شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

چشمک پرسپولیس به چهارمین قهرمانی

  • کد خبر: ۱۹۱۹۷
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
چشمک پرسپولیس به چهارمین قهرمانی
سرخ‌پوشان پایتخت با پیروزی بر شهرخودرو، حکم کمیته انضباطی و توقف مدعیان مقتدرانه در صدر ایستادند
هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از عصر پنجشنبه آغاز شد. بالانشینان جدول در این هفته نتایج خوبی نگرفتند و غیر از پرسپولیس، سایر مدعیان نتوانستند ۳ امتیاز بازی‌هایشان را کسب کنند. پرسپولیس در ورزشگاه خالی آزادی دست به کار بزرگی زد و شهرخودروی مشهد را که در کورس بالانشینان بود، با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش‌رو برداشت. استقلال در سیرجان برابر گل‌گهر با یک گل شکست خورد تا تیم آبی‌پوش پایتخت، ترکش مشکلات مدیریتی‌اش را بخورد. شهرآورد حساس اصفهان با تساوی یک‌بر‌یک به پایان رسید تا سپاهان که با حکم کمیته انضباطی ۳ امتیاز بازی با پرسپولیس را از دست داده بود، در این بازی هم ۲ امتیاز حساس دیگر را از دست بدهد. تراکتور، دیگرمدعی لیگ امسال هم دیروز در جم زمین گیر شد و مقابل پارس جنوبی‌جم با یک گل بازی را واگذار کرد. در سایر بازی‌های دیروز، برزیلی‌های آبادان سرانجام بعد از رفتن اسکوچیچ رنگ برد را دیدند و میزبانشان سایپا را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دادند.

اولین باخت تیم مجیدی در لیگ برتر
تیم فوتبال استقلال که طی روز‌های گذشته با اتفاقات ریزودرشت زیادی مواجه شد و با پروازی خبرساز راهی سیرجان شد، در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر از ساعت۱۶ پنجشنبه در سیرجان به‌مصاف گل‌گهر رفت و ۱ بر ۰ شکست خورد. آبی‌های تهران که با ۳۶امتیاز در رده سوم قرار داشتند و امیدوار بودند با برتری در این دیدار همچنان جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشند و فاصله با صدر جدول را کمتر کنند، نیمه اول را با تساوی بدون گل به پایان بردند و امیدوار بودند در نیمه دوم به برتری برسند. استقلال که در این دیدار تماشاگری در ورزشگاه نداشت، نیمه دوم را هجومی شروع کرد و بخش عمده زمان بازی را در اختیار داشت؛ اما این تیم گل‌گهر بود که از معدودموقعیت‌هایش به‌خوبی استفاده کرد و با گل‌کردن یکی از آن‌ها از تیم مجیدی پیش افتاد. در دقیقه۶۱ این دیدار و درحالی‌که استقلال تمایل بیشتری به حمله داشت، تیم میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد و این ارسال را علیرضا ابراهیمی با ضربه سر به گل برتری تیمش تبدیل کرد. پس از این گل، استقلال حملات زیادی را روی دروازه گل‌گهر پی‌ریزی کرد و در چندین موقعیت می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند؛ اما بشاگردی، دروازه‌بان گل‌گهر، در روزی خوب و کم‌اشتباه مانع از بازشدن دروازه‌اش شد. در ۵ دقیقه پایانی بازی شاگردان مجیدی فشار زیادی را روی دروازه میزبان طراحی کردند تا بتوانند با حداقل امتیاز، سیرجان را ترک کنند؛ اما تعویض‌های سرمربی این تیم هم نتوانست عاملی برای به‌گل‌رسیدن شود. در این دیدار پربرخورد، داور مسابقه ۲ عضو کادر فنی تیم گل‌گهر را با کارت قرمز از روی نیمکت اخراج کرد. گل‌گهر با این پیروزی نوزده‌امتیازی شد و کمی از انتهای جدول فاصله گرفت و به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شد.

مجیدی: بازی با گل‌گهر بهترین بازی ما بود
سرمربی استقلال باوجود شکست برابر گل‌گهر می‌گوید این بهترین بازی تیمش از زمانی است که او سرمربی آبی‌ها شده است. فرهاد مجیدی روز گذشته درمورد بازی با گل‌گهر گفت: طبیعی است که به‌خاطر شکست خوش‌حال نباشیم و از هوادارانمان بابت این نتیجه عذرخواهی می‌کنم. بااین‌حال از روزی که من سرمربی استقلال شدم، این باکیفیت‌ترین نمایشی بود که انجام دادیم. او ادامه داد: مالکیت توپ ۷۰ درصد، دادن ۵۰۰ پاس و ایجاد ۸ موقعیت گل در زمین خراب سیرجان نشان می‌دهد ما چقدر باکیفیت بازی کردیم. سرمربی استقلال، بدشانسی را عامل نتیجه‌نگرفتن تیمش می‌داند: به‌هرحال فوتبال است، یک روز توپ‌ها گل می‌شود و یک روز وارد دروازه نمی‌شود. ما بدشانس بودیم و به‌هیچ‌عنوان لایق شکست نبودیم. از تمام بازیکنانم تشکر می‌کنم. مجیدی در پایان گفت: این دلیل نمی‌شود روی ایراد‌های خود کار نکنیم و ضعف‌های خود را برطرف نکنیم؛ اما نسبت به بازی‌های قبلی خیلی بهتر و باکیفیت‌تر بازی کردیم.

