سرخط خبرها

مدت زمان خوب شدن آبله مرغان چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۹۹۸۰۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مدت زمان خوب شدن آبله مرغان چقدر است؟
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس آبله‌مرغان معمولاً در فصل‌های بهار و پاییز شایع می‌شود و بهتر است افراد در سنین کودکی مبتلا شوند تا باعث ایمنی بدن شود.

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص علائم ویروس آبله‌مرغان اظهار کرد: ابتلای بزرگسالان به این بیماری ویروسی از شدت بیشتری نسبت به کودکان برخوردار است. از زمان ابتلا به بیماری تا ظاهر شدن علائم حداکثر ۲۱روز طول می‌کشد و پس از ۱۰ روز بهبودی حاصل می‌شود.

وی با بیان شیوه انتقال این بیماری در اطرافیان بیان کرد: بیشترین راه انتقال این ویروس از طریق ترشحات تنفسی و باز شدن تاول‌هاست، اگر فرد در سنین کودکی مبتلا شود تا بزرگسالی از این ویروس مصون است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: یکی از خطرات این بیماری در مادران باردار است که باعث ناهنجاری مادرزادی و حتی سقط جنین می‌شود.

نهبندانی در خصوص علائم آبله مرغان بیان کرد: خارش از علائم اولیه آبله‌مرغان است. علائم این ویروس یک هفته تا ده روز قبل از ظهور بثورات پوستی به صورت تب، ضعف و بی‌حالی و بی‌اشتهایی شروع می‌شود لذا توصیه می‌شود افرادی با بیماری زمینه‌ای، زنان باردار، افراد مسن و کودکان کمتر از ۶ سال همواره از ماسک استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->