مدیر حوزه‌های علمیه: پاپ فرانسیس؛ نمادی از گفت‌وگوی ادیان و صلح جهانی بود آیات منتخب قرآن کریم برای ایام دهه کرامت ۱۴۰۴ خواندن روزانه قرآن در مساجد در طرح «تلاوت نور» کلید خورد از ساخت پنج فیلم سینمایی تا شناسایی بازیگران بااستعداد در تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برنامه محفل مورد تحسین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت علی مسعودی (مشهدی): به‌زودی ساخت فیلمی را با موضوع مشهد و امام‌رضا(ع) آغاز می‌کنم ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر پیاده برای حضور در مشهد طی دهه کرامت ۱۴۰۴ افزایش چشمگیر هزینه سفر به عتبات | سفر زیارتی خانوادگی تا ۱۳۰ میلیون تومان! توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی در حرم مطهر امام‌رضا(ع) کتاب «آقای ورزش»، روایت زندگی شهید علیرضا شمسی‌پور، به سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آید پخش ۴ انیمیشن با محوریت زندگی امام صادق (ع) اجتماع بزرگ عزاداران امام‌صادق(ع) در مشهد، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می‌شود بیش از ۸۵ هزار ویزا برای حج تمتع ۱۴۰۴ دریافت می‌شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: علم بدون تقوا تهدیدی برای بشریت است حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر ایزدی درگذشت از قهرمان سردشت تا دلاوران جزیره مجنون| معرفی سه شهید تازه‌تفحص‌شده خراسانی به بهانه بازگشت آن‌ها به آغوش وطن یادی از شهید «مهدی رضایی مجد» | مارادونای ایران توی خاکریزها قهرمان شد پرواز مستقیم دمشق–جده برای سفر عمره سوری‌ها باز شد ستاد بزرگداشت شهدای خدمت تشکیل شد | از مساجد تا دانشگاه‌ها در میدان تبیین
سرخط خبرها

مدیرعالی حرم مطهر رضوی مطرح کرد: زائران مالک آستان امام رضا (ع) هستند، نه میهمان

  • کد خبر: ۱۹۷۴۷۴
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
مدیرعالی حرم مطهر رضوی مطرح کرد: زائران مالک آستان امام رضا (ع) هستند، نه میهمان
مدیرعالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر اهمیت تکریم زائران و تسهیل زیارت آن‌ها گفت: زائران امام رضا (ع) میهمان ما نیستند، بلکه مالک اصلی حرم مطهر رضوی و این آستان مقدس هستند و بر همین اساس همه موظفیم برای تسهیل زیارت و رقم خوردن زیارت با معرفت آن‌ها حداکثر تلاش را داشته باشیم.
رضا نوایی
خبرنگار رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فیضی در سومین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی که با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: قرنهاست که مضجع شریف حضرت رضا (ع) کانون توجه محبین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و خوشبختانه این ارتباط، علاقه و مودت به حضرت روز به روز رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: حتی در شرایطی که با برودت هوا مواجهیم و تعطیلات و مناسبت خاصی وجود ندارد، افتخار داریم در کمترین آمار روزانه پذیرای ۲۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر باشیم که این شرایط نشان از اهمیت جایگاه این آستان برای مردم عزیزمان دارد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بر ضرورت تقویت خدمت رسانی به زائران تاکید کرد و افزود: لازم و ضروری است برای هر ماموریتی که تعریف می‌کنیم، از مختصات این مکان مقدس و مخاطبان آن شناخت کامل و ویژه‌ای داشته باشیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که شرایط بهتری برای زیارت زائران امام هشتم (ع) فراهم شود.

فیضی افزود: همواره زائرانی از اقوام و ملیت‌های مختلف به این بارگاه مشرف می‌شوند از همین رو شناخت پیدا کردن نسبت به نیاز آنان برای مسئولان، کارکنان و خادمان لازم و ضروری است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: ما زائران امام رضا (ع) را مالک این آستان می‌دانیم نه مهمان، بنابراین سعی و تلاش ما برای خدمت‌رسانی بهتر به این عزیزان است، تک تک ما از زمان ورود تا خروج زائران مکلف هستیم تمامی امکانات را برای ایجاد امنیت خاطر و روان زائران وزیارتی دلچسب و توام با معرفت همراه با آرامش فراهم کنیم.

فیضی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت پیگیری مستمر موضوعات مرتبط به امر میزبانی زائران و برنامه ریزی برای تسهیل زیارت، هر هفته در کمیته حرم مطهر رضوی مسائل و موضوعات با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران ارشد آستان بررسی می‌شود تا روز به روز شاهد ارتقا بیشتر در کیفیت خدمت رسانی باشیم.

فیضی توجه به مسائل پدافند غیرعامل را نیز از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در آستان قدس رضوی برشمرد و به روز بودن برنامه‌های این حوزه را ضروری دانست.

شایان ذکر است در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی و سازمان پدافند غیر عامل کشور به امضا رسید و از سامانه جامع پدافند غیر عامل رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->