ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعب اخذ رای در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد تجارت و اوکراین محور گفت‌وگوی ماکرون با شی پیام رئیس‌جمهور چین به نشست سازمان همکاری اسلامی جهاد تبیین و مدیریت جهادی نمونه بارز و عینی مقابله با جنگ شناختی دشمن است ورود ناو «شهید مهدوی» به نیمکره جنوبی زمین ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست
سرخط خبرها

کتائب حزب‌الله عراق: در صورت سفر بلینکن به عراق، با حملات گسترده از او استقبال می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۹۲۶۱۲
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کتائب حزب‌الله عراق: در صورت سفر بلینکن به عراق، با حملات گسترده از او استقبال می‌کنیم
کتائب حزب الله عراق به شدت درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، کتائب حزب الله عراق به شدت به سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به این کشور واکنش نشان داد.

«ابوعلی العسکری» مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: در سایه جنایات آمریکا-اسرائیل علیه کودکان و زنان غزه با حمایت کشور‌های غربی و همپیمانان منطقه‌ای آن‌ها، برای همه دنیا انسان نبودن و دست داشتن آنان در ارتکاب جنایات وحشیانه در فلسطین آشکار شده است.

وی ضمن مخالفت شدید با سفر بلینکن به عراق بیان کرد: در اینجا لازم است به چند نکته اشاره کنیم؛ نخست اینکه سفر بلینکن یهودی وزیر خارجه آمریکا و به عبارت بهتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عراق امام علی و امام حسین (علیهما السلام) غیرقابل قبول است و اگر بیاید ما با او با اقدامات و تنش بی‌سابقه برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: دوم اینکه پس از تشدید اقدامات نظامی مقاومت اسلامی عراق در این هفته، ما در راستای به تعطیلی کشاندن منافع آمریکا در عراق و کل منطقه حرکت خواهیم کرد و این روندی است که طی هفته‌های آتی در صورت ادامه جنگ به سمت آن حرکت خواهیم کرد.

العسکری تأکید کرد: سوم اینکه درباره بستن سفارت آمریکا و ممانعت از ورود آمریکایی‌ها به کشورمان به شیوه خاص (غیرمسالمت‌آمیز) برخورد خواهیم کرد، زیرا برخورد مسالمت‌آمیز با قاتلان بزدل و حقیر میسر نیست.

العسکری گفت: چهارم اینکه مطرح کردن بحث خروج نیرو‌های خارجی در این مقطع زمانی تلاشی انحرافی و با هدف بستن دستان مقاومت و منحرف کردن نگاه افکار عمومی از غزه است. اخراج این نیرو‌ها از عراق اجتناب‌ناپذیر است.

منابع پارلمانی عراق از سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد خبر دادند.

عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق روز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی سفر بلینکن به بغداد را بسیار مهم ارزیابی کرد.

«عامر الفایز» اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد به‌ویژه اینکه منطقه و جهان در نتیجه جنگ غزه در شرایط حساسی به سر می‌برد و به دلیل پیامد‌های خطرناک و بزرگ این جنگ بر منطقه و جهان بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: طرف آمریکایی از دولت عراق می‌خواهد که به دلیل وزن منطقه‌ای خود، آرامش کشور را حفظ و از گسترش جنگ جلوگیری کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که در پی حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، فراخوان‌ها و تحرکات علیه آمریکایی در عراق و درخواست‌ها برای بستن سفارت آمریکا رو به افزایش است. با این حال وضعیت آینده روابط آمریکا و عراق به‌ویژه با حملات و هدف قرار گرفتن منافع و پایگاه‌های آمریکا در عراق مبهم است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->