قطعنامه ضدایرانی غرب نتیجه مثبتی نخواهد داشت اختلاف ترامپ و ماسک به روایت واشنگتن‌پست | هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد دیدار سخنگوی دولت و دستیار رئیس‌جمهور با خانواده مرحومه الهه حسین‌نژاد + فیلم اعتراف یک رسانه عبری به ناتوانی اسرائیل | نمی‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنیم دولت غزه برای تأمین امنیت در توزیع کمک‌ها اعلام آمادگی کرد نصب پنل‌های خورشیدی در نهاد ریاست جمهوری ایران | قائم پناه: ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات با انرژی خورشیدی تامین خواهد شد یک رسانه عبری: سربازان ما در غزه مثل اردک شکار می‌شوند مخالفت مجلس با کاهش منابع اعتباری دولت و شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۴ درخواست دولت در مورد کاهش مالیات دارو و نهاده‌های دامی و کشاورزی در مجلس مصوب نشد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارتباطی به تصویب پالرمو ندارد روسیه درباره پیامد‌های هرگونه اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد پیگیری قالیباف و نمایندگان مجلس در مورد تهمت اخیر همتی طرح نظام قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد سرنوشت گزارش شورای حکام در گرو نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا پدافند هوایی روسیه ۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد سخنگوی وزارت خارجه: جامعه بین‌الملل در برابر اقدام آمریکا در تحریم و ارعاب قضات دیوان بین‌المللی کیفری به پا خیزد نمازی: میزان و شتاب غنی‌سازی، اهرم خوبی برای چانه‌زنی ایران است قالیباف: رئیس جمهور آمریکا اگر واقعاً به دنبال توافق است باید رویکرد خود را تغییر دهد + فیلم اعلام وصول و معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد در دستور کار امروز مجلس (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) واکنش حماس به شهادت دبیرکل جنبش اسلامی فلسطین (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) طرح تجارت گسترده ژاپن و اتحادیه اروپا برای دور زدن آمریکا افزایش تلفات رژیم صهیونیستی در کمین خان یونس تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان در مخالفت با ادامه جنگ در غزه + فیلم (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و پادشاه بحرین واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) توافق ایران و پاکستان برای تقویت همکاری‌های دوجانبه رئیس سازمان برنامه و بودجه: مطالبات گندمکاران و بازنشستگان با نظم در حال پرداخت است ترامپ، ایلان ماسک را تهدید کرد
سرخط خبرها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: ۳۱۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش کمبود داریم

  • کد خبر: ۱۸۹۰۷۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
  • ۱
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: ۳۱۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش کمبود داریم
همدان سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: الان برای ما کلاس بدون معلم و آموزش بی‌کیفیت پذیرفته نیست و حتماً باید مدارس دولتی را با تأمین معلم تقویت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره وضعیت تأمین نیروی آموزشی و کمبود معلم با توجه به شکایات بسیار از سوی خانواده‌ها و مدارس، علت اصلی ایجاد معضل کمبود نیروی آموزشی را در وزارت آموزش و پرورش مربوط به ادوار مختلف برشمرد و اظهار کرد: همانطور که در سخنان مقام معظم رهبری بود، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به مرور زمان ایجاد شده، در طول سالیان گذشته «کمبود معلمان در طول زمان انباشته شده» و خبر‌های روز وزارتخانه حاکی از کمبود ۲۶۰ هزار معلم است.

وی مهمترین علت ایجاد این مشکل را کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و بیان کرد: این مرکز آموزش عالی مهمترین منبع اصلی تأمین نیروی آموزشی است که متأسفانه از سالانه ۲۵۰۰۰ نفر به حدود یک‌هشتم یعنی ۳۰۰۰ نفر کاهش داشته که حاصل بی‌تدبیری مسئولان به مرور زمان بوده که با اعتراض رهبر انقلاب و حضور ایشان در این مرکز مواجه و مقرر شد که این وضعیت ساماندهی و کمبود‌ها جبران شود.

فلاحی به دیگر علل ایجاد شرایط نابسامان کمبود معلم پرداخت و گفت: این معضل در اثر حذف دانشسرا‌ها و تربیت معلم‌ها در طول سال‌ها از دولت‌های قبلی به وجود آمده و ارتباطی به دولت سیزدهم ندارد و می‌توان گفت که وزارت آموزش و پرورش به‌ویژه در دو سال اخیر بیشترین جذب معلم را از طریق ماده ۲۸ و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان داشته است.



وی با اشاره به اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور همکاری خوبی در زمینه صدور مجوز استخدام داشته است، ادامه داد: کمیسیون آموزش هم از آغاز به کار مجلس یازدهم در دولت قبلی و فعلی به این مسأله مهم ورود پیدا کرده و علاوه بر آمار ۲۶۰ هزار کمبود معلم، مجموعه آموزش و پرورش با کاهش ۵۰ هزار نیروی پشتیبان و سرایدار مواجه است که در برخی از مدارس مدیران و معاونان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و اکنون متأسفانه کلاس خالی داریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: این مشکل به مرور با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو مرتفع شد و اکنون دانشگاه فرهنگیان در حدود ۴۰ هزار نفر جذب دانشجو معلم دارد و به همین میزان باید دانشگاه شهید رجایی توسعه داده می‌شد و این مسیر اصلی جذب معلم است.

وی با اشاره به دیگر علل این مسأله در دوره‌های گذشته افزود: تعدادی از معلمان حق‌التدریس، نهضتی‌های قبل از سال ۱۳۹۱ بودند که با برگزاری آزمونی ۲۳۰۰۰ نفر جذب شدند و برای مجموعه کسانی که با آموزش و پرورش ارتباط دارند، نیرو‌های آموزشی بعد از سال ۱۳۹۱ اعم از حق‌التدریس‌ها، نهضتی‌ها، طرح امینی‌ها، معلمان قرآنی، مربیان پیش‌دبستانی و نیرو‌های آموزشی در مدارس غیرانتفاعی با تصویب یک قانون که به صحن مجلس آمد و درباره فوریت آن با امضای نمایندگان به علت همزمان بودن با برنامه هفتم توسعه، درخواست اعمال اصل ۸۵ برای تسریع تعیین تکلیف در کمیسیون مشترک ارائه شد تا معلمان باتجربه و شایسته جذب آموزش و پرورش شوند و در این وضعیت کمبود معلم یاری‌کننده باشند.

فلاحی با تأکید بر اینکه مسأله کمبود معلم یک مسأله مهم و حیاتی است و وزارت آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر عائله دارد، گفت: مجلس پای کار حل این مشکل است و امیدواریم دولت هم پای کار باشد، هرچند نمی‌توان به یک‌باره مسأله کمبود معلم را امسال برطرف کرد و براساس مذاکرات هفته گذشته، دکتر صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و نیز رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور معتقدند که به تدریج، اما با سرعت بیشتری جذب معلم صورت گیرد تا این مشکل برطرف شود.

وی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استیضاح چند وزیر در درخواست نمایندگان وجود دارد و منوط به اعلام وصول هیأت رئیسه مجلس است که فعلاً درگیر برنامه هفتم توسعه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
سلام ترا خدا فکر مجوز ما جاماندگان استخدام نیروهای اموزش وپرو ش قبل ۹۱ هم باشد.ممنون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->