ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: ایجاد شهرک‌های طلا و جواهر باید تسریع شود

  • کد خبر: ۱۹۷۶۰۱
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
معاون وزیر صمت: ایجاد شهرک‌های طلا و جواهر باید تسریع شود
معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مشهد گفت: ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر در نقاط مختلف کشور به عنوان پروژه‌های ناتمامی که برای دولت به ارث رسیده، باید تسریع شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی برادران در چهارمین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر با محوریت استان خراسان رضوی که امروز، ۹ آذرماه در مشهد برگزار شد و فعالان حوزه طلا و‌ جواهر کشور به بیان چالش‌های خود پرداختند، تصریح کرد: ادبیات دولت سیزدهم ادبیات خدمت و خادمی به مردم است که این رهنمود را از امام رضا(ع) آموخته است. اگر هنوز آیین نامه و قوانینی داریم که منطبق با خدمت رسانی نیست باید تغییر کند و باید خروجی تمام تصمیمات گرفته شده در هر حوزه خدمت رسانی به مردم باشد.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: وزارت صمت و بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد و گمرک همه آمدند در این دولت خدمت رسانی کنند، اگر همان آیین نامه‌های قبلی پابرجا باشد و خلاف خدمت رسانی به مردم باشد باید تغییر کند.

وی درباره چالش‌ها در نحوه صادرات و واردات مصنوعات طلا یادآورشد: در ماه‌های اخیر با مصوبه هیئت دولت و با تعرفه صفر، ۱۳ تن واردات طلا انجام شده و اکنون این بازار در آرامش است و بهترین فرصت برای جهش توسعه در مصنوعات طلاست که باید آیین نامه‌ها با هدف توسعه مصنوعات طلا تغییر کند.


برادران درباره جایگاه شهر مشهد تأکید کرد: مشهد به عنوان اولین شهر گوهرسنگ‌ها در جهان مطرح است و فعالان این حوزه باید از این ظرفیت با حضور تعداد زیادی زائر داخلی و‌ خارجی در این شهر بهره ببرند.

وی افزود: ما با استاد‌کار‌های جواهرات مواجهیم که با عنوان عناصر خلاق شناخته می‌شوند و باید از این ظرفیت منابع انسانی در این حوزه در کشور بهره برد.

به گفته معاون وزارت صمت، ۲۲ برنامه در معاونت صنایع وزارت صمت در راستای توسعه صادرات حوزه مصنوعات طلا طراحی شده است. در این جلسه که در مشهد برگزار شده از ششمین برنامه آن باعنوان برنامه راهبردی صنعت مصنوعات طلا، نقره و‌ جواهرات که از نظرات بخش خصوصی بهره برده است، رونمایی می شود.

برادران در ادامه درخصوص ایجاد شهرک صنعتی مصنوعات طلا در کشور گفت: تقاضا داریم مشکل ایجاد شهرک‌های صنعتی در حوزه مصنوعات صنعتی با همفکری به نتیجه برسد و پروژه‌های ناتمام که به دولت به ارث رسیده به نتیجه برسد.

وی افزود: درباره نگهداری طلا در نزد مردم که چالش‌هایی از سوی شما عنوان شد پیشنهاد‌های خوبی صورت گرفته که بتوانیم از این سرمایه‌های خرد بهره ببریم. در بحث ضرب سکه طلای تقلبی باید از تجارت استان‌ها در این موضوع بهره ببریم که دیگر شاهد سکه تقلبی در بازار نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->