کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد
سرخط خبرها

پناهجویان اخراج شده از پاکستان با کمبود آب، غذا و سرپناه مواجه هستند

  • کد خبر: ۱۹۲۹۰۹
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
پناهجویان اخراج شده از پاکستان با کمبود آب، غذا و سرپناه مواجه هستند
سازمان‌های امدادرسان در افغانستان اعلام کردند پناهجویان اخراج شده از پاکستان با کمبود آب، غذا و سرپناه مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان‌های امدادرسان فعال در افغانستان اظهار داشتند پناهجویان افغان که از پاکستان طی روز‌های اخیر اخراج شده‌اند با کمبود آب، غذا، سرپناه و مسائل بهداشتی مواجه هستند.

بر اساس بیانیه سازمان‌های امدادرسان، بسیاری از پناهجویان افغان به دلیل هراس از بازداشت به افغانستان بازگشته‌اند.

از سوی دیگر، برخی مقامات حکومت طالبان به رسانه‌ها گفته‌اند کمیته‌هایی برای کمک به افغان‌ها برای توزیع غذا، آب و پتو و برخی دیگر از نیازمندی‌ها در حال فعالیت هستند.

این مقامات طالبان تأکید کردند دو میلیارد افغانی برای رسیدگی به پناهجویان اخراج شده از پاکستان اختصاص یافته است.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد «تامیندری داسیلوا» از مقامات سازمان بین‌المللی «ورلد ویژن» مدعی شد: «مردم فقط با لباس‌های خود وارد افغانستان می‌شوند. ساعت، جواهرات و پول نقد آن‌ها در مرز پاکستان گرفته می‌شود».

مدیر سازمان نجات کودکان نیز گفت: «بسیاری از کسانی که به افغانستان بازگشته‌اند، بدون مدارک تحصیلی هستند که ادامه یادگیری را برای آن‌ها دشوار می‌کند. آن‌ها اردو و انگلیسی را آموخته‌اند، اما زبان‌های دری و پشتو را یاد ندارند».

این سازمان هشدار داد که کار کودکان در افغانستان و همچنین مشارکت آن‌ها در قاچاق به دلیل فقر افزایش خواهد یافت. زیرا بیشتر خانواده‌های بازگشته فقیرترین بخش پناهجویان افغان در پاکستان هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->