از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟
سرخط خبرها

توزیع بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیر خشک در داروخانه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۰۵۱۹
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
توزیع بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیر خشک در داروخانه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۴۰ قوطی شیر خشک از ابتدای سال جاری تا کنون در داروخانه‌های مناطق زیر پوشش این دانشگاه توزیع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی روحبخش با بیان اینکه همچنین از این تعداد یک میلیون و ۶۹ هزار و ۶۳۶ قوطی شیر خشک در داروخانه‌های مشهد توزیع شده است افزود: طی ۶ ماه نخست امسال تعداد ۸۵۲ هزار و ۱۱۵ قوطی شیر خشک و در مهرماه نیز ۲۱۷ هزار و ۵۲۱ قوطی شیر خشک در داروخانه‌های مشهد توزیع شده است.

وی افزود: این میزان شیر خشک توزیع شده مربوط به جمعیت بومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اتباع خارجی ساکن در این مناطق است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص سهمیه شیر خشک نوزادان زائران و مجاورانی که از سایر استان‌ها به خراسان رضوی و مشهد سفر می‌کنند گفت: مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای اختصاص یافتن میزان شیر خشک بیشتری به مشهد که شهری زائرپذیر است انجام شده است.

روحبخش با بیان این که تا کنون شیرخشک معمولی (رگولار) خارجی توزیع نشده است ادامه داد: مرکز بهداشت شیر خشک یارانه‌ای را توزیع می‌کند که هزینه کمتری نسبت به شیر خشک غیریارانه‌ای دارد.

وی در خصوص سهمیه شیر خشک در داروخانه‌های دولتی و خصوصی گفت:برای داروخانه‌ها محدودیتی در دریافت شیر خشک وجود ندارد و هر میزان شیر خشکی که به شرکت پخش استانی ارسال شود همان میزان بین تمامی داروخانه‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در راستای توزیع عادلانه شیرخشک طرح ثبت اطلاعات فروش شیرخشک با درج کدملی و تاریخ تولد کودکان زیر ۲ سال توسط داروخانه‌ها از تاریخ بیستم مهرماه امسال آغاز شده است افزود: داروخانه‌ها بایستی به ازای هر شیرخشک تحویلی، کدملی کودک زیر ۲ سال را در سامانه "تیتک" ثبت کنند.

روحبخش در خصوص این که ماهانه چند قوطی شیر خشک به هر نوزاد تعلق می‌گیرد ادامه داد: تعداد قوطی شیر خشک برآورد شده بر اساس نیاز کودکان در سنین مختلف متفاوت است، اما برآورد بین چهار تا ۹ قوطی شیر خشک است و در حال حاضر محدودیتی ندارد.

وی در خصوص کمبود شیر خشک اظهار کرد:بر اساس شیر خشک مصرفی طی ۶ ماه دوم سال۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۶ ماهه نخست امسال، به طور میانگین ۲۵۰ هزار قوطی شیر خشک در هرماه مصرف می‌شود علاوه بر آن در شرایط کنونی به علت تغییر نرخ ارز و قیمت کم شیرخشک اطفال، از آن به عنوان مکمل ورزشی و غذایی و مکمل شیر مادر نیز استفاده می‌کنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که درکنار این مصارف، اخبار کمبود این محصول باعث خرید هیجانی و در بعضی موارد نیز خرید نابجا توسط برخی افراد می‌شود و البته افراد سودجو نیز همیشه در کمین شیرخشک برای قاچاق آن به دیگر کشور‌های همسایه نیز هستند که می‌تواند بر این کمبود دامن بزند.

روحبخش افزود: این اقدامات باعث می‌شود شیر خشک به کودکان نیازمند به آن در سنین مختلف کمتر از ۲ سال که مصرف کننده واقعی شیرخشک هستند کمتر برسد و خانواده‌ها سرگردان بمانند.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->