پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وراث منتظر سهام عدالت باشند

  • کد خبر: ۱۹۰۸۵۹
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
وراث منتظر سهام عدالت باشند
پس از حدود ۱۶ سال بلاتکلیفی درخصوص واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث آنها، قرار است طی روز‌های آینده با صدور اطلاعیه از وراث دعوت شود تا با مراجعه غیرحضوری به شرکت‌های کارگزاری نسبت به تشکیل پرونده انتقال سهام اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، از سال ۱۳۸۴ تا کنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت فوت کرده‌اند، اما طی این سال‌ها ساز و کاری برای انتقال سهام آن‌ها ایجاد نشده است.

از مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی بورس و اوراق بهادار آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را تصویب و ابلاغ کرد که امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی ایشان فراهم شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار با استفاده از ظرفیت موجود در کارگزاری‌های منتخب، شرایط انتقال سهام عدالت متوفیان را فراهم کرد.

مطابق این بخشنامه در صورت وجود چند وارث، یکی از آن‌ها که در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد می‌تواند به عنوان نماینده وارث مراحل انتقال را طی کند. با این حال بخشنامه مذکور هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

حدود دو هفته قبل فرزانه یاری ـ معاون حقوقی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار- بیان کرد: اطلاعات دقیقی به صورت متمرکز که بتوان بدون نیاز به مراجعه حضوری فرایند انتقال را مطابق قوانین و مقررات انجام داد وجود ندارد. اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی موفق به أخذ مصوبه‌ای شده که به این شرکت اجازه داده اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق استفاده از ظرفیت همکاری شرکت‌های کارگزاری انجام دهد.

در همین راستا، جلسات مشترکی به منظور آشنایی شرکت‌های کارگزاری با الزامات حقوقی مدنظر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگزار و قرار شد از طریق صدور اطلاعیه‌ای از وراث دعوت شود تا با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری منتخب نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

روز گذشته نیز احسان خاندوزی ـ سخنگوی اقتصادی دولت - اعلام کرد: خبر خوبی برای خانواده‌های متوفیانی داریم که بیش از ۱۵ سال منتظر تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان بودند. از روز‌های آینده با تمرکز بر روش‌های غیرحضوری، نماینده وراث می‌تواند به سامانه‌های معرفی شده رجوع و این مسئله را حل و فصل کند.

سهام عدالت جاماندگان به زودی تعیین تکلیف می‌شود

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: این تکلیف از قانون بودجه سال گذشته برعهده دولت گذاشته شده است. در همین زمینه پیش‌نویسی آماده شده بود، ولی به دلیل برخی مخالفت‌ها در صحن هیئت دولت، نیازمند اصلاح شناخته شد.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: امسال با توجه به اینکه در قانون بودجه این تکلیف برای دولت وجود دارد، سبد سهامی را برای حدود ۴.۵ میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی فاقد سهام عدالت در نظر گرفته و به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان سهم مشخص کرده‌ایم که امیدواریم این سبد سهام به زودی در دولت تعیین تکلیف شود.

این در حالی است که اواسط ماه گذشته مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس- گفته بود احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود که بر این اساس اواخر آذر ۱۴۰۲ باید منتظر واریز مرحله اول و روز‌های پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->