سرخط خبرها

پخش عیدانه فصل جدید سریال «زیرخاکی»

  • کد خبر: ۲۰۰۲۲۰
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
پخش عیدانه فصل جدید سریال «زیرخاکی»
پیام احمدی‌نیا درباره تازه‌ترین فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی خود و تجربه ایفای نقش شمر در فیلم سینمایی «شور عاشقی» و پخش فصل جدید زیر خاکی توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز پیام احمدی‌نیا بازیگر فیلم سینمایی «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری که با داستانی مرتبط با واقعه کربلا در دست تولید است درباره تجربه حضور در این پروژه گفت: حوالی مردادماه امسال بود که فیلمنامه این پروژه از طرف داریوش یاری به دست من رسید. نقشی که به من پیشنهاد شده بود، نقش شمر بود که وقتی متن آن را خواندم، احساس کردم یکی از جذاب‌ترین کاراکتر‌هایی است که تاکنون در سینمای ایران نوشته شده است.

وی افزود: در حدود ۲ ماه تصویربرداری این پروژه در منطقه بیابانک جریان داشت و گروه بسیار خوب و همراهی هم داشتیم. این روز‌ها هم مراحل فنی پروژه در جریان است.

این بازیگر درباره پذیرش ایفای نقش شمر به‌عنوان یک نقش منفی توضیح داد: شاخص من برای انتخاب یک نقش هیچ‌گاه منفی و یا مثبت بودن آن نیست. حتی منفی بودن این نقش را هم قبول ندارم. همه نقش‌ها تا حدودی خاکستری هستند، مانند همه ما آدم‌ها که هر یک به اندازه خود خاکستری هستیم. یکی از جذابیت‌های این نقش در این فیلمنامه هم همین بود که منفی نبود.

وی افزود: هر کاراکتر تاریخی در بستر تاریخی مربوط به خود کارکرد مشخصی داشته است تا واقعه‌ای شکل بگیرد. در متن فیلمنامه هم این کاراکتر کارکرد دراماتیک دارد و امیدواریم در خروجی کار هم اتفاق خوبی برای آن رخ بدهد.

به امید اتفاقات خوب برای «شور عاشقی» در «فجر»

احمدی‌نیا ادامه داد: فیلم «شور عاشقی» در مرحله فیلمنامه، بسیار استخوان‌دار و درست بود و در مرحله اجرا و تولید هم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این پروژه بودیم. از طراحی چهره توسط شهرام خلج گرفته تا طراحی لباس و انتخاب لوکیشن و نکات فنی دیگر. فریدون شیردل هم در بهترین وضعیت فیلمبرداری پروژه را انجام داد. تصور می‌کنم اتفاقات خوبی در جشنواره فجر امسال برای این فیلم خواهد افتاد.

این بازیگر درباره تفاوت «شور عاشقی» با دیگر تجربه‌های تاریخی مذهبی سینمای ایران گفت: تفاوت بارز این پروژه مربوط به متن و زاویه نگاه فیلمساز می‌شود. سینمای ایران تا به امروز در همین تجربه‌های اندکی که درباره روایت‌های تاریخی و مذهبی داشته، کمتر این زاویه نگاه را داشته است. خیلی از کاراکتر‌های این واقعه، تبدیل به نماد شده‌اند و تلاش ما عبور از این کلیشه‌ها بود. مثلاً اولین اقدامی که در مرحله گریم انجام دادیم این بود که برخلاف کلیشه‌های مرسوم، صورت شمر را با لک و پیس طراحی نکردیم. در طول روایت فیلم هم حتی در یک پلان او را در حال خوردن شراب و قهقهه نمی‌بینید.

وی افزود: بیشتر تلاش کردیم، روایت فیلم برمبنای قصه و موقعیت پیش برود و اینگونه نباشد که بخواهیم نگاه نمادین و المان‌گونه به کاراکتر‌ها داشته باشیم. نگاه‌مان این نبود که همه چیز را در قالب ۲ لشگر اشقیا و اولیا خلاصه کنیم.

احمدی‌نیا درباره امکان مقایسه نقش‌آفرینی خود با ایفای نقش شمر توسط محمد فیلی در سریال «مختارنامه» هم گفت: جناب آقای فیلی از دوستان و استاد پیشکسوت بنده است، اما این ۲ کاراکتر در این ۲ اثر را قابل قیاس با هم نمی‌دانم. در این سریال با کاراکتر باورپذیری از شمر مواجه هستیم که شباهتی با تصاویر کلیشه‌شده قبلی ندارد و مخاطب به راحتی می‌تواند او و کارهایش را باور کند.

این بازیگر درباره حضور در یک پروژه مذهبی گفت: مهمترین ویژگی این فیلم سینمایی این است که بیشتر از آنکه بخواهد شعار بدهد، قصه تعریف می‌کند و از این زاویه مواجهه مخاطبان هم می‌تواند با آن متفاوت باشد. دیالوگ‌نویسی این فیلم توسط داریوش یاری و حسین مهکام به بهترین شکل اتفاق افتاده و شرایطی دارد که می‌تواند برای مخاطب به‌روز باشد.

تصویربرداری «زیرخاکی ۴» برای نوروز ۱۴۰۳

وی درباره دیگر فعالیت‌های این روز‌های خود هم توضیح داد: این روز‌ها درگیر تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» هستیم که ان‌شاءالله در نوروز و رمضان ۱۴۰۳ روی آنتن خواهد رفت. قرار است از ۲۴ اسفند پخش این سریال آغاز شود و تا شب‌های احیا هم ادامه داشته باشد. بعد از آن شب‌ها هم فکر می‌کنم قرار است فصل تازه سریال «نون. خ» روی آنتن برود.

احمدی‌نیا تاکید کرد: یک فیلم سینمایی دیگر به کارگردانی نوید اسماعیلی هم حضور داشتم که آن هم محصول فارابی است و فکر می‌کنم در حال آماده‌سازی برای حضور در جشنواره باشد. در آن فیلم من و مهدی زمین‌پرداز بازیگران اصلی فیلم بودیم که در «شور عاشقی» هم با یکدیگر همبازی هستیم. این فیلم یک فیلم کارآگاهی و پلیسی است که امیدوارم هر ۲ پروژه به جشنواره برسد.

«شور عاشقی» سومین ساخته سینمایی داریوش یاری است که برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می‌شود.

سیده شهره موسوی، مهدی زمین‌پرداز، پیام احمدی‌نیا، نادر فلاح، علیرضا استادی، سیامک صفری و … از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم سینمایی عاشورایی نقش‌آفرینی کردند.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->