واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

۲۰۲۰ کودکستان خراسان رضوی در صف صدور مجوز فعالیت

  • کد خبر: ۱۹۰۳۵۴
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۲۰۲۰ کودکستان خراسان رضوی در صف صدور مجوز فعالیت
سازمان ملی تعلیم و تربیت زمان صدور مجوز فعالیت کودکستان‌ها را پایان آبان‌ماه اعلام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز مجتبی همتی‌فر به‌تازگی اعلام کرده که «مجوز‌های تأسیس کودکستان‌ها صادر شده است و صدور مجوز برای فعالیت آن‌ها نیز تا پایان آبان ماه ادامه دارد.» پیش‌از‌این نیز این سازمان در اردیبهشت‌ماه امسال ابلاغ کرد که باید مجموع کودکستان‌هایی که پیش‌از‌این با مجوز نهاد‌های دیگر در حال فعالیت بودند، شناسایی شوند و خود را با ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق بدهند. در‌همین‌راستا، خرداد‌ماه امسال آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، به شهرآرا گفت: حدود ۵۷۰ کودکستان در مشهد و تبادکان فعال هستند که مشمول فرایند تطبیق شده‌اند.

رشیدی اکنون در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، از وجود حدود ۲۰۲۰ کودکستان در خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: حدود ۱۸۰۰ کودکستان از این تعداد در استان فعال هستند، اما مشخص نیست چه تعداد از این مراکز وارد سامانه تطبیق مجوز شده و در این فرایند قرار گرفته‌اند. در نهایت سازمان ملی تعلیم و تربیت این آمار را اعلام خواهد کرد. مرحله اول صدور مجوز تأسیس بود و اکنون صدور مجوز فعالیت مدنظر است.

او با اشاره به صدور مجوز مهد‌های کودک تا پایان آبان‌ماه بیان کرد: این وعده داده شده است، اما مشخص نیست چه زمانی اجرایی می‌شود و بستگی به آمادگی زیرساخت‌ها دارد که موضوعی فراسازمانی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه شهریه کودکستان‌ها نیز هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: نمی‌توان فرمول مشخصی برای شهریه ارائه داد، اما امسال نیز شهریه کودکستان‌ها مشمول افزایش خواهد شد. فعلا همان شهریه سابق از والدین دریافت شده است و به‌محض اینکه میزان شهریه از طریق سامانه اعلام شد، در‌صورتی‌که رقم بیشتر از آن مبلغ باشد، باید مابه‌التفاوت آن به خانواده‌ها برگشت داده شود.
رشیدی با اشاره به اینکه نظارت بر کودکستان‌ها از طریق کارشناسان پیش‌دبستانی انجام می‌شود، گفت: همچنین در سایت سازمان ملی تعلیم و تربیت نیز سامانه الکترونیکی «شکوا» برای پاسخگویی به شکایات در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->