چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

مصرف چه‌ میوه‌هایی همراه با غذا مضر است؟

  • کد خبر: ۱۹۹۸۵۰
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مصرف چه‌ میوه‌هایی همراه با غذا مضر است؟
متخصصان تغذیه نسبت به مصرف انواع میوه‌ها همراه با یک سری ترکیبات غذایی خاص به دلیل تاثیر معکوس آن‌ها بر سلامت دستگاه گوارش هشدار داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، متخصصان تغذیه نسبت به مصرف انواع میوه‌ها همراه با یک سری ترکیبات غذایی خاص به دلیل تاثیر معکوس آن‌ها بر سلامت دستگاه گوارش هشدار داده‌اند.

انواع میوه به طور کلی سالم و به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی ضروری هستند، اما همیشه نمی‌توان میوه‌ها را با هرنوع غذایی صرف کرد. مصرف میوه با ترکیبات غذایی خاص به دلیل بروز مشکلات احتمالی گوارشی یا نگرانی‌هایی در زمینه جذب مواد مغذی، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

در این مطلب به پنج ترکیب غذایی اشاره می‌کنیم که بهتر است همراه با میوه مصرف نشوند.

غذا‌های غنی از پروتئین

از ترکیب میوه‌ها با غذا‌های غنی از پروتئین مانند گوشت یا تخم مرغ در یک وعده غذایی خودداری کنید. میوه‌ها که سرشار از قند‌های طبیعی هستند، به سرعت هضم می‌شوند، در حالی که هضم پروتئین‌ها بیشتر طول می‌کشد. خوردن میوه و پروتئین با هم ممکن است منجر به ناراحتی گوارشی شود. بهتر است میوه‌ها را به عنوان میان وعده بین وعده‌های غذایی مصرف کنید.

مرکبات با لبنیات

مصرف مرکبات به همراه لبنیات، مانند مصرف پرتقال با شیر یا ماست، ممکن است برای برخی افراد مشکلات گوارشی ایجاد کند. اسید موجود در مرکبات می‌تواند پروتئین‌های موجود در لبنیات را خنثی کند و منجر به ناراحتی معده شود؛ بنابراین بهترین است آن‌ها را جداگانه مصرف کنید یا میوه‌های غیر اسیدی را برای مصرف همراه با لبنیات در نظر بگیرید.

غذا‌های پر نشاسته

ترکیب میوه‌ها با غذا‌های پر نشاسته مانند نان یا سیب زمینی ممکن است منجر به تخمیر آن‌ها در معده شده و باعث ایجاد گاز و نفخ شود. برای کمک به هضم بهتر است غذا‌های نشاسته‌ای را جدا از میوه‌ها مصرف کنید.

خربزه، هندوانه و طالبی

میوه‌هایی مانند هندوانه، طالبی یا عسلک بهتر است به تنهایی خورده شوند. ترکیب آن‌ها با سایر میوه‌ها یا با غذا به دلیل تفاوت در زمان هضم می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی شود. خربزه و هندوانه به سرعت هضم می‌شوند، بنابراین بهتر است از آن‌ها به تنهایی لذت ببرید.

بلافاصله بعد از خوردن غذا

خوردن میوه بلافاصله بعد از یک وعده غذایی سنگین ممکن است روند هضم را مختل کند. میوه‌ها به سرعت هضم می‌شوند و زمانی که بلافاصله بعد از غذا مصرف شوند، ممکن است در معده بمانند و تخمیر شوند و هضم آن‌ها دیر انجام گیرد. توصیه می‌شود حداقل تا ۳۰ دقیقه بعد از صرف غذا میوه نخورید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->