فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: درخواست دارم باشگاه پرسپولیس در مشهدالرضا(ع) مستقر شود استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد پیگیری دغدغه‌های بانوان برای بوستان «شهربانو» مشهد وضعیت نامعلوم پرونده درخت کُشی در بلوار وکیل آباد مشهد زمان اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی شش‌هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است + فیلم ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرحچی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری
سرخط خبرها

پویش حمایت از مستاجران مشهدی در شرایط کرونایی راه افتاد

  • کد خبر: ۲۰۰۵۰
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
  • ۱
پویش حمایت از مستاجران مشهدی در شرایط کرونایی راه افتاد
رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: مشاوران معاملات املاک این کلانشهر با توجه به شرایط ناشی از بحران بیماری کرونا به صورت خودجوش اقدام به راه‌اندازی