آخرین آمارها از اقدامات سازمان بهزیستی کشور شهادت بی‌رحمانه جوان معلول فلسطینی به دست صهیونیست‌ها رعایت حقوق معلولان؛ چالش‌ها و فرصت‌ها حجم سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان پنج برابر شد کارنامه عملکرد ۳ ساله سازمان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی؛ معلولان مغفول ماندند مستمری تیرماه معلولان واریز شد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت مستمری جدید کمک معیشت به معلولان، جانبازان و ایثارگران کشور + مبلغ و جزئیات توزیع و اهدای بیش‌از ۴ هزار بسته معیشتی و ارزاق عمومی به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی خراسان‌رضوی برنامه‌های اوقات‌فراغت ویژه معلولان مشهدی با رویکرد اجتماعی‌درمانی اولین پیام تصویری مسعود پزشکیان برای معلولان | آیا رئیس جمهور منتخب حقوق معلولان را احیا خواهد کرد؟ + ویدئو رای اول نوجوان مشهدی دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری + فیلم کلاهبرداری میلیاردی از معلولان و سالمندان در استان سمنان شهروندان توان‌یاب مشهدی کجا می‌توانند رأی دهند؟ | اتخاذ تمهیدات لازم برای شعبات مناسب‌سازی‌شده اخذ رأی فرزندان شبه‌خانواده بهزیستی خراسان‌رضوی نایب‌قهرمان کشور شدند افزایش همکاری‌های توان‌بخشی و درمانی بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی زنان دارای معلولیت و رنج مضاعف حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت همه چیز درباره غربالگری شنوایی نوزدان تا یک ماهگی
سرخط خبرها

تحقق شهر دوستدار معلولان از راه ایده‌پردازی برای کودکان

  • کد خبر: ۱۹۹۱۰۸
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
تحقق شهر دوستدار معلولان از راه ایده‌پردازی برای کودکان
مجموعه کارگاه‌های سرگرمی و خلاقیت «هنرمندکوچولو» با موضوع شهر دوستدار معلولان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارگاه‌های سرگرمی و خلاقیت «هنرمندکوچولو» با عنوان نقاشی با موضوع شهر دوستدار معلولان با حضور شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و به‌همت اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل رسانه شهرداری مشهد، ویژه کودکان هفت تا چهارده سال برگزار شد.

نقش کودکان در صیانت از زیرساخت‌ها و توسعه شهری

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد گفت: کودکان نقش بسیار مهمی در صیانت از زیرساخت‌های شهری و توسعه شهر ایفا می‌کنند و برابر مشاهدات، استفاده از کودکان در دوره‌های مختلف آموزشی به کاهش تخلفات و تصادفات و... منجر شده است.

به‌گفته مهدی‌ناصحی، یکی از رویکرد‌های مهمی که شهرداری مشهد برای آموزش حقوق شهروندی دنبال می‌کند، موضوع آموزش کودکان است. وی افزود: در برنامه امروز به‌همت روابط‌عمومی، فرزندان همکاران دور یکدیگر جمع شدند تا تجربه جدیدی را برای آن‌ها رقم بزنیم. ناصحی بیان کرد: چنین برنامه‌هایی تأثیر بسیار زیادی در نوع جهت‌گیری کودکان ایفا می‌کنند و معمولا تأثیر آن‌ها ماندگار است.

نقاشی کودکان سراسر ایده و حس انسان‌دوستی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز با حضور در این برنامه و بازدید از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای کودکان، گفت: کودکان ظرفیت خوبی دارند و نقاشی‌های آن‌ها سراسر ایده و حس انسان‌دوستی آن‌هاست. با اجرای این برنامه‌ها می‌توانیم این حس را در آن‌ها زنده کنیم.

حسن کریمدادی اظهار کرد: کاری که امروز روابط‌عمومی شهرداری مشهد انجام داد، بسیار نو و جدید بود. باید بپذیریم که بخشی از جامعه معلول جسمی‌حرکتی هستند و ما هنوز به این علم نرسیده‌ایم که قبل از به‌دنیاآمدن بتوانیم از نظر پزشکی به آنان کمک کنیم. وی افزود: این افراد توانایی زیادی دارند و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. زمانی که کودکان ایده‌های خود را ترسیم می‌کنند، از ذهن آن‌ها خارج نمی‌شود و در آینده نیز با آن مأنوس هستند؛ بنابراین اجرای چنین برنامه‌هایی اهمیت دارد و تاکنون از آن غافل بودیم.

به‌دنبال تحقق شهر دوستدار معلولان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد هم گفت: در مشهد حدود ۵۳ هزار توان‌یاب وجود دارد که در حالت‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. شهرداری مشهد و معاونت شهرسازی این موضوع را در اولویت خدمات‌رسانی قرار داده است. جواد اصغری با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست و به این امر اعتقاد داریم، افزود: در طرح تفصیلی یکی از اصول اولیه، مناسب‌سازی ساختمان‌های شهری و اداری است و در شهرداری نیز این اقدام درحال انجام است. همچنین، اقداماتی در راستای مناسب‌سازی ناوگان حمل‌ونقل، پارک‌ها و فضای‌سبز و بهسازی پیاده‌راه‌ها انجام شده است. اصغری اضافه کرد: اکنون مطالعات و پیوست معلولان در پروژه‌های شهری مدنظر ماست و به‌دنبال تحقق شهر دوستدار معلولان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->