به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فیضی در سومین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی که با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: قرنهاست که مضجع شریف حضرت رضا (ع) کانون توجه محبین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و خوشبختانه این ارتباط، علاقه و مودت به حضرت روز به روز رو به افزایش است.
وی تصریح کرد: حتی در شرایطی که با برودت هوا مواجهیم و تعطیلات و مناسبت خاصی وجود ندارد، افتخار داریم در کمترین آمار روزانه پذیرای ۲۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر باشیم که این شرایط نشان از اهمیت جایگاه این آستان برای مردم عزیزمان دارد.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی بر ضرورت تقویت خدمت رسانی به زائران تاکید کرد و افزود: لازم و ضروری است برای هر ماموریتی که تعریف میکنیم، از مختصات این مکان مقدس و مخاطبان آن شناخت کامل و ویژهای داشته باشیم و به گونهای برنامه ریزی کنیم که شرایط بهتری برای زیارت زائران امام هشتم (ع) فراهم شود.
فیضی افزود: همواره زائرانی از اقوام و ملیتهای مختلف به این بارگاه مشرف میشوند از همین رو شناخت پیدا کردن نسبت به نیاز آنان برای مسئولان، کارکنان و خادمان لازم و ضروری است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: ما زائران امام رضا (ع) را مالک این آستان میدانیم نه مهمان، بنابراین سعی و تلاش ما برای خدمترسانی بهتر به این عزیزان است، تک تک ما از زمان ورود تا خروج زائران مکلف هستیم تمامی امکانات را برای ایجاد امنیت خاطر و روان زائران وزیارتی دلچسب و توام با معرفت همراه با آرامش فراهم کنیم.
فیضی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت پیگیری مستمر موضوعات مرتبط به امر میزبانی زائران و برنامه ریزی برای تسهیل زیارت، هر هفته در کمیته حرم مطهر رضوی مسائل و موضوعات با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران ارشد آستان بررسی میشود تا روز به روز شاهد ارتقا بیشتر در کیفیت خدمت رسانی باشیم.
فیضی توجه به مسائل پدافند غیرعامل را نیز از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در آستان قدس رضوی برشمرد و به روز بودن برنامههای این حوزه را ضروری دانست.
شایان ذکر است در این مراسم تفاهمنامه همکاری میان پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی و سازمان پدافند غیر عامل کشور به امضا رسید و از سامانه جامع پدافند غیر عامل رونمایی شد.