تقسیم امتیازات در شهرآورد اصفهان
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان در دیداری از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، از ساعت۱۶:۱۵ پنجشنبه و در ورزشگاه فولادشهر به‌مصاف هم رفتند. این مسابقه که به‌دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار شد، با نتیجه یک‌بر‌یک به پایان رسید. در دقایق ابتدایی بازی این تیم سپاهان بود که حملات پردامنه‌ای از چپ و راست روی دروازه میزبان ترتیب داد و روی یکی از این حملات خیلی زود به گل برتری رسید. در ادامه هم این تیم سپاهان بود که بر حریفش برتری داشت؛ ولی در دقایق پایانی بازی، ذوب‌آهنی‌ها پیش آمدند و موقعیت‌هایی ایجاد کردند که البته به گل منجر نشد. شهرآورد اصفهان در نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشت و پرسرعت دنبال شد تا انتظار ردوبدل‌شدن گل در نیمه دوم وجود داشته باشد. با شروع نیمه دوم باز هم شاهد ادامه روند نیمه اول بودیم. سپاهان بر جریان بازی تسلط داشت، ولی ذوب‌آهنی‌ها هم حملات خطرناکی روی دروازه میزبانشان ترتیب می‌دادند و درحالی‌که ۲ مرتبه دروازه سپاهان با تهدید جدی مواجه شده بود و سپاهانی‌ها نیز چند موقعیت بسیار خوب را با سهل‌انگاری از دست داده بودند، در دقیقه ۹۰ گل تساوی از روی نقطه پنالتی برای شاگردان رادولوویچ به ثمر رسید تا یکی از تلخ‌ترین تساوی‌های سپاهان در لیگ نوزدهم رقم بخورد.

یحیی انتقام بازی رفت را از خودش گرفت
شاگردان یحیی گل‌محمدی انتقام بازی رفت لیگ امسال را از شهرخودرو گرفتند. پرسپولیسی‌ها در مسابقه‌ای که نیاز مبرم به ۳ امتیاز آن داشتند، تیم سرآسیایی را با ۳ گل بدرقه کردند تا به لطف حکم کمیته انضباطی با ۱۰ اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم در صدر جدول بایستند. شاگردان یحیی گل‌محمدی درحالی گام در ورزشگاه آزادی گذاشتند که سپاهان و استقلال به‌عنوان ۲ تیم تعقیب‌کننده آن‌ها برابر ذوب‌آهن و گل‌گهر به تساوی و شکست رسیدند تا انگیزه سرخ‌پوشان برای پیروزی و زیاد‌کردن فاصله در صدر جدول بیشتر شود. هنوز عقربه‌های بازی به دقیقه ۲۰ نرسیده بودکه تیم مشهدی با ۲ گل از میزبان خود عقب افتاد. در ادامه ۲ تیم تلاش زیادی کردند تا دروازه‌ها را باز کنند، اما موفق به این کار نشدند. شروع نیمه دوم با یک اتفاق سرنوشت‌ساز همراه شد وشهرخودرو خیلی زود به گل رسید تا حساسیت بازی به اوج برسد. درحالی‌که بازی با فشار بالای تیم مشهدی پیگیری می‌شد و این تیم به‌دنبال به‌تساوی‌کشاندن بازی بود، این مهدی ترابی بود که دوباره گره‌گشا شد و با حرکت انفرادی از مرکز زمین چند بازیکن شهر خودرو را جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد که مدافع حریف ناچار به انجام خطا روی وی شد تا خود ترابی در دقیقه۶۳ پشت توپ بایستد و گل سوم تیمش را به ثمر برساند. توپ او برخلاف حرکت سیدمهدی رحمتی به گل تبدیل شد.

پرسپولیس، پیروز جدال بزرگ
همان‌طور که انتظار می‌رفت، موضوع رسیدگی به پرونده سپاهان-پرسپولیس زمان زیادی نبرد و کمیته انضباطی رأی نهایی را صادر کرد. بنا بر مستندات قانونی، این کمیته رأی دیدار پرسپولیس برابر سپاهان را ۳ بر ۰ به سود میهمان صادر کرد. بااین‌وضع سپاهانی‌ها که در تلاش بودند با ارائه مستندات موضوع تأخیر خود برای حضور در ورزشگاه را توجیه کنند، فعلا در انجام این مأموریت شکست خورده‌اند؛ اما با توجه به آنکه این رأی می‌تواند در کمیته استیناف به تجدیدنظر برود، همچنان آن‌ها از این شانس حداقلی برای تغییرنتیجه برخوردار هستند. درنهایت جنجال ناشی از عدم برگزاری مهم‌ترین بازی نیم‌فصل دوم لیگ با انتشار این حکم به سمت دیگری هدایت خواهد شد. باید دید واکنش مدیران سپاهان به این حکم قاطع چه خواهد بود؛ اگرچه از ابتدا و با توجه به صحبت‌های ناظر بازی به نظر می‌رسید کمیته انضباطی چنین‌رأیی را برای این دیدار برگزارنشده صادر کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->