حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

پادشاه اردن: کرانه باختری و نوار غزه امتداد کشور یکپارچه فلسطین هستند

  • کد خبر: ۱۹۳۲۵۹
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
پادشاه اردن: کرانه باختری و نوار غزه امتداد کشور یکپارچه فلسطین هستند
پادشاه اردن با اشاره به اینکه کرانه باختری و نوار غزه امتداد کشور یکپارچه فلسطین هستند، بر مخالفت کشورش با هر گونه تلاش برای جداسازی آن دو تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری آناتولی ترکیه در این باره نوشت که دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور در دیداری که در بروکسل با اورسلا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا داشت، مخالفت این کشور با هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری و نوار غزه را اعلام کرد و گفت: این دو امتداد کشور یکپارچه فلسطین هستند.

طبق این بیانیه، عبدالله دوم بر لزوم تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه و دفاع از غیرنظامیان تاکید کرد.

همچنین پادشاه اردن بار دیگر بر اهمیت احترام به قوانین بین‌المللی انسانی، تضمین انتقال کمک‌های بشردوستانه و دارویی به نوار غزه و نیز حمایت از نهاد‌های بین‌المللی فعال در آنجا تاکید کرد.

او در ادامه تاکید کرد که در مرحله پسا جنگ باید برای رسیدن به راه‌حلی ریشه‌ای برای مساله فلسطین-اسرائیل بر اساس راه‌حل دو دولتی تلاش شود.

بر اساس بیانیه دوم دفتر پادشاهی اردن، پادشاه این کشور در دیدار با روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا نیز نسبت به پیامد‌های فاجعه‌بار و بلند مدت جنگ علیه غزه که ویرانی گسترده‌ای را بر جای گذاشته و بحران انسانی را تشدید کرده، هشدار داد.

همینطور عبدالله دوم درباره تداوم تنش در کرانه باختری که می‌تواند به منفجر شدن اوضاع بینجامد و نیز نسبت به تشدید خشونت شهرک‌نشین‌ها در حق فلسطینی‌ها هشدار داد.

او گفت: این حملات و اقدامات تحریک‌آمیز در کرانه باختری تنها بازتاب اظهارات رهبران سیاسی افراطی اسرائیل است و باید مهار شده و از گسترش آن‌ها جلوگیری شود چراکه به تشدید درگیری و گسترش دامنه آن منجر می‌شود.

پادشاه اردن در ادامه نیز تاکید کرد که مخالف اقدامات و نقض‌های مستمر اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر در قدس شریف است چراکه این اقدامات آزادی نمازگزاران در مسجدالاقصی را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را محدود کرده و مانع از آن می‌شود که آن‌ها مناسک دینی خود را به جا آورند.

طبق بیانیه قبلی دفتر پادشاهی اردن، عبدالله دوم دوشنبه برای بررسی تحولات خطرناک در نوار غزه با پیمان ناتو، اتحادیه اروپا و دولت بلژیک، به بروکسل رفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->