اکبر نصراللهی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناخت تولیدکنندگان و فعالان حوزه سیره وفرهنگ رضوی، شبکه سازی و ارتقای کمی و کیفی در حوزه رسانههای دینی به ویژه سیره رضوی برگزار شده است.
نصراللهی بیان کرد: شاید بتوان گفت مهمترین هدف این جشنواره هم افزایی بین فعالان رسانهای است و از طریق ارتباط با یکدیگر، تجربیات خود را در عرصه کاری خود افزایش دهند.
وی افزود: دوره نخست جشنواره را با همین اهداف برگزار کردیم و به دلیل استقبال گسترده و ذوق و شوق شرکت کنندگان، تصمیم گرفتیم کار را ادامه دهیم که در دوره دوم بخش رساله و پایان نامهها را به بخش داوری اضافه کردیم.
نصراللهی تصریح کرد: یکی از دلایل اضافه کردن بخش پایان نامهها ترکیب بعد احساسی با علمی در ترویج سیره رضوی است تا تولیدکنندگان علاوه بر توجه به بعد احساسی، به بعد عقلانی نیز در آثار خود بپردازند و تعامل بین رسانهها و حوزههای علمی و دانشگاهی از اهداف دیگر این جشنواره قرار گرفت.
دبیر جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به امتیازات دوره سوم این مراسم گفت: وجه تمایز جشنواره سوم نیز دریافت آثار به زبانهای مختلف است و اگر همه تولیدکنندگان سیره رضوی از هر جای دنیا و با هر زبانی آثار خود را ارسال میکردند به مرحله داوری راه مییافت. همچنین دریافت سوژههای رسانهای از سوی افرادی که امکان تولید ندارند به عنوان صرفا پیشنهاد دهنده سوژه و بخش پویشهای مردمی و رسانههای مجازی را نیز بنا به اهمیت و گسترش رسانههای فضای مجازی در دوره سوم به جشنواره اضافه شد.
اکبر نصراللهی تشریح کرد: با توجه به حجم جنگ ترکیبی و کثرت رسانههای ضد دین که در فضای مجازی وجود دارد تلاش داریم با توانمندکردن رسانههای دینی از اعتقادات دینی مردم صیانت کنیم و بتوانیم جهاد تببین، روایت اول، بازدارندگی، کنشگری فعال و واقع نمایی را در رسانهها ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) را موفق میدانیم و باورمان این است اگر بخواهیم به شبکه سازی رسانههای دینی برسیم با یکی دو جشنواره محقق نمیشود.