شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

گرامیداشت هشتمین سالگرد شهدای زاریای نیجریه برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۹۹۸۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
گرامیداشت هشتمین سالگرد شهدای زاریای نیجریه برگزار شد
هم‌زمان با هشتمین سالگرد شهادت شهدای زاریا در نیجریه، مراسم بزرگداشتی به همت مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم که عصر روز گذشته، ۲۱ آذر ۱۴۰۲، در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه آستان قدس رضوی با حضور جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به شباهت‌های فاجعه زاریا و اتفاقات اخیر در فلسطین و غزه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد ذوالفقاری گفت: ۸ سال پیش مردم بی‌گناه بسیاری در زاریای کشور نیجریه به شهادت رسیدند و تعداد بی‌شماری نیز مجروح شدند، در این حادثه بنای حسینیه تخریب شد و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که حق بزرگی در حوزه نشر مکتب اهل بیت(ع) داشت، حبس و ممنوع‌الخروج شد.

وی یکی از شباهت‌ها را حضور پررنگ جریان صهیونیستی در هر دو ماجرا دانست و گفت: عامل اصلی که باعث شده در جهان وحشت و ترس از جریان اصیل اسلامی و تبلیغ مکتب رخ دهد بدون شک جریان صهیونیست است که به دنبال بحث اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی است.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در هر دو جریان نقش صهیونیست‌ها پر رنگ بوده و حضور آنان در جای جای آفریقا دیده می‌شود، گفت: همواره شاهد حضور اقتصادی و سیاسی پررنگ صهیونیسم در کشور آفریقا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در این حوزه انجام دهیم، آگاه‌سازی جامعه است، ما باید به درستی و به صورت جدی اتفاقات را برای جهانیان تبیین کنیم و به این مسائل حساس باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقاری راه مقابله با این جریانات ظالمانه را بهره‌گیری از ظرفیت رسانه دانست و افزود: اگر مطالبی برای جنایات اسرائیل بنویسیم تأثیر جدی در جامعه دارد و وظیفه شرعی مبلّغان در حال حاضر همین موضوع است.

وی تصریح کرد: از دیگر شباهت‌های این دو فاجعه بی رحمی‌هایی است که رخ داده است. در ماجرای زاریا چندین زن و کودک بی‌گناه در حسینیه به شهادت رسیدند و تا سال‌ها بعد مورد هجوم نیرو‌های مسلح قرار گرفتند، نمونه آن را امروز در غزه می‌بینیم که اسرائیل با بمب‌های چند تنی و فسفری و همچنین اسلحه‌های ممنوعه مردم بی‌دفاع را در خانه‌ها، مدارس، مساجد و بیمارستان به شهادت رسانده است و طبق آمار‌ها تاکنون ۲۰هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که بیش از نیمی از کشته‌شدگان زنان و کودکان هستند.

به گفته مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، همه ما باید صدا و رسانه این مردم بی‌دفاع و مظلوم باشیم همین که در این زمینه حرف بزنیم و مطلب بنویسیم و با هر زبانی این اعتراض را بیان کنیم مورد رضایت خدای متعال قرار خواهد گرفت، زیرا دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظلم از سفارشات و دستورات دینی ماست.
وی همچنین از دیگر شباهت‌ها را توطئه رسانه‌ای در حذف و تحریف وقایع دانست و خاطرنشان کرد: سال‌ها از ماجرای شیخ زکزاکی و شهدای زاریا گذشته است و در رسانه‌ها هیچ بازتابی نداشته و در بایکوت خبری بوده است. امروز نیز رسانه‌های بین‌المللی همین قضیه را به گونه دیگری بیان کردند و این ظلم بزرگی است که جامعه جهانی نسبت به آن سکوت کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقاری ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های واقعه زاریا به این نکته می‌توان اشاره کرد که جریانی نظامی و امنیتی نبوده بلکه جریان دینی و فرهنگی است، در واقع دشمن از جریان دینی و فرهنگی بیشتر از جریان نظامی هراس دارد.

وی با بیان اینکه باید خود را برای ارائه فرهنگ ناب اسلام به جهان آماده کنیم، افزود: شما طلاب و مبلّغان کشور آفریقا که در ایران مشغول به علم‌آموزی هستید، باید مسلح به سلاح علم و دانش شوید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقاری ادامه داد: اولین ویژگی مورد توجه این است که اسلام قبل از رفتن به مدینه به آفریقا رفته است. آفریقا خانه اسلام است و شما هم به عنوان مبلّغان اسلام در کشور ایران آموزه‌های اسلام و معارف قرآنی را با جدیت و با ابزار قرآن و معارف اهل بیت گسترش دهید.

اجرای گروه سرود خورشید هشتم و تقدیر از خانواده شهدای زاریای نیجریه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->