تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بوستان بانوان «شهربانو» کوهسنگی مشهد بیش از یک هکتار وسعت دارد

  • کد خبر: ۱۹۰۵۱۴
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
بوستان بانوان «شهربانو» کوهسنگی مشهد بیش از یک هکتار وسعت دارد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: بوستان شهربانوی کوهسنگی بیش از یک هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی در آیین بهره‌برداری از بوستان شهربانوی کوهسنگی و ١٧ پروژه عمرانی و زوده بازده در منطقه ٨، با اشاره به اینکه ۵٣ هکتار فضای مختص بانوان در ١٣ نقطه سطح شهر ساخته شده است، اظهار کرد: در راستای تکالیفی که شورا برای احداث بوستان‌های بانوان به ویژه در پارک‌های بیش از پنج هکتار به عهده شهرداری مشهد گذاشته است، کلنگ ساخت پارک بانوان کوهسنگی در سال گذشته به زمین خورد.

وی با اشاره به اینکه شهربانوی کوهسنگی بیش از یک هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برای فضاسازی این پارک بیش از ۷۰هزار گونه گیاه دائمی و فصلی کاشته شده است و در مجموع چهار هزار مترمربع فضای سبز در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: ۷۰۰ مترمربع زمین ورزشی والیبال و بدمینتون، ۴۵۰ متر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و یک مسیر پیاده‌روی سلامت برای نرمش‌های صبحگاهی هم به عنوان فضا‌های ورزشی و تفریحی در شهربانوی کوهسنگی، مسیر دوچرخه سواری، کافی‌شاپ و ... پیش‌بینی و ساخته شده است. 

یعقوبی گفت: با توجه به قدمت پارک کوهسنگی و درختان قدیمی که در این بوستان وجود دارد همه مسیر‌ها و امکانات این بوستان بانوان درحالی ساخته شده که به درختان قدیمی پارک کوهسنگی هیچ آسیبی نرسیده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی فضا‌ها و امکانات ویژه برای مادران و کودکان که یکی از ویژگی‌های خاص شهربانوی کوهسنگی است، تصریح کرد: اتاق‌های مادر و کودک برای شیردهی، تعویض نوزاد و استراحت آن‌ها در این بوستان احداث شده است و در کنار آن نیمکت‌ها، تاب مادر و کودک و مبلمان ویژه‌ای برای کودکان طراحی و اجرا و فضای دنجی آماده شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: در بوستان بانوان کوهسنگی به صورت ویژه‌ای به کم‌توانان جسمی و حرکتی توجه داشته‌ایم تا آن‌ها هم بتوانند به راحتی از این بوستان و امکانات آن استفاده کنند، به همین منظور دسترسی به تمام امکانات این بوستان بزرگ به صورت رمپ در نظر گرفته شده است که استفاده از فضا‌های شهربانوی کوهسنگی برای توانیابان میسر باشد.

وی با بیان اینکه در بوستان کرامت نیز پیش‌بینی شده است که برای بانوان فضا‌هایی طراحی خواهد شد و همچنین در توسعه این امر تلاش خواهیم کرد، گفت: ١٣٠ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع پیش‌بینی شده که تحول عظیمی است و تصمیم گرفته‌ایم در این دوره حدود ۴٠ هکتار فضا‌ برای بانوان احداث و به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش شهرآرانیوز،  بوستان بانوان کوهسنگی دومین فضای اختصاصی بانوان است که در چندروز گذشته افتتاح شده است. چندروز پیش باغ شهربانو بوستان وکیل‌آباد در فضایی به وسعت بیش از ۵هکتار بازگشایی شد. بوستان شهربانو به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و طراحی همسو با طبیعت، یکی از زیباترین و مجهزترین فضا‌های اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->