سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شماره ۳۱۴۴۹۴۴۹ گام نخست شناسایی کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۹۲۳
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
شماره ۳۱۴۴۹۴۴۹ گام نخست شناسایی کرونا در مشهد
مسئول کارگروه مراقبت و درمان بیماری COVID‏-۱۹در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس برنامه ریزی در صورتی که شهروندان دچار علائم شبیه به بیماری کرونا ( تب و مشکلات تنفسی حاد) شدند می توانند در گام نخست برای مشاوره با شماره۳۱۴۴۹۴۴۹ مرکز بحران حوزه معاونت درمان تماس حاصل کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وبدا، دکتر شاپور بدیعی افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران احتمالی، بیمارستانی به صورت اختصاصی آماده سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ یا کرونا از مدت ها قبل در حوزه های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است خاطر نشان کرد: از زمان اعلام نخستین مورد ابتلا به این بیماری در کشور، این دانشگاه برای ارائه خدمات مناسب در صورت نیاز، به حالت آماده باش درآمده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرکز بحران این معاونت به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است اظهار کرد: در زمان تماس، کارشناسان معاونت درمان، سوالاتی را بر اساس چک لیست از افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا می پرسند و در صورت دارا بودن علائم مشابه، افراد به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می شوند.

 

دکتر بدیعی با تاکید بر اینکه شهروندان از تماس غیر ضروری با مرکز بحران معاونت درمان خودداری کنند اظهار کرد: در ۴ ساعت ابتدایی راه اندازی این سامانه، بیش از ۴ هزار نفر تماس داشتند که تنها ۵۰۰ نفر از این افراد سوالاتی مرتبط با بیماری کرونا داشتند.

 

وی افزود: علاوه بر این سامانه اطلاع رسانی ۱۹۰ نیز آماده ارائه اطلاعات در زمینه بیماری کرونا به عموم مردم است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه ۹ مرکز خدمات جامع سلامت برای ارجاع بیماران مشکوک به کرونا در سطح شهر مشهد در نظر گرفته شده است و تا ساعت ۲۱ شب فعال  و تمهیدات لازم نیز  اندیشیده شده است خاطر نشان کرد: در این مراکز بر اساس پروتکل های علمی، معاینات صورت می گیرد و در صورت مشکوک بودن بیمار به مراکز سطح دو ارجاع داده می شوند.

 

دکتر بدیعی خاطر نشان کرد: در صورتی که بیمار نیاز به خدمات بستری داشته باشد از سطح دو به بیمارستان ریفرال که بدین منظور آماده سازی شده است ارجاع داده می شود.

 

مسئول کارگروه مراقبت و درمان بیماری COVID‏-۱۹در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارستان شریعتی با ۲۰۰ تخت بستری به عنوان مرکز ارجاع برای بستری بیماران در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: علاوه بر این  و در صورت نیاز، بیمارستان های ارتش، امام رضا(ع)، قائم(عج) و علوی نیز آماده سازی شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم در صورت بروز علائم شبیه بیماری کرونا(تب و تنگی نفس) از حضور در مراکزاورژانس و ایجاد ازدحام پرهیز کنند اظهار کرد: حضور در مراکز پر تراکم زمینه ساز انتقال بیماری هاست و شهروندان برای پیشگیری از این مشکل، به فرایند رسیدگی به بیماران مبتلا توجه داشته باشند.

 

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایشگاه انستیتو پاستور مرجع ارسال نمونه های آزمایشی برای تایید بیماری کرونا محسوب می شود تاکید کرد: تا این لحظه موردی از ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه گزارش نشده است.

 

مسئول کارگروه مراقبت و درمان بیماری COVID‏-۱۹در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم با دوری از استرس و اضطراب به بهداشت فردی خود توجه داشته باشند و به طور مرتب شستشوی دست ها را با آب و صابون مایع فراموش نکنند اظهارکرد: وجود استرس در بدن موجب کاهش سطح ایمنی و مقاومت بدن می شود بنابراین مردم با حفظ خونسردی به توصیه های بهداشتی توجه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->