شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

روز گذشته رکورد بیشترین مصرف برق در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۱۶
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
روز گذشته رکورد بیشترین مصرف برق در مشهد
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد از رکورد بیشترین مصرف برق مشهدی‌ها در روز گذشته خبر داد.

لاله سادات کوثری- به گزارش شهرآرا نیوز، علیرضا کاشی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا از روز شنبه و اینکه این روند افزایش دما  تا هفته آینده ادامه دارد، بیشترین مصرف برق در شهر مشهد با 1612مگاوات مصرف دوشنبه24 تیرماه جاری رقم خورد.

وی افزود:این رقم، عدد قابل توجهی در مصرف است و در این رابطه باید گفت در این چند ماهه حدودا بیش از 9 درصد بیشتر مصرف برق داشتیم.

 وی با بیان اینکه سال گذشته  اوج مصرف برق در مشهد به تاریخ یکم مرداد ماه با 1538 مگا وات مصرف برق گزارش شده است ادامه داد: هنوز در اولین ماه تابستان از رقم رکورد سال قبل هم گذشتیم و این در حالی است که ما هنوز گرمای هوا و مرداد ماه را نیز پیش رو داریم.

کاشی با اشاره به اینکه در این ایام با توجه به میلاد حضرت رضا(ع) علاوه بر مجاوران زائران زیادی هم در مشهد حضور داشتند خاطر نشان کرد: سرویس دهی به زائران هم وظیفه ماست، اما باید گفت علی رغم اینکه ما تمام تلاشمان را می کنیم که مشکلی برای تامین برق مردم پیش نیاید اگر قرار باشد مصرف بر همین منوال باشد مجبور می شویم جداول شرایط اضطراری را طراحی کنیم و شهر را تقسیم بندی نموده و اعمال خاموشی کنیم.

وی تصریح کرد: اعمال خاموشی، خط قرمز ماست اما شهروندان بدانند با سه راهکارامکان همراهی وجود دارد که بین 7 تا 8 درصد صرفه جویی را رقم می زند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: قراردادن درجه کولر گازی روی عدد 24، استفاده از دور کند کولر آبی و نیزعدم استفاده از وسایل پر مصرف برق از ساعت 12 تا 17 باعث می شود در هر خانه ای حدود 7 الی 8 درصد صرفه جویی اتفاق بیفتد

کاشی در خصوص ادارات و نهادهایی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند نیز افزود:بازرسان ما در محل هستند این ارگان ها روزهای اول با ما همراه نبودند اما در حال حاضر همراه شدند، البته  بانکها در این قضیه کمتر همراهی می کنند و بعضا کار آن ها به اخطار قطع هم رسیده است.

وی در خصوص تغییر ساعت اداری ادارت نیز اظهار داشت: در آن روزهایی که تغییر ساعت کار اتفاق افتاد حدودا روزی 20 مگا وات صرفه جویی داشتیم اما برای ادامه اجرا ، تابع نظام اداری کشور هستیم.

وی گفت: در حال حاضرادارت باید از ساعت 13 سیستم های سرمایشی خود را یا خاموش کنند یا درجه آن را روی 24 و 25 قرار دهند. خوشبختانه تا الان در مشهد با موردی برای قطع برق مواجه نشده ایم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->