سرخط خبرها

قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان: سیامند هم پهلوان و هم قهرمان بود

  • کد خبر: ۱۹۵۴۴
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان: سیامند هم پهلوان و هم قهرمان بود
سیامند رحمان منش پهلوانی داشت و با وجود هفت مدال جهانی و المپیک هیچ‌گاه در اردوها خود را بالاتر از دیگران نمی‌دانست.
به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله رستمی دارنده نشان طلای دسته ۸۰ کیلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان اظهار داشت: با رفتن «سیامند رحمان» ورزش ایران یکی از بزرگان خود را از دست داد؛ بزرگی که حضورش در کاروان ایران می‌توانست مایه دلگرمی باشد. رحمان تنها یک قهرمان جهانی نبود بلکه از لحاظ اخلاقی یک پهلوان واقعی و به نام بود. اگر ورزشکاری مدت کوتاهی با او در اردوی تیم ملی بود به خوبی منش پهلوانی قهرمان پارالمپیک را درک می‌کرد.

دارنده مدال طلای دسته ۸۰ کیلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان ادامه داد: حضور سیامند در مسابقات جهانی و پارالمپیک دیگران را مدعی نایب قهرمانی کرده بود او با رقیبانش در حدود ۷۰ کیلوگرم اختلاف رکورد داشت و هنرنماییش در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ در حافظه تاریخ ورزش جهان باقی می‌ماند. او با وجود این افتخار آفرینی‌ها هیچگاه مغرور نشد بلکه رفتارش در اردو با دیگر ورزشکاران به بهترین شکل ممکن بود.

وی در پایان عنوان کرد: برخی از ورزشکاران با کسب یک یا ۲ مدال طلا خود را بالاتر از دیگران می‌بینند، اما سیامند هفت مدال طلا و نقره جهان و المپیک را در کارنامه داشت، اما در اردو مانند دیگران تمرین کرد و تمام برنامه کادر فنی را اجرا می‌کرد. جای سیامند در کاروان اعزامی ایران به توکیو ۲۰۲۰ خالی است و این یک ضایعه بزرگ برای ورزش ایران به شمار می‌رود.

سیامند رحمان که ۲ مدال طلای پارالمپیک را در کارنامه دارد شامگاه روز گذشته (یکشنبه) در اثر ایست قلبی در اشنویه درگذشت.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->