رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

عملیاتی صرفا روانی

  • کد خبر: ۱۹۲۴
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
عملیاتی صرفا روانی
آمریکا در حالی که مدعی تحریم وزیر امور خارجه کشورمان شده بود روادید او را صادر کرد

در حالی که آمریکا پیش از این مدعی تحریم وزیر خارجه ایران شده بود، ‌وزیر خارجه این کشور با صدور روادید برای وزیر خارجه ایران موافقت کرده است. به گزارش شهرآرا، محمد‌جواد ظریف‌ شامگاه یکشنبه برای حضور در نشست شورای اقتصادی-اجتماعی ملل متحد، وارد نیویورک شد.
رویترز با اشاره به این سفر گزارش کرده است: 2 مقام آمریکایی اعلام کرده‌اند که صدور روادید برای ظریف، وزیرخارجه ایران، برای شرکت در نشست هفته جاری سازمان ملل با موافقت مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، صورت گرفته است. صدور روادید برای وزیرخارجه ایران از سوی واشنگتن در حالی است که پیش از این، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرده بود که ممکن است وزیر خارجه ایران تا چند هفته دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گیرد. با این حال، یک منبع آگاه در کاخ سفید اعلام کرده است واشنگتن فعلا تصمیمی برای تحریم وزیر خارجه ایران ندارد. رویترز در این گزارش همچنین گفته است که تحریم احتمالی وزیر خارجه ایران در تناقض با ادعاهای پیشین واشنگتن در مورد تلاش برای مذاکره با ایران است و اگر وزارت خارجه آمریکا صدور روادید برای وزیر خارجه ایران را رد می‌کرد، در عمل، به معنای بستن درب‌های دیپلماسی بود.
با این حال، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پاسخ به واشنگتن پست و در واکنش به خبرها مبنی بر موافقت با صدور روادید برای محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، مدعی شد وی به رغم موافقت با این امر، دایره رفت‌و‌آمد ظریف در سطح شهر نیویورک را محدود کرده است به طوری که او فقط می‌تواند در حدفاصل مقر سازمان ملل و محل استقرار هیئت دیپلماتیک ایران که به اندازه ۶ بلوک با هم فاصله دارند و همچنین تا محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل‌‌‌ تردد کند. وی در این باره مدعی شد: دیپلمات‌های آمریکایی در تهران پرسه نمی‌زنند. پس ما هم دلیلی برای اینکه دیپلمات‌های ایرانی آزادانه در شهر نیویورک چرخ بزنند نمی‌بینیم.
پومپئو همچنین در ادامه اظهارات اهانت‌آمیز خود ظریف را از بابت مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی به سوء‌استفاده از آزادی بیان در راستای اشاعه پروپاگاندای بدخواهانه ایران متهم کرد و مدعی شد [اگر فرصتی داده شود] او هم حاضر است هر دعوتی مبنی بر حضور در تلویزیون ایران را بپذیرد.
سید عباس موسوی، سخن‌گوی وزارت خارجه، در واکنش به این اظهارات گفت: پمپئو اعتراف کرد نگران تأثیرگذاری سفرهای کاری ظریف بر افکار عمومی آمریکا و جهان است. قطعا اعمال محدودیت حضور در برخی خیابان‌های نیویورک تأثیری بر برنامه‌های کاری ظریف ندارد. ایشان معمولا در مقر سازمان ملل متحد، نمایندگی دائم ایران و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در رفت‌و‌آمد است و همه دیدارها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش را در همین مکان‌ها انجام می‌دهد. همچنین خبرگزاری مهر با انتشار اسنادی، از درخواست چندباره این رسانه برای مصاحبه با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آمریکا خبر داده که هیچ‌ بار پاسخی به آن داده نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->