با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند
سرخط خبرها

خواب چه نقشی در بهبود عملکرد مغز دارد؟

  • کد خبر: ۱۹۵۹۳۷
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
خواب چه نقشی در بهبود عملکرد مغز دارد؟
عضو هیئت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به ریکاوری فیزیکی دارد و ما باید همواره به زمان مفید و استاندارد خواب توجه داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهناز امینی در خصوص تاثیر خواب بر بهبود عملکرد مغز، اظهار کرد: برای اختلالات چرخه خواب و بیداری، رویکرد‌های مختلفی وجود دارد و درمان با نور روشن گزینه خوبی است، از این شیوه برای افرادی استفاده می‌شود که با کنترل ریتم شبانه‌روزی خود مشکل دارند.

وی افزود: نور درمانی می‌تواند به افراد کمک کند ساعت درونی خود را دوباره راه‌اندازی کنند و به طور معمول این کار در صبح و با قرار گرفتن در معرض نور شدید به مدت ۳۰ دقیقه انجام می‌شود، به‌طور مثال، قرار گرفتن در معرض نور روشن مانند نور خورشید می‌تواند به تنظیم مجدد ساعت داخلی کمک کند و به افراد اجازه دهد از مزایای خواب باکیفیت بهره‌مند شوند.

عضو هیئت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هورمون ملاتونین می‌تواند در تنظیم مجدد ساعت درونی شما مفید باشد، خاطرنشان کرد: ملاتونین بسیار شبیه آرام‌بخش است و باعث خواب آلودگی می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر بخوابید، چیزی که به نوبه خود می‌تواند به اصلاح برنامه خواب و بیداری کمک کند.

امینی ادامه داد: ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری در مغز تولید می‌شود و به کنترل ساعت داخلی و چرخه طبیعی ساعات خواب و بیداری کمک می‌کند. از ملاتونین به عنوان یک مکمل، ملاتونین گاهی اوقات برای کاهش سردرد‌های مزمن خوشه‌ای، درمان جت لگ، اختلالات عاطفی فصلی یا مشکلات خواب مانند بی‌خوابی استفاده می‌شود و توصیه می‌کنیم که همیشه قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید تا خطر تداخلات با سایر دارو‌های مصرفی نباشد یا اینکه کم باشد.

وی افزود: چندین عادت وجود دارد که می‌توانید برای بهبود خواب و جلوگیری از سکته دوم در برنامه روزانه و شبانه خود بگنجانید؛ توصیه می‌کنیم که یک برنامه زمانی را دنبال کرده و سعی کنید که هر روز در ساعت مشخصی به تختخواب بروید و در ساعت معینی هم از خواب بیدار شوید، این کار موجب ایجاد یک عادت شده و به شما کمک می‌کند که به خواب بروید و به‌طور مداوم بخوابید.

این فلوشیپ خواب ادامه داد: توصیه دیگر این است که حرکات بیشتری را در روز خود بگنجانید، مانند پیاده‌روی یا ورزش و اینکه هر روز خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، اگر در جایی زندگی می‌کنید که در شب پر سر و صداست، راه‌هایی برای جلوگیری از سر و صدا یا جلوگیری از آن با استفاده از هدفون‌های حذف صدا یا دستگاه‌های نویزپیدا کنید و با انجام این کار سفید فکر کنید.

دکتر امینی تصریح کرد: باید فضای خواب خود را تاریک و راحت نگهدارید و پرده‌های خاموشی یک راه عالی برای اطمینان از تاریکی هستند و اینکه حتماً اتاق خود را در دمای خنک و مطبوع نگهدارید.

وی اضافه کرد: یک روال قبل از خواب ایجاد نموده و سعی کنید که ۳۰ دقیقه قبل از خواب از استفاده از وسایل الکترونیکی خودداری کنید و به جای آن خواندن کتاب یا حمام با آب گرم را انتخاب کنید، ضمن اینکه باید اتاق خود را برای خواب آماده کنید.

عضو هیئت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که خواب برای سلامتی همه به‌ویژه برای افرادی که پس از سکته بهبود می‌یابند بسیار مهم است، تأکید کرد: خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به ریکاوری فیزیکی دارد و شما می‌توانید از این استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها برای کمک به بهبود خواب خود و در راه رسیدن به سلامتی بهتر استفاده کنید.

دکتر امینی در پایان گفت: همواره باید به زمان مفید و استاندارد خواب توجه داشته باشیم و اینکه این زمان را برای انجام کار‌های دیگر کم یا جابه‌جا نکنیم تا در زمان بیداری و انجام فعالیت روزانه بتوانیم بهترین نوع عملکرد را داشته باشیم.

منبع: وب‌دا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->