ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت
سرخط خبرها

چند دستور خانگی برای پیشگیری از کرونا

  • کد خبر: ۱۹۲۸۰
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
چند دستور خانگی برای پیشگیری از کرونا
تکتم جاوید- یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی و آروماتراپ گفت: به کمک برخی دستورات گیاهی و اسانس‌ها می‌توان هم میزان استرس این روزها را در افراد کنترل کرد و هم به کاهش ابتلا به بیماری کرونا کمک‌کرد.
ماده ضدعفونی‌کننده را در خانه تهیه کنید
زهره صدیقی  با دستور تهیه یک ترکیب ضدعفونی‌کننده خانگی افزود: برای تهیه نیم لیتر  محلول ضدعفونی‌کننده، ژل آلوئه‌ورا را در مخلوط کن بریزید تا کاملا ترکیب شود. بهتر است از خود گیاه جدا کرده‌باشید و تازه باشد. سپس یک سوم الکل و دوسوم آب را به آن اضافه کنید.  سپس ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس، ۱۰ قطره اسانس گل‌سرخ و  ۱۰ قطره روغن مورینگا به ترکیب اضافه کنید. برای این حجم از محلول ۵ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم نیاز است.
وی ادامه‌داد: مواد باید به سرعت و به مدت ۳۰ ثانیه و قبل از آلوده‌شدن در فضای محیط آماده شوند. محلول را در بطری دربسته بریزید و روی دست اسپری کنید. اگر قرار باشد برای سطوح از آن استفاده‌کنید نیازی به اسانس‌ها و روغن جوانه‌گندم نیست.
صدیقی اضافه‌کرد: برای تهیه محلول ضدعفونی‌کننده سطوح می‌توانید یک‌سوم الکل و دوسوم آب  را در قوطی اسپری ریخته و روی جاکفشی قراردهید که زمان ورود به منزل   بیرون کفش‌ها را ضدعفونی کنید. همچنین  یک قوطی اسپری از همین محلول را در خودرو بگذارید و دستگیره‌ها و فرمان را با آن ضدعفونی کنید.
 
 
دودکردن و خطر مبتلاشدن به ویروس
این آروماتراپ با هشدار نسبت به دودکردن موادی همچون اسپند یا عنبرنساء اظهارداشت: دودکردن یک روش اشتباه در از بین‌بردن ویروس است، زیرا ویروس کرونا یک ویروس چرب است و روی مخاط بینی می‌نشیند.از طرف دیگر دودکردن باعث بی‌اثرشدن مژک‌های بینی می‌شود و محیط برای جذب ویروس‌ها فراهم‌خواهدشد.
 
محلول گلودرد خانگی غرغره کنید
صدیقی با اشاره به  روش دیگری برای حفظ سلامت بدن اضافه کرد: همه افراد چه آن‌ها که  سرفه خشک یا خلط‌دار دارند و حتی افراد معمولی می‌توانند از این دستور استفاده کنند. برای یک لیوان آب‌گرم یک سوم قاشق چای‌خوری زردچوبه و  دو سوم قاشق چای‌خوری نمک بریزید که بهتراست نمک دریا باشد. این ترکیب را در روشویی خانه بگذارید و دست‌کم یکبار تا حداکثر سه بار در روز غرغره کنید. کورکومین موجود در زردچوبه،  التهاب گلو را کم‌کرده و برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.
 
با دمنوش  و اسانس خود را آرام کنید
صدیقی با اشاره به یک روش مفید در آرامبخشی و کاهش استرس گفت: اسانس اسطوخودوس، گل رز و ریحان برای آرامش بسیار توصیه می‌شود. همچنین خوردن سبزیجات و به خصوص ریحان و جعفری برای رقیق‌کردن خون بسیار موثر است.
وی همچنین یادآورشد: خوردن دمنوش‌های آرامبخش از ترکیبات گیاه بهارنارنج، گل همیشه‌بهار به‌لیمو و موارد اینچنینی می‌تواند به آرام‌سازی روح کمک کند. خاصیت دمنوش‌ها یکی به دلیل طبع گرم و دیگری مصرف به عنوان نوشیدنی گرم است. دراین روز‌ها به شدت توصیه می‌کنم مصرف مایعات داغ را در برنامه روزانه قراردهید که ویروس‌را در خود حل، وارد معده کرده و دفع می‌کند..
 
لحظه به لحظه آب گرم بنوشید  
صدیقی با یادآوری اینکه ویروس کرونا بر روی گلوی خشک می‌نشنید، افزود: نباید اجازه بدهید گلویتان خشک باشد، زیرا ویروس وارد مری و سپس ریه شده و شخص را مبتلا می‌کند. توصیه اکید این است که همراه خود آب گرم داشته‌باشید و مدام گلو را خیس کنید.
 
روغن بنفشه داخل بینی بچکانید
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به یکی دیگر از روش‌های درمان با گیاهان اضافه کرده و تاکیدکرد:  می‌توانید از روغن بنفشه استفاده کنید به این ترتیب که از روغن بنفشه یک قطره صبح و یک قطره  شب داخل بینی بچکانید، اما اجازه ندهید واردگلو شود و بینی را ماساژ بدهید. این روغن علاوه بر کمک به درمان سینوزیت و مشکلات تنفسی، با چرب‌شدن بینی کمک می‌کند تا  ویروس‌ها وارد ریه نشوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->