شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: یکی از برکات انقلاب احیای سنت اعتکاف است

  • کد خبر: ۲۰۰۲۱۷
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: یکی از برکات انقلاب احیای سنت اعتکاف است
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای سنت حسنه اعتکاف در جامعه بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری در هشتمین نشست هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور گفت: اعتکاف یکی از بزرگ‌ترین هدایایی است که خداوند به جامعه ما عنایت کرده است.

وی تصریح کرد: هرچند در گذشته هم اعتکاف یک عبادت شناخته شده بود، ولی بیشتر در بین خواص و علمای جامعه اسلامی رواج داشت و اهل ریاضت آن را می‌شناختند. انقلاب اسلامی برکات و معجزات بسیاری داشت که یکی از آن‌ها احیای سنت حسنه اعتکاف بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: اعتکاف ظرفیت معنوی عظیمی است که در متن اسلام تعبیه شده و نقش مهمی در رشد معنوی فرد و جامعه دارد. این سنت حسنه در سال‌های اخیر رونق بسیاری گرفته و با استقبال پر شوری مواجه شده است.

وی ابراز کرد: هرچند این عبادت خاص با شرایط خاصی از جمله سه روز اقامت و بیتوته در مسجد و پرداختن به عبادت بیشتر مناسب بزرگ‌تر‌هاست، ولی جوانان استقبال شورانگیزی از این آیین عبادی-معنوی داشته‌اند و سال‌های گذشته چند صد هزار نفر در مساجد سراسر کشور معتکف شدند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه هم‌اندیشی اعتکاف در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) بیان کرد: امید است تحت عنایات خاص این امام رئوف با برنا‌مه‌ریزی دقیق شاهد برگزاری یک اعتکاف غنی و تأثیرگذار در سراسر کشور باشیم.

وی ابراز کرد: امروز خوشبختانه اعتکاف امتداد جهانی هم پیدا کرده و دست‌اندرکاران این آیین معنوی باید به شکرانه این نعمت بزرگ زمینه برگزاری یک اعتکاف تأثیرگذار را فراهم کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه مساجد کشور باید در طول سال خود را برای برگزاری اعتکاف آماده کنند، بیان کرد: در مساجد ما باید امکاناتی برای اقامت شبانه‌روزی معتکفان فراهم شود و در مسیر پیش رو نیز مساجدی که در حال ساخت هستند باید برای برگزاری مراسم اعتکاف تجهیز شوند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف بهتر است به صورت مردمی و بدون مداخله غیر ضرورِ سازمان‌های حکومتی و به صورت مسجدمحور و کارگذاری امام جماعت برگزار شود و فرصتی برای نقش آفرینی مردم در آن فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->