی برای ۷۲ ملت رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه میدان معراج شهدا در توس، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تقویت پارکینگ‌های موقت و ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ایام چراغ برات ۱۴۰۳ بهره‌برداری از سایت بانوان بوستان «طرق» مشهد تا پایان ۱۴۰۳ استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد با تأکید بر خلاقیت و نوآوری آبفا مشهد: تسریع در ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد نیازمند تنوع تأمین مالی است استفاده از طرح‌های هنرمندان برای بیلبورد‌ها و استرابورد‌ها در جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ مشهد گزارشی از مشکلات جدی معیشتی و شغلی تاکسی‌رانان مشهدی | خواسته‌ها و گلایه‌های رانندگان تاکسی اقدام اورژانسی برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳) بازدید استاندار خراسان رضوی از سد شوریجه و تصفیه‌خانه‌های شماره ۷ و التیمور مشهد (۲ بهمن ۱۴۰۳) مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد: ۲۰ درصد خودرو‌های زیر چهار سال در مرحله نخست معاینه فنی رد شدند
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار | برخی دغدغه های شهروندان در مورد خطوط اتوبوسرانی در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۸۰۱۹
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
شهروند خبرنگار | برخی دغدغه های شهروندان در مورد خطوط اتوبوسرانی در مشهد
پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به دغدغه های مردمی در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی.

به گزارش شهرآرانیوز، ناوگان اتوبوس رانی شهرداری مشهد با جابه جایی روزانه یک میلیون نفر سفر، درصد در خور توجهی از جابه جایی مسافران مشهدی را به خود اختصاص داه است. مدیر روابط عمومی اتوبوس رانی شهرداری مشهد در این باره می گوید که در حال حاضر ناوگان اتوبوس رانی مشهد با یک هزار و ۷۳۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و میدل باس در حال ارائه خدمت به شهروندان و زائران مشهدی است. او به این نکته نیز اشاره دارد که هر دستگاه اتوبوس به صورت میانگین روزانه و در کمترین حالت چهارصد نفر مسافر و در بیشترین حالت یک هزار و ۱۰۰ نفر مسافر را جابه جا می کند.

به گفته مدیر روابط عمومی اتوبوس رانی شهرداری مشهد، میانگین رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه ها نیز ۱۰ دقیقه است.

با توجه به جایگاه ویژه اتوبوس رانی در جابه جایی مسافر، تعدادی از پیام های مردمی به سامانه پیامکی شهرآرا در قالب « سؤال از شما، جواب از مسئولان» از سوی عباس اتحادی مدیر روابط عمومی اتوبوس رانی شهرداری مشهد پاسخ داده شده است.

*چرا اتوبوس رانی شهرداری مشهد نظارتی بر دیر آمدن اتوبوس های خط ۸۸ ندارد؟

خط ۸۸ با ۱۷ دستگاه اتوبوس و میانگین سرفاصله هشت دقیقه در حال سرویس دهی به شهروندان است. با این حال به دلیل ترافیکی که در طول مسیر این اتوبوس وجود دارد، زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه ها با تأخیر روبه رو می شود. با این همه، هماهنگی های لازم با مسئول خط برای رصد دقیق تر سرفاصله صورت گرفت.


*خوب است رانندگان اتوبوس انصاف داشته و بیشتر مراعات حال مسافران را داشته باشند. برخی از رانندگان سریع در اتوبوس را می بندند. ای کاش رانندگان، مسافرانی که در ایستگاه های اتوبوس مدتی ایستاده اند را با کمی صبر سوار کنند. این درست نیست که به محض رسیدن به ایستگاه سریع در را ببندند و حرکت کنند.

شهروندان می توانند هرگونه شکایت خطوط را با ذکر دقیق تاریخ، بازه زمانی و ایستگاه محل انتظار به سامانه پیام کوتاه روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۸یا پورتال اینترنتی سازمان به نشانی bus.mashhad.ir اعلام کنند تا رسیدگی دقیق صورت گیرد.


*با توجه به ازدحام جمعیت مسافران در اتوبوس خط ۸۱ درخواست افزایش ناوگان داریم.

در حال حاضر خط ۸۱ با ۱۴ دستگاه اتوبوس و میانگین سرفاصله دوازده دقیقه در حال سرویس دهی به شهروندان است. به دلیل اینکه در مسیر این خط نیز ترافیک وجود دارد زمان رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه با تأخیر روبه رو می شود. نکته دیگری که باید در مورد تعداد اتوبوس لحاظ شده برای یک خط بیان کرد این است که تعداد اتوبوس ها بر پایه تراکنش های صورت گرفته است. بنابراین در مورد این خط و تعداد اتوبوس های درنظرگرفته شده می توان گفت که از نظر آمار تعداد مناسبی دارد.

*چرا سرویس دهی اتوبوس رانی مشهد در روزهای تعطیل و جمعه بسیار ضعیف است؟

از  آنجایی که روزهای جمعه نیمی از ناوگان فعال است،سرفاصله خطوط افزایش می یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->