افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

تشرف ۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۸۸۹۱۸
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
تشرف ۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی
همزمان با روز جهانی عصای سفید ۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مراسم صبح امروز بیست و سوم مهرماه در رواق بزرگ امام خمینی (ره) با قرائت آیاتی چند از کلام محید توسط یکی از روشندلان جوان آغاز شد و ضمن قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) با نوای حاج علی ملائکه، گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه پرداختند و مدح و ثنای حضرت رضا (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرازی نیا نیز در ادامه این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: همه ما امروز باید خدا را شاکر باشیم که به مقام و عنوان زائر در این بارگاه منور رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) مظهر سریع الرضایی خداست. هر کس در این دنیا بخواهد از نعمت‌های الهی به مقام رضا و رضایت برسد واسطه این فیض امام هشتم (ع) است. از همین رو شما امروز به حرم امامی مشرف شدید که واسطه رضایت خلق از خداست.

حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا ادامه داد: روشندلان عزیز در این روز که به نام شما مزین به روز عصای سفید است به حرم مشرف شدید که برخی با کوته فکری تصور می‌کنند اینجا مقبره است، اما این بارگاه منور سه شان و جایگاه دارد.

وی افزود: امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ع) شهرت دارند و از همین رو اینجا دانشگاه با عظمت امام رضاست و زائر محضر امام کسب علم و معرفت و ادب می‌کند و درس زندگی و ادب را در مسیر بندگی خدا به انسان می‌دهد.

این سخنران تصریح کرد: حرم پناهگاه رضوی است وقتی انسان در زندگی به بن بست‌هایی برسد در این مکان حضور یافته و حاجت خود را می‌گیرد. اگر صلاح باشد حاجت خود را می‌گیرد و اگر نباشد صبر به او عطا می‌کند.

وی به شان دیگر حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این بارگاه نورانی درمانگاهی ویژه است، در این مکان مقدس درد‌های بی درمان، درمان شده و تا کنون پرونده‌هایی بسیاری از شفایافتگان تشکیل شده است.

در پایان این مراسم این گروه از زائران از خوان با برکت حضرت رضا (ع) بهره‌مند شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->