سرخط خبرها

شریک یک زندگی شوید

  • کد خبر: ۱۸۸۸
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
شریک یک زندگی شوید
اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند در خیریه بیت‌الزهرا

سعید جلائیان
خبرنگار شهرآرا محله

با افزایش بی‌سابقه قیمت تمامی اجناس موردنیاز برای تشکیل یک زندگی مشترک به همان میزان توان جوانان برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک کاهش یافته است. با این حال شهر ما شهروندانی دارد که با مشکلات فراوانی که در زندگی خود با آن مواجه هستند همچنان به فکر آینده جوانان همشهری خود نیز می‌باشند و در حد توان تلاش می‌کنند باری از روی دوش زوج‌های جوان بردارند.


با نام امام مهربانی
خیریه جان نثاران حضرت زهرا(س) به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) با مشارکت خیران و نیکوکاران شهرمان در مراسمی به توزیع تعدادی جهیزیه به زوج‌های جوان اقدام می کند تا آن‌ها بتوانند پس از مدت‌ها انتظار زندگی مشترکشان را در روزی مبارک با وسایلی متبرک به نام امام مهربانی‌ها آغاز کنند.
برای تهیه گزارش از این مراسم راهی مکان این خیریه در حسینیه حضرت زهرا(س) شده و با درهای گشوده مواجه می شویم که همانند درهای قلب نیکوکاران آن به روی همه گشوده است. خیران و افراد تحت پوشش این خیریه بدون آنکه مشخص باشد چه کسی خیر است و چه کسی نیازمند در کنار یکدیگر وارد حسینیه الزهرا می‌شوند تا در این مراسم شرکت کنند و به نوعروسان تبریک می گویند.


شور و شوق از تماشای نتیجه
در داخل حسینیه به خاطر وجود جهیزیه‌هایی که به صورت صف چیده شده بود و حضور نوعروسان، شور و شوقی وصف نشدنی بر پا ست. تمامی وسایل مورد نیاز برای آغاز یک زندگی مشترک فراهم شده است و خیران ناشناسی که در تهیه آن مشارکت دارند ثمره کار خود را مشاهده می‌کنند.
در حاشیه این مراسم با سید محمد صادق میرمرتضوی، مسئول روابط عمومی خیریه جان‌نثاران حضرت زهرا(س)، درباره این مراسم به گفت‌وگو می پردازیم.
مسئول روابط عمومی این خیریه در ابتدا به تشریح سابقه تهیه جهیزیه در این خیریه می پردازد و می گوید: این خیریه 2نوبت در طول سال به هدف تشکیل زندگی جوانان، جهیزیه تقدیم به نوعروسان نیازمندی می‌کند که در خانواده‌های تحت تکلف ما هستند یا از مساجد و افراد معتبر به ما معرفی می‌شوند.


تا مدتی منزل هم به آن ها می دهیم
میرمرتضوی با نام بردن از وسایلی که در این جهیزیه‌ها قرار داده شده است و چگونگی اهدای آن‌ها بیان می کند: اقلام جهیزیه‌ها شامل یخچال، اجاق گاز، فرش، پنکه، اتو، سرویس آشپزخانه و... است که در واقع وسایل ضروری یک زندگی محسوب می‌شود. روش اهدای این اقلام به این گونه است که ما پس از یک سری تحقیقات، کلاس‌های آموزشی برای نوعروسان تشکیل می‌دهیم که شامل مسائل دینی، خانواده و بهداشتی است.
پس از آن با برگزاری یک مراسم که در آن بانوان خیر و نیازمندی که تحت تکلف ما هستند،حضور دارند، خانواده‌های زوج‌های جوان و نوعروس‌ها این وسایل را تحویل می‌گیرند. البته افزون بر این، این خیریه در 4مجتمع، 9 واحد دارد که این منازل را نیز مدتی در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهیم تا مدتی در آن ساکن شوند. کار ما در همین جا هم تمام نمی‌شود ما همچنان از این خانواده‌ها به روش‌های مختلف حمایت می‌کنیم.


دعوت برای مشارکت یک کار مقدس
مسئول روابط عمومی خیریه با اشاره به اقلام خوراکی چیده شده در ورودی این خیریه بیان می کند:
البته علاوه بر اهدای جهیزیه در این برنامه ما بسته‌های مواد غذایی متشکل از گوشت، مرغ، برنج، روغن و ... به افراد تحت پوشش خیریه اهدا می‌کنیم. این خیریه در حدود 830 نیازمند را تحت پوشش خود دارد و برای آن‌ها و فرزندانشان برنامه‌های متعددی از قبیل کلاس‌های آموزشی، تفریحی، مشاوره با حضور استادان مجرب برگزار می‌کنیم.
میرمرتضوی در پایان ضمن دعوت از نیکوکاران مشهدی می افزاید: اکنون 14 زوج جوان در صف دریافت جهیزیه از ما هستند. افرادی که تمایل دارند در این کار خداپسندانه شرکت کنند، می‌توانند با حضور و یا تماس با حسینیه حضرت زهرا(س) برای تشکیل زندگی این جوانان مشارکت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->