آماده‌سازی ایوان سلام در پایانه مسافربری مشهد برای نوروز ۱۴۰۴ اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در ایام تشییع پیکر سید حسن نصرالله هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۴ اسفند ۱۴۰۳) تقدیر از شهردار مشهدمقدس در همایش بزرگ ورزش استان شهردار مشهد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از قهرمانان در دستورکار است + فیلم گرامیداشت ۱۵ هزار شهید خراسان رضوی با اهدای خون به نیابت از آنان خبر رد مصوبه مجلس در خصوص تمدید فعالیت شوراها، صحیح نیست تقدیر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از شهرداری مشهد برای پیشبرد اهداف ملی آماده‌سازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد برای استقبال از بهار ۱۴۰۴ مدیرکل دفتر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد: نیازمند ایجاد مرکز داده‌های زیارت در رصدخانه شهری مشهد هستیم رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس: آثار جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ آماده می‌شوند ورود تاریخی قطار‌ شهری به مشهد | نگاهی به تاریخچه و شکل‌گیری یکی از پروژه‌های پرماجرای شهری رئیس مرکز آمار ایران: سرشماری نفوس و مسکن اواخر تابستان یا اوایل پاییز ۱۴۰۵ انجام می‌شود شهردار مشهد مقدس: اطلاعات دقیق و برخط به شهرداری مشهد کمک می‌کند تا خدمت رسانی بهتری انجام دهد + فیلم تسریع در رسیدگی به مصوبات ماده ۵ برای حل مشکلات شهری مشهد بازنگری موضوع ساماندهی رودخانه کشف رود مشهد کلید خورد | جریان امید در کشف رود تزریق اعتبار و رفع گره‌های بحرانی مترو گلبهار- مشهد نقش مترو در توسعه پایدار شهری تعاملات مؤثر شهرداری مشهد و سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو
سرخط خبرها

اتفاق­‌های خوب یک‌ساله

  • کد خبر: ۱۸۸۹۰۵
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
اتفاق­‌های خوب یک‌ساله
جلسات و  برنامه ریزی‌هایی که پارسال انجام دادیم، امسال نتیجه اش را نشان داد؛ با کاهش صف انتظار مردم در اخذ تأییدیه آتش نشانی برای گرفتن پایان کار.

جلسات و  برنامه ریزی‌هایی که پارسال انجام دادیم، امسال نتیجه اش را نشان داد؛ با کاهش صف انتظار مردم در اخذ تأییدیه آتش نشانی برای گرفتن پایان کار. قبلا این طور بود که مردم باید نوبت می‌گرفتند تا همکاران ما برای بازدید بروند. این صف انتظار حدود دو ماه بود که از ابتدای امسال به روز شده و به صفر رسیده بود.

یعنی اگر مدارک و مستندات آماده باشد، فردای روزی که شهروند درخواست بازدید داده است، مراجعه می‌کنیم و تأییدیه را در همان روز صادر می‌کنیم و پیامک رفع نقص را تا ۲۴ ساعت بعد برای او‌ می‌فرستیم. این اتفاق خوب درحالی است که در تعداد همکاران این معاونت که موظف به بررسی پرونده‌ها و بازدید‌های میدانی هستند، تغییری ایجاد نشده است و همان یازده نفری که بودند، هستند.

برای اینکه به این هدف برسیم، چند کار انجام دادیم. اول اینکه بر اساس مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان، چک لیست مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه کردیم تا در بازدید‌ها مبنای کار همکارانمان باشد و کار از حالت سلیقه‌ای خارج شود. شیفت بندی نیروها، برگزاری دوره‌های تخصصی و کار‌های مدیریتی از این دست هم انجام دادیم.

قسمت سخت ماجرا، زمستان پارسال بود که همکاران ما برای کاهش پرونده‌های رسوب کرده در بایگانی، حتی روز‌های تعطیل هم سر کار بودند. آن یک هفته‌ای که ادارات مشهد به دلیل سرما تعطیل شدند، با همه مشکلاتی که برای استفاده از برق و گاز بود، بازهم کارمان تعطیل نشد. هم باید به حدود پنجاه پرونده‌ای که روزانه ارجاع می‌شود، رسیدگی می‌شد و هم به درخواست‌های رسوب کرده رسیدگی و رفته رفته از میزان آن کم می‌شد.

اتفاق خوب دیگری که به نفع شهروندان در این معاونت رخ داده است، الکترونیکی شدن همه درخواست‌های مردمی است. قبلا که مردم به صورت حضوری مراجعه می‌کردند، آن قدر ساختمان اداره شلوغ می‌شد که صدا به صدا نمی‌رسید و همکاران ما برای شنیدن صدای ارباب رجوع، ناگزیر بودند از میکروفون استفاده کنند. از ابتدای شهریور امسال که نیاز به مراجعه حضوری شهروند حذف شده است، دیگر از آن ازدحام خبری نیست و سی چهل نفر مراجع حضوری روزانه به سه چهار نفر رسیده اند.

توسعه طرح آتش نشان داوطلب نیز از دیگر اتفاق‌های خوبی است که از حالت وعده خارج شده و شکل اجرا به خود گرفته است. در شش ماه گذشته حدود نهصد نفر را به عنوان آتش نشان داوطلب آموزش دادیم. ۴۲ نفر هم دوره تخصصی ۱۵۰ ساعته را گذرانده اند و برای مناسبت‌هایی مثل دهه آخر ماه صفر و استقبال از بهار، همراه کارکنان آتش نشانی مشهد و در خدمت افزایش ایمنی شهر خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->