مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

اهدای نشان مشهد برای تقویت هویت شهری

  • کد خبر: ۱۹۸۵
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
اهدای نشان مشهد برای تقویت هویت شهری
مصوبات خردادماه شورای شهر برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد

علیرضا ظهیری - روزنامه مردم مشهد در راستای آگاهی بخشی به شهروندان و اطلاع رسانی مصوبات پارلمان شهری، به صورت مستمر اقدام به انتشار متن مصوبات قطعی و لازم الاجرای شورای اسلامی شهر می کند. در ادامه این سلسله گزارش ها، امروز هم جزئیات برخی مصوبات شورا که اخیرا به مدیریت شهری ابلاغ شده است، به منظور اطلاع مخاطبان منتشر می شود.

آیین نامه اهدای نشان مشهد که در جلسه علنی شورای شهر در خرداد ماه به تصویب رسیده بود، به منظور اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد.
بر اساس ماده واحده این مصوبه، آیین نامه اهدای نشان مشهد، به منظور اعتلای هویت و تقویت حس تعلق شهری در شهروندان، افزایش انگیزه برای خدمت رسانی و توسعه شهری و همچنین بزرگداشت و حمایت از مفاخر و چهره های برجسته ای که خدمت ویژه ای در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... ارائه کرده اند، تصویب شد.


شارژ من کارت بدون کارمزد
یکی از موضوعاتی که در هفته های اخیر مطرح شد، موضوع حذف کارمزد برای شارژ من کارت بود که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، طرحی را درباره این موضوع به صحن علنی بیست و هفتمین روز خرداد ماه 98 بردند و به تصویب رساندند. با امضای رئیس شورای اسلامی شهر مشهد این مصوبه برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد.
براساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است به منظور فرهنگ سازی و تشویق شهروندان به شارژ غیرحضوری من کارت، نسبت به شارژ کارت های مزبور، وفق ردیف های مندرج در این مصوبه اقدام کند.
در ردیف اول این مصوبه آمده است که تعرفه شارژ حضوری در سطح شهر بدون اخذ وجه (کارمزد) است و همچنین بر مبنای ردیف دوم، برای شارژ غیر حضوری از طریق تلفن همراه و سایر دستگاه های الکترونیکی تعرفه با 3 درصد شارژ مازاد تشویقی اعمال شود.
در تبصره این ماده قانونی نیز آمده است که این مصوبه از تاریخ ابلاغ قانونی آن، جایگزین مصوبه کارمزد شارژ حضوری من کارت می شود.


تشکیل اداره صدور مجوزهای ساختمانی پروژه های بزرگ مقیاس
محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبه تشکیل اداره صدور مجوزهای ساختمانی پروژه های بزرگ مقیاس را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کرد.
براساس ماده واحده این مصوبه به مدیریت شهری اجازه داده می شود در خصوص ایجاد فرایند و واحدی مستقل برای صدور پروانه و پایانکار پروژه های ساختمانی و سرمایه گذاری بزرگ و به منظور حمایت و جذب سرمایه گذاران و تسریع در صدور پروانه و پایانکار این گونه پروژه ها، نسبت به تشکیل اداره صدور مجوز های ساختمانی پروژه های بزرگ‎ مقیاس، مطابق ساختار تشکیلاتی مصوب وزارت کشور با رعایت تبصره های این مصوبه اقدام کند.
بر مبنای تبصره اول این مصوبه، اداره مزبور، ذیل اداره کل امور شهرسازی تشکیل می شود و محل استقرار آن در سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی خواهد بود و مسئولیت پیگیری امور پروژه ها با زیربنای بیش از 20 متر مربع (به استثنای پروژه های واقع در منطقه ثامن) را برعهده دارد.
تبصره دوم این مصوبه نیز شهرداری مشهد را مکلف کرده است برای تسهیم بودجه و درآمد پروژه های بزرگ مقیاس، بین مناطق و ستاد به نسبت معین اقدام کند و همچنین براساس تبصره سوم مدیریت شهری باید حداکثر ظرف مدت 9ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، برای ارائه گزارش عملکرد اداره صدور مجوز های ساختمانی پروژه های بزرگ مقیاس اقدام و درصورت نیاز، پیشنهادهای خود را درخصوص افزایش حوزه اختیارات و شرح وظایف این اداره به شورای اسلامی شهر ارائه کند.


خدمات رایگان حمل و نقل ریلی در ایام خاص
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه ارائه خدمات حمل و نقل ریلی رایگان در ایام خاص را در جلسه علنی روز 27 خرداد ماه 98 به تصویب رساندند و این مصوبه برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد.
بر این اساس به شرکت بهره برداری قطار شهری اجازه داده می شود با رعایت تبصره های آورده شده در این مصوبه و سقف بودجه مصوب سالانه، برای ارائه خدمات رایگان در ایام مراسم و برنامه های عمومی به شرح بندهای این مصوبه اقدام کند.
در بند اول این مصوبه آمده است که خدمات رایگان ریلی درون شهری در روز شهادت امام رضا (ع) در تمامی خطوط درحال بهره برداری ارائه شود و همچنین براساس بند دوم ارائه خدمت فوق در روزهای 22بهمن و روز جهانی قدس، از شروع فعالیت تا 2ساعت پس از پایان رسمی مراسم در تمامی خطوط در حال بهره برداری انجام گیرد.
در بخش دیگری از این مصوبه تأکید شده است مدیریت شهری مشهد باید در صورت نیاز به ارائه خدمات رایگان توسط شرکت بهره برداری قطار شهری برای هر مناسبتی به جز موارد مندرج در این مصوبه، پس از تأیید کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر، برای ارائه این خدمات اقدام کند.
تبصره دوم این مصوبه نیز شهرداری را مکلف کرده است که هرساله آثار مالی اجرای این مصوبه را در آلبوم بودجه شرکت بهره برداری قطار شهری پیش بینی و نسبت به اطلاع رسانی عمومی آن اقدام کند.


مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج
با تصویب لایحه مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج در جلسه علنی خرداد شورای اسلامی شهر، این مصوبه نیز برای اجرا به شهرداری مشهد ارسال شد.
براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود که در قالب انعقاد قرارداد سرمایه گذاری و پیمانکاری با شرکت بتن ماشین قدس رضوی، نسبت به اجرای پروژه بازگشایی و احداث خیابان کوشش تا خیابان خلج شامل (عملیات خاک برداری دستی و ماشینی و پی کنی زیرسازی، جدول گذاری، عملیات بتنی طبق جداول و شرایط و دانه بندی مندرج در دفترچه اسناد و عملیات آسفالت و ...) به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد غیر نقد در قبال اعطای امتیاز پروانه ساختمانی به املاک متعلق به خود یا افرادی که از سوی این شرکت به شهرداری معرفی می شوند، مطابق با مندرجات قرارداد، شرایط عمومی و شرایط خصوصی اقدام کند.
در تبصره این مصوبه نیز آمده که مدت پیمان 24 ماه از زمان ابلاغ قرارداد است و مبلغ کل پیمان نیز در چارچوب ضوابط و نقشه های اجرایی و دستورکارهای ابلاغی از سوی دستگاه نظارت بر اساس فهرست بهای منضم به پیمان در مجموع معادل 222 میلیارد و 784 میلیون و 464 هزار و 116 ریال است.


اصلاح مصوبه بهای خدمات ورود وسایل نقلیه باری سنگین به شهر
اعضای شورای شهر در جلسه علنی روزهای پایانی خرداد 98 مصوبه بهای خدمات ورود به محدوده های زمانی و مکانی وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین را اصلاح و برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ کردند.
براساس ماده واحده این مصوبه به مدیریت شهری اجازه داده می شود نسبت به دریافت بهای خدمات صدور مجوز برای خودروهای باری سنگین که درخواست تردد در یکی از محدوده های زمانی و مکانی شهر مشهد را دارند (مطابق محدوده های مصوب شورای هماهنگی ترافیک استان)، به شرح جدول آورده شده در قانون و با رعایت تبصره های مندرج در این مصوبه اقدام کند.
براساس تبصره اول این مصوبه، بهای خدمات در داخل محدوده ، مندرج در جداول آورده شده در قانون، بهای صدور مجوز روزانه ناوگان باری سنگینی است که بدون دریافت مجوز وارد یکی از محدوده های زمانی و مکانی شده اند.
در تبصره دوم نیز آمده است که بهای خدمات تردد برای ناوگان باری نیمه سنگین، معادل 50 درصد تعرفه های این مصوبه است و البته با توجه به تبصره سوم، صدور مجوز تردد موردی توسط شهرداری، برای ناوگان باری شهری دارای پروانه فعالیت در موارد خاص و خارج از زمان مجاز تعیین شده، برای ناوگان سنگین، به مبلغ 150 هزار ریال و برای ناوگان نیمه سنگین، به مبلغ 75هزار ریال است.
همچنین بر مبنای تبصره چهارم، جرثقیل های متحرک ساختمانی جزو ناوگان باری سنگین درون شهری محسوب
می شود.
در تبصره پنجم نیز آمده است که صدور مجوز تردد و دریافت وجه از ناوگان حمل و نقل باری، صرفاً توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه انجام می شود. در تبصره ششم نیز به شهرداری مشهد اجازه داده می شود که برای ناوگان باری برون شهری جاده ای که دارای کارت هوشمند هستند ، پروانه فعالیت و اشتغال درون شهری با 50 درصد تخفیف صادر و مجوز تردد صادر کند.
در تبصره هفتم هم به مدیریت شهری اجازه داده شده است که درراستای فرهنگ سازی، مجوز ورود به محدوده سبز مربوط به وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین باری و ترانزیتی را در سال اول بعداز ابلاغ این مصوبه به رایگان صادر کند و برمبنای تبصره هشتم شهرداری می تواند از سال1399 و بعد از آن، هر سال به میزان تورم اعلامی ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر تا سقف 15درصد بهای خدمات این مصوبه را اضافه و برای افزایش بیش از 15درصد، مصوبه شورای اسلامی شهر را دریافت کند. درنهایت تبصره نهم این مصوبه، مصوبه قبلی شورا در این خصوص را باطل و مصوبه جدید را جایگزین آن می کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->