حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت علت اصلی گرانی گوشت و مرغ، نبود پیش‌بینی در واردات نهاده‌های دامی است
سرخط خبرها

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر: شورای رقابت باید در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخ بدهد

  • کد خبر: ۱۹۰۳۴۴
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر: شورای رقابت باید در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخ بدهد
دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر گفت: شورای رقابت باید در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند و اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سؤال ببرند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام طاهری آکردی در جلسه معاونان این ستاد، با انتقاد از قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت، این‌گونه اقدامات را عاملی در ناکارآمد نشان دادن نظام دانست.

وی درباره نتیجه اقدام شورای رقابت، به مسئولان هشدار داد و با بیان اینکه چنین اقداماتی مردم را از نظام دلسرد می‌کند، تصریح کرد: آسیب اینگونه کار‌ها کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید برای اضافه شدن چند آپشن، قیمت خودرو تا حدود ۵۰ درصد افزایش یابد؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: حتی گزارش‌های متعدد مردمی داشتیم که برخی از خودرو‌ها ایرادات اساسی داشتند و خودروسازان رفع این ایرادات را به عنوان آپشن مطرح کرده‌اند. کجای دنیا رفع ایراد خودرو که وظیفه خودروساز است، آپشن به حساب می‌آید؟

وی ادامه داد: یک نفر باید جلوی اقدامات خودروسازان و شورای رقابت را بگیرد. مگر قرار نبود که در یکی دو سال قیمت خودرو استاندارد شود، پس چه شد؟ قیمت استاندارد یعنی اینکه خودروسازان قیمت بازار را کاهش دهند نه اینکه قیمت کارخانه را به‌گونه‌ای افزایش دهند که به اندازه قیمت بازار شود. بعداً هم ادعا کنند که ما دو نرخی بودن خودرو را از بین بردیم.

طاهری آکردی این‌گونه رفتار‌ها را سبب ایجاد نارضایتی عمومی دانست و گفت: شورای رقابت باید مبنای قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو را به صورت شفاف برای مردم تبیین کند. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم می‌گیرد که وضعیت بازار خودرو را سروسامان دهد، ولی شورای رقابت به نحو دیگری رفتار می‌کند. بلند شدن چنین صدای دوگانه‌ای در حاکمیت جایز نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از انتقاد‌های اساسی مردم درباره نحوه تحویل خودرو توسط خودروسازان است، یادآور شد: این‌ها در حالی که هنوز به تعهدات چندماه پیش خود درباره تحویل خودرو عمل نکرده‌اند، خودرو‌ها را احتکار می‌کنند تا بازار را تشنه کنند و راه را برای افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت باز کنند. صدای مردم را چه کسی باید در بحث خودرو بشنود؟ اینکه ما هم بخواهیم درباره این موضوع سکوت کنیم قطعاً ظلم است. تابه‌حال گزارش‌های متعدد مردمی درباره بحث خودرو به ما رسیده و ما افراد را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ایم، ولی تا کجا باید مردم سکوت کنند؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قیمت‌گذاری خودرو داخلی بر اساس قیمت خودرو خارجی را ظلم آشکار عنوان و بیان کرد: مگر خودروساز‌های داخلی از یارانه دولتی، برق، آب و گاز ارزان‌قیمت و... استفاده نمی‌کنند که شما می‌خواهید بر اساس آن‌ها قیمت‌گذاری کنید؟ کارگر ایرانی درآمد ریالی دارد چرا باید خودرو با قیمت دلاری بخرد؟

طاهری آکردی اقدامات این‌چنینی را عاملی برای زیر سؤال رفتن خدمات خوب و امیدبخش دولت برشمرد و تصریح کرد: ما در بحث مسکن، بهداشت و درمان، مالیات و... شاهد تحولات عظیمی هستیم که حقیقتاً خبر‌های خوبی بوده و در مردم امیدآفرینی می‌کند، ولی افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت تمام این زحمات را زیر سؤال می‌برد و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می‌کند.

وی یکی از اصول اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری مطالبات مردم بیان کرد و خاطرنشان ساخت: در روز‌های گذشته تماس‌های مکرر مردمی داشتیم که درخواست داشتند ستاد امر به معروف در این موضوع وارد شود. شورای رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته باشند و به تبیین بپردازند. اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سؤال ببرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به حجم مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودرو‌های داخلی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور، این ستاد پویش مطالبه‌گری از شورای رقابت را به آدرس https://asle ۹۰.۲۴ on.ir/n/۶ راه‌اندازی کرده تا مردم با ثبت‌نام در آن اعتراض خود را به قیمت‌گذاری غیرشفاف و غیرمنطقی خودرو اعلام کنند.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->