چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
سرخط خبرها

توضیحات معاون رئیس جمهور درباره میزان طلب ایران از بحرین

  • کد خبر: ۱۹۹۹۷۷
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
توضیحات معاون رئیس جمهور درباره میزان طلب ایران از بحرین
معاون حقوقی رئیس دولت سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: دولت مصوبه مجلس را درباره دعوای حقوقی با بحرین پیگیری خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد دهقان صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبه مجلس درباره دعوای حقوقی با بحرین بابت مطالبات ایران اظهار کرد: چند لایحه در دستور کار مجلس است و یکی را هم تصویب کرده‌اند. متن ما از قبل برای اقامه دعوا آماده است و خوشبختانه بلافاصله کار را شروع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این دعاوی حقوقی در کجا مطرح خواهد شد؟ یادآور شد: طبیعتا در داوری است. ما از قبل با بحرین موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری داریم و در مواردی که به سرمایه‌گذاران ما لطمه بخورد طبق این موافقت‌نامه به داوری ارجاع و در آنجا مطرح می‌شود.

دهقان درباره میزان طلب ایران از بحرین گفت: البته موضوعات متفاوت است. یک دعوا مربوط به بانک مرکزی است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آنجا داریم و یک دعوا هم مربوط به بیمه است که مبلغ آن کم و چند میلیون دلار است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا برای متهم پرونده کریپتولند که به اروپا گریخته اعلان قرمز صادر شده یا خیر؟ بیان کرد: این موضوع را از وزارت کشور بپرسید.

دهقان همچنین درباره برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: این موضوع خوشبختانه در این دولت پیگیری شد و پرونده‌ها به قوه قضاییه فرستاده شده و الحمدلله در دادگاه در حال رسیدگی است که دیروز هم اولین جلسه آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: همکاری خیلی خوبی بین قوه قضاییه وجود دارد. اسناد کافی هم آماده است و شهود هم حضور دارند. در گذشته مقداری در این زمینه غفلت شده بود که خوشبختانه در این دولت در حال پیگیری است.

دهقان همچنین اظهار کرد: قطعا آرا که صادر شود بخشی از آن که در محاکم خارجی قابل اجراست توسط مرکز امور حقوقی و بین‌الملل برای شناسایی و اجرا پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->