عقب نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی سامسونگ و آیفون (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت نشست تخصصی بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی برگزار شد | انرژی پایدار، دغدغه اول صنایع استان + فیلم خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خراسان‌رضوی قیمت دام زنده در بازار روز مشهد اعلام شد (۲۶ خرداد ۱۴٠۳) با ۱۰۰ میلیون تومان کجای مشهد می‌توان خانه اجاره کرد؟ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) تشکیل حدود ۱۰ هزار پرونده خسارت خودرو در جریان سیل اخیر | خسارت تگرگ در مشهد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان! + فیلم سهام‌داران پاسوز ابهامات بورسی نامزد‌ها می‌شوند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) ارزش ریالی هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) واکنش رئیس بورس به احتمال قطع برق صنایع؛ از قبل اطلاع بدهید قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | صعود طلا به کانال بالاتر
سرخط خبرها

تولید کیفی، پیش‌نیاز حضور در بازار داخلی و خارجی | تورم، سد راه کیفیت

  • کد خبر: ۱۹۲۵۲۳
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
تولید کیفی، پیش‌نیاز حضور در بازار داخلی و خارجی | تورم، سد راه کیفیت
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: اگر واحدهای تولیدی ما بخواهند در بازارهای صادراتی و حتی داخلی حضور مداوم داشته باشند باید به کیفیت بپردازند.

فیروز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اهمیت موضوع کیفیت در محصولات تولیدی اظهار کرد: یک سری از کالا‌ها مشمول استاندارد اجباری است و باید پارامتر‌هایی داشته باشد و مسیری را طی کند. اما یک سری محصولات مشمول استاندارد اجباری نیست. البته امروزه مردم هر کالایی را نمی‌پذیرند، بنابراین تولید کیفی پیش نیاز حضور در بازار‌های داخلی و خارجی است.

تولید کیفی، پیش‌نیاز حضور در بازار داخلی و خارجی 

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن، اگر واحد‌های تولیدی ما بخواهند در بازار‌های صادراتی و حتی داخلی حضور مداوم داشته باشند باید به کیفیت بپردازند، اگرچه تولیداتی که در سطح استان داریم استاندارد‌های مورد نیاز و کیفیت مطلوب را دارد.

این فعال در حوزه اقتصاد با بیان اینکه متأسفانه در کشور حدود ۵۰درصد تورم سالانه داریم، ابراز کرد:  نهاده‌های تولید، حقوق و دستمزد، هزینه‌های انرژی و حمل و نقل و سربار به طور متوسط در چند سال گذشته ۵۰ درصد تورم داشته است. از آن طرف با اقتصاد دستوری مواجه هستیم و علیرغم اینکه تورم داریم، اما برای افزایش قیمت محصولات تولیدی طیف وسیعی از واحد‌ها که شامل قیمت‌گذاری پیشین است ملزم به رعایت قیمت‌هاست که مسلما این موضوع به کیفیت آسیب می‌زند.

وی اضافه کرد: مسلما یک بنگاه اقتصادی با وجود تورم نمی‌تواند قیمت‌هایش را در بلندمدت ثابت نگه دارد. این موضوع با حفظ کیفیت برای محصولش در تداخل است و عملا به سمت تولید محصول بی‌کیفیت می‌رود.



ابراهیمی تصریح کرد: پیش نیاز تولید استاندارد و کیفی آن است که رفتار‌های مدیریتی کشور هم متاثر از یک روند استاندارد و کیفی باشد یعنی قوانین ما و رفتار مدیریتی ما در حمایت از تولید محصول کیفی باشد که متأسفانه در این بخش خلأ وجود دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان افزود: تورم قدرت برنامه‌ریزی را از بخش تولید می‌گیرد. حوزه تولید حوزه برنامه محوری است. پیش نیاز برنامه‌ریزی این است که در شاخص‌های کلان شاهد ثبات باشیم. وقتی تورم به عنوان یک شاخص مهم همواره روند صعودی داشته است مسلما تمام این مسائل بر کیفیت محصول تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: به عنوان نماینده بخش خصوصی لازم به ذکر است ما در حوزه تولید محصولات استاندارد مشکلی نداریم، مشکل اصلی این است که بعضی مدیران ناکارآمد در مناصب اقتصادی کشور قرار دارند و منجر به افزایش هزینه‌های تولید بی‌کیفیت می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: بخش نیروی کار هم می‌تواند در بحث کیفیت نقش داشته باشد. یک نیروی کار از لحاظ معیشت باید تأمین باشد و دغدغه‌ای نداشته باشد و تمرکزش را روی کار و تولید بگذارد، اما وقتی دریافتی یک کارگر با توجه به تورم زیر ۱۰ میلیون تومان است مسلما فقط در واحد تولیدی حضور فیزیکی دارد و در نهایت در بی‌کیفیتی محصول نقش دارد. امیدواریم تا قبل از پایان سال اصلاحیه‌ای در معیشت جامعه کارگری داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->