عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد
سرخط خبرها

سردار کشوری: تعداد حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور افزایش یافته است

  • کد خبر: ۱۹۱۸۰۲
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
سردار کشوری: تعداد حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور افزایش یافته است
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اخیرا از IPهای کشورهای مختلف به زیرساخت‌های ما حمله می‌شود و این حملات افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار عبدالرحمن کشوری پیش از ظهر امروز در مراسم هفته پدافند غیرعامل در مشهد اظهار داشت: باید آمادگی خود را متناسب با شرایط روز حفظ کنیم و نمی‌توان تهدید‌ها را با ابزارهای‌قدیمی پاسخ داد. روز به روز شاهد هستیم به تهدید‌های ما اضافه می‌شود.

وی گفت: همان‌طور که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند تهدید‌هایی را همراه خودش دارد. باید دانشمان را امروز نسبت به گذشته افزایش دهیم، دشمن به دنبال افزایش تهدیدهاست و ما نیز مستمر در جنگ هستیم و باید توان پاسخ‌گویی خودمان را افزایش دهیم.

کشوری خاطرنشان کرد: ایران نیز با سیاست‌ها و ماهیتی که دارد، دشمن به دنبال نفوذ و سلطه در این کشور است، لذا تمام ویژگی‌های کشور باعث تهدید‌های دشمنان است. بسیاری از کشور‌ها نیز به صورت پنهان تهدید‌هایی دارند یا زمینه تهدید را فراهم می‌کنند. برخی هم صحنه‌گردان و برخی کشور‌ها نیز حامی تهدیدات هستند.

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور اذعان کرد: براساس تحولات اخیر در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت و دستاورد‌های خوبی که داشت احساسمان این است که این رخداد‌ها می‌تواند دشمن صهیونیستی را به سمت سقوط و نابودی بکشاند.

کشوری تصریح کرد: امروز نیز بسیاری از تحلیلگران خارجی از این وضعیت وحشت دارند. با این شرایطی که در منطقه داریم دشمن ساکت نمی‌نشیند. در قدس بیش از ۱۲مورد زیر ساخت در حوزه آب مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مدت‌های اخیر از IPهای کشورهای مختلف نیز به زیرساخت‌های ما حمله می‌شود، ادامه داد: تعداد حملات موفق سایبری به ایران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد و بزرگ‌ترین حمله سایبری به حوزه انرژی در دو سال گذشته بود. اگر این اقدامات پدافندی نبود شاید ماه‌ها طول می‌کشید تا به شرایط قبل برگردیم.

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: نسبت به تهدید‌هایی که امروز وجود دارد، عملکردمان بسیار بهتر است. امروز شاهد این هستیم که همه متوجه عمق مسئله هستند و اجماع خوبی دارند. مسئله بعدی نیز اجماع تخصصی است که باید در حوزه خودمان به آن برسیم و روی این مسئله کار کنیم. ابتدا باید دشمن را بشناسیم و تهدید‌ها را شناسایی کنیم. همچنین باید ضعف‌های خودمان را بشناسیم که اگر ضعف‌های خودمان را نشناسیم آسیب‌پذیر خواهیم بود و در نهایت باید به دنبال طرح پاسخ باشیم. باید در برابر انواع تهدید‌های دشمن این آمادگی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی ویژگی‌های خاصی دارد، تصریح کرد: وجود حرم رضوی و مرز مشترک با تعدادی از کشور‌ها از جمله ویژگی‌های خراسان رضوی است. میزبانی از میهمانان در مشهد نیاز به مدیریت پیشرفته دارد. این مجموعه ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی دارد و حفظ و حراست از آن‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد.

کشوری خاطرنشان کرد: برای دارایی‌هایی که داریم باید طرح پاسخ داشته باشیم. اگر آمادگی لازم را نداشته باشیم با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. طرح‌های توسعه‌ای باید طرح پدافند غیرعامل داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->