ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟
سرخط خبرها

چند درصد لوازم آرایشی موجود در بازار قاچاق است؟

  • کد خبر: ۱۹۵۱۴۳
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
چند درصد لوازم آرایشی موجود در بازار قاچاق است؟
رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی مشهد گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات موجود در بازار، قاچاق است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد فرزانه در خصوص وضعیت بازار لوازم آرایشی اظهار کرد: قیمت لوازم آرایشی از ابتدای سال حدود هزار درصد افزایش داشته است. قیمت‌ها پایدار نبوده و فروش نیز کاهش داشته، زیرا مردم قدرت خرید ندارند.

وی افزود: برخی فروشگاه‌ها روز‌ها فروشی ندارند. فروشگاه‌هایی که روزانه ۵ تا ۶ میلیون فروش داشتند، در حال حاضر حداکثر یک میلیون و ۵۰۰ تومان فروش دارند. از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد صنفی ما تعطیل شده‌اند. یکی از دلایل این تعطیلی‌ها افرایش بی‌رویه اجاره مکان و دلیل دیگر افزایش قیمت کالا‌ها است که موحب می‌شود مردم مانند گذشته نتوانند خرید کنند. کیفیت اجناس نیز پایین است؛ مردم تمایل دارند جنس درجه یک بخرند، اما به‌دلیل قیمت بالا منصرف می‌شوند.

فرزانه با بیان اینکه ما اجناس تولید داخل نداریم، عنوان کرد: هرچه تولید می‌کنیم مواد اولیه آن از خارج کشور وارد می‌شود. قیمت دلار نیز پایدار نیست، بنابراین تولید با وجود مواد اولیه وارداتی هزینه‌بر است. برای اینکه گرانی ملموس نباشد، مانند سایر کالا‌ها کیفیت را کاهش می‌دهند. تولیدکنندگان از کیفیت و کمیت کم می‌کنند تا قیمت اجناس در توان خرید مردم باشد. اجناس ما در سبد خانوار قرار ندارد و اگر پولی باقی مانده باشد به این بخش نمی‌رسد.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی مشهد تصریح کرد: محصولات آرایشی تحت لیسانس است، بنابراین تولیدکنندگان سعی می‌کنند محصولات حداقل استاندارد‌ها را داشته باشد، اما در حال حاضر محصولات با محصولات قدیمی که فوق‌العاده باکیفیت بود؛ قابل قیاس نیست. در حال حاضر اجازه واردات محصولات آرایشی داده نمی‌شود و اگر هم وارداتی انجام شود، دست گروه خاصی است.

وی ادامه داد: زمانی که دلار ارزان بود، محصولات وارد می‌شد یا به صورت مسافری به کشور می‌آمد؛ اما با افزایش قیمت دلار دیگر کسی جرات واردات نداشته و اجازه واردات نیز نمی‌دهند. اغلب اجناس بازار، قاچاق وارد می‌شود، برای محصولاتی هم که قانونی به کشور می‌آید باید پول گمرک زیادی پرداخت شود، بنابراین لوازم آرایشی قطره‌چکانی عرضه می‌شود.

فرزانه در خصوص لوازم آرایشی قاچاق در بازار تصریح کرد: تا حدود ۶ سال پیش در حال خشک کردن ریشه قاچاق بودیم و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد کالای قاچاق در بازار باقی مانده بود، اما بعد از آن بازار قاچاق داغ شد. در حال حاضر لوازم آرایشی از سمت عراق از مرز بانه به کشور وارد می‌شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات موجود در بازار، قاچاق است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->