ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نخستین حقوق بازنشستگان جدید چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۹۲۷۱۰
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
  • ۳
نخستین حقوق بازنشستگان جدید چقدر است؟
جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می‌دهد میانگین نخستین حقوق بازنشستگی به رقم ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می‌دهد، میانگین آخرین حقوق اشتغال بازنشستگان به ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی اینکه اگر در گذشته برخی در هنگام بازنشستگی نگران دریافتی و مستمری خود بودند، اکنون این داده‌های آماری می‌گوید دریافتی آنان تا حدود زیادی جوابگوی هزینه‌های زندگی است.

بر اساس این داده‌های آماری دیگر جای نگرانی به دلیل کاهش میزان حقوق پس از بازنشستگی نسبت به زمان فعالیت و اشتغال فرد برای گروهی از بازنشستگان که از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری خود را دریافت می‌کنند، باقی نمی‌گذارد، زیرا حقوق شاغلان تحت پوشش در چندین سال گذشته رشد داشته است.

یکی از مهم‌ترین مطالبات و چالش‌های بازنشستگان با جامعه آماری بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور، کاهش میزان حقوق دوران بازنشستگی نسبت به دوران فعالیت کاری آنان است، اما این موضوع در صندوق بازنشستگی کشوری به نوعی با این رقم آماری در حال برطرف شدن است و بازنشستگان در صورت پرداخت مدت زمان ۳۰ سال بیمه‌پردازی، بیشتر از حقوق قانون کاری را دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام شورای‌عالی کار، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق وزارت کار برای همه کارگران برابر با پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که در نهایت با برخی مزایا مانند حق مسکن، حق بُن، حق اولاد (یک یا ۲ فرزند) تغییراتی را به دنبال دارد که در نهایت برای فرد مجرد بدون سابقه کار هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، افراد متاهل بودن و با یک فرزند بدون سابقه کار هفت میلیون و ۸۳۹ هزار تومان و متاهل با داشتن ۲ فرزند نیز به رقم هشت میلیون و ۳۶۹ هزار تومان است. البته در صورت داشتن سابقه کار این رقم تا حدودی متفاوت خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد فیض اللهی
Czechia
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
0
0
افسوس میخورم که ۳۱ سال در دبیرستان و دانشگاه تدریس کردم و پیوسته دانش آموزان و دانشجویانم را به کسب علم و دانش تشویق میکردم ولی بعد از باز نشستگی دیدم کمترین امکانات رفاهی دارم و تمام کسانی که جذب بازار کار شده اند از هر نظر زندگی راحت تری نسبت به من دارند .
محمد فیض اللهی
Czechia
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
0
1
افسوس میخورم که ۳۱ سال در دبیرستان و دانشگاه تدریس کردم و پیوسته دانش آموزان و دانشجویانم را به کسب علم و دانش تشویق میکردم ولی بعد از باز نشستگی دیدم کمترین امکانات رفاهی دارم و تمام کسانی که جذب بازار کار شده اند از هر نظر زندگی راحت تری نسبت به من دارند .
خدامراد زنگنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
باسلام ضمن احوالپرسی سوال من از مسئولان سازمان بازنشستگی کشوری اینه ک کسانی ک هم اکنون بازنشسته میشوند چ دلیلی داره ک ۱۶ ملیون حقوق بگیرند و افرادی امثال من ک در منطقه جنگی بوده و ۸ سال هم بمپ توی سر خود و خانواده کوبیده شده بعد از ۱۵ سال بازنشستگی ۱۰ ملیون این کجای عدالته واقعا وامصیبتا الحق ک عدالتی وجود نداشته و ندارد ایلام...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->