اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

پیش‌بینی ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران مشکوک به کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۶۵۶
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
پیش‌بینی ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران مشکوک به کرونا در مشهد
با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۶ مورد جدید ابتلای به کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در خراسان رضوی تا روز ۱۲ اسفندماه ۲۵ نفر است.
به گزارش شهرآرانیوز، علی خرسند رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: در حال حاضر این بیمارستان از بیمارستان‌های محوری و مهم درمان بیماران مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی است که بیماران بدحال و نیازمند به انتوبه (لوله گذاشتن در مجرای تنفسی) به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ بیمار دچار عفونت‌های حاد تنفسی در این بیمارستان تحت معالجه و درمان قرار دارند.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت فردی و امنیت کادر درمانی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: طی روز‌های گذشته با کمبود‌هایی از بابت لوازم مورد نیاز حفاظت فردی اعم از ماسک، لباس و لوازم ضد عفونی مواجه بوده‌ایم که با تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تدابیر اتخاذ شده، بخشی از آن‌ها برطرف شده است.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: پرسنل خدوم بیمارستان امام رضا (ع) به رغم کمبود‌ها و چالش‌های موجود از هیچ تلاشی در راستای مداوای بیماران مشکوک به کرونا دریغ نکرده‌اند که در همین جا از زحمات شبانه روزی و ایثارگرانه آن‌ها قدردانی می‌شود.
خرسند تعداد پرسنل بیمارستان امام رضا (ع) اعم از کادر درمانی و پشتیبانی را بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: هزار و ۸۰۰ پرستار، ۲۰۰ پزشک و ۵۰۰ دستیار پزشکی در این بیمارستان فعالیت دارند.

بیماران بدحال به بیمارستان امام رضا (ع) ارجاع داده می‌شوند
مدیر بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی اولیه قرار نبود بیمارستان امام رضا (ع) با توجه به محدویت‌ها و حجم بالای مراجعان برای بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یابد که به علت نیاز به درمان‌های تخصصی برخی از بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در این فرآیند قرار گرفت.
دکتر مهدی یوسفی افزود: هم‌اکنون بیماران بدحال تنفسی بستری از بیمارستان‌های شریعتی، اکبر، قائم و سایر مراکز درمانی و بهداشتی جهت دریافت درمان‌های تخصصی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روز‌های آینده پیک بیماری را در سطح جهان و کشور شاهد خواهیم بود در صدد آماده کردن لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای پذیرش بیشتر بیماران در این بیمارستان هستیم.
مدیر بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: حفاظت از پرسنل بیمارستان اولویت اصلی است چرا که اگر کادر درمانی و سایر کارکنان احساس امنیت نکنند نمی‌توانند خدمات درمانی مناسب را ارائه دهند که بدین منظور طبق جلسات متعدد پای درد دل همکاران نشسته‌ایم و تدابیر لازم اتخاذ شده است.
یوسفی افزود: برای کاهش فشار کاری و کمک به پرسنل بخش‌های درگیر بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع)، فعالیت سایر بخش‌های درمانی را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و از توان همه پرسنل برای معالجه بیماران دچار عفونت‌های تنفسی بهره گرفته‌ایم تا بیماران بیشتر استراحت کنند و فشار کمتری به آنان وارد شود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر سیاست‌های تشویقی برای انگیزه بیشتر کادر بیمارستانی اعم از پزشک و پرستار و نیرو‌های خدماتی اندیشیده شده است، ولی باید توجه داشت که ارزش معنوی کار آنان در این شرایط با هیچ پاداشی قابل مقایسه و جبران نیست.

پیش‌بینی ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران مشکوک به کرونا در مشهد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۶ مورد جدید ابتلای به کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در خراسان رضوی تا روز ۱۲ اسفندماه ۲۵ نفر است.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: از ۳۰ بهمن ماه امسال تاکنون ۷۴۵ مورد مبتلا به سندرم حاد تنفسی به مراکز درمانی خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که ۲۷۰ نفر از آن‌ها مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که حدود پنج میلیون نفر از جمعیت استان را زیر پوشش خود دارد.
وی ادامه داد: ارائه خدمات درمانی به سایر جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور قرار دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد برای خدمات دهی به این بیماران آماده است که امکان افزایش آن به هزار تخت نیز وجود دارد.
رحیمی افزود: کادر درمان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به شرایط موجود به مرخصی نرفته‌اند و فقط اعضای کادر آموزشی به صورت نوبت بندی در محل کار خود حضور می‌یابند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->