شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون سیل در ننگرهار افغانستان ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت طالبان برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران شناسنامه الکترونیکی توزیع می‌کند
سرخط خبرها

دیدبان حقوق بشر: اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان وحشتناک است

  • کد خبر: ۱۹۲۷۲۲
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
دیدبان حقوق بشر: اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان وحشتناک است
دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان بسیار وحشتناک است و این کشور باید تحت فشار قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر با وحشتناک توصیف کردن اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان تأکید کرد که اسلام‌آباد باید برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کشور‌ها تحت فشار قرار گیرد.

این سازمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: کشور‌ها باید به وعده‌های خود در قبال اسکان مجدد پناهجویان افغانستان عمل کنند.

دیدبان حقوق بشر همچنین از کشور‌هایی که وعده اسکان مجدد داده‌اند، خواست تا پاکستان را به خاطر اخراج پناهجویان تحت فشار قرار دهند.

این سازمان هشدار داد: با تصمیم دولت پاکستان، پناهجویان افغانستان به ویژه زنان و دخترانی که مجبور به بازگشت شده‌اند در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

دیدبان حقوق بشر تصریح کرد: پاکستان از نظر حقوقی مکلف است که از اخراج پناهجویان افغانستان که در صورت بازگشت به این کشور در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرند، خودداری کند.

این درحالی است که پس از آنکه دولت پاکستان تصمیم به اخراج پناهجویان افغانستانی از این کشور گرفت، انتقاد‌های داخلی و خارجی درباره تصمیم دولت پاکستان بی اثر بوده است.

دولت اسلام‌آباد پس از پایان مهلت یک ماهه در اول نوامبر روند بازداشت و اخراج پناهجویان افغانستان فاقد مدرک را آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->