تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع)
سرخط خبرها

ویژه برنامه شام شهادت یگانه دخت نبی (ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۷۰۸۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
ویژه برنامه شام شهادت یگانه دخت نبی (ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد
ویژه برنامه شام شهادت مظلومانه یگانه دخت نبی (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شام شهادت یگانه دخت نبی (ص)؛ حضرت زهرا (س) است. صدای ناله یتیمان فاطمه (س) از مدینه به گوش می‌رسد. امشب زمین و آسمان برای غربت علی مرتضی خون گریه می‌کند و در این شب پراندوه زائران حریم ملکوتی رضوی همنوا با یتیمان به سوگ نشسته فاطمه، ندای مادر مادر سر دادند و بر مصیبت حضرت مادر اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

ویژه برنامه شام غریبان حضرت زهرا (س) شامگاه دوشنبه سیزدهم جمادی‌الاول با حضور خیل عزاداران فاطمی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم ابتدا زائران حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت امین‌الله که با نوای ذاکر و مرثیه‌خوان اهل بیت (ع) امیر عارف قرائت شد به محضر امام مهربانی‌ها عرض ارادت کردند و سپس گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه همخوانی در سوگ حضرت زهرا (س) پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی‌تبار در این مراسم با اشاره به مقام والای بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و فضایل و مناقب این بانوی مُجلَّله بیان کرد: حضرت فاطمه (س) القاب بسیاری دارد که مشهورترین آن‌ها «زهرا» به معنای درخشنده و نورانی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) در خصوص چرایی ملقب شدن حضرت فاطمه (س) به این لقب، بیان کرد: ایشان فرموده‌اند: «خداوند مادر ما فاطمه (س) را از نور عظمت خودش خلق کرده است به همین خاطر به ایشان لقب «زهرا» داده شده است».

 

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) مطلع نور ایزدی است و همه عالم هستی از برکات این نور که برگرفته از نور عظمت خداست مستفیض و بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: در حدیثی دیگر از امام صادق (ع) نقل شده است که هنگامی که مادر ما در محراب عبادت می‌ایستاد نوری درخشان از محراب عبادت ایشان به آسمان‌ها ساطع می‌شد و به همین خاطر است که به ایشان لقب «زهرا» داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی‌تبار بیان کرد: حضرت زهرا (س) وقتی در محراب عبادت می‌ایستاد از خشیت خداوند لرزه بر اندامش می‌افتاد و خداوند به عبادت او نزد فرشتگان مباهات می‌کرد.

گفتنی است؛ شعر خوانی آئینی توسط شاعر آئینی رضا رحیمی عنبران، مرثیه سرایی ذاکران و مرثیه‌خوانان اهل بیت (ع)؛ احد سبزی و امیر احمدنیا از دیگر برنامه‌های شام شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر رضوی بود و در پایان حدیث شریف کساء با نوای مهدی نیکبخت قرائت شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->