گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم
سرخط خبرها

دولت مکلف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد

  • کد خبر: ۱۹۰۲۶۲
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
دولت مکلف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد
با تصویب مجلس، دولت مکلف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند چ ماده ۸۸ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، کارکنان وزارت آموزش و پرورش می‌توانند به اختیار خود عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان یا حساب پس انداز کارکنان دولت را انتخاب کنند. در صورت جابه جایی بین حساب و صندوق مذکور صرفا برای یکبار وجوه پس انداز آن‌ها به تفکیک سهم دولت، سهم مستخدم و سود حاصل از سرمایه گذاری به محل عضویت جدید انتقال می‌یابد.

کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و یا خواهند پذیرفت باید ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خودرا تا ۵ درصد به حساب صندوق واریز کنند و دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت نماید.

همچنین دولت مکلف است کلیه مطالبات باقیمانده صندوق ذخیره فرهنگیان را طی اجرای این برنامه تخصیص و پرداخت نماید.

در جریان بررسی این بند، نجفی خواه نماینده دولت گفت: طبق قانون مجلس، دولت تا زمان تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نمی‌تواند سهم دولت را واریز کند لذا اینکه این مبلغ به عنوان مطالبه دولت در نظر گرفته شود، قابل قبول نیست، چون دولت ممنوعیت قانونی برای پرداخت داشت.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز گفت: حرف دولت این است که به خاطر قانون مجلس امکان واریز سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداشته است لذا جزء دیون دولت محسوب نمی‌شود. اگر هم در برنامه بیاید از زمان اجرای برنامه به عنوان دیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تا قبل از مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت پرداخت سهم دولت در صندوق تا تصویب اساسنامه دولت باید بدهی را بپردازد، اما بعد از مصوبه دیگر بدهی دولت نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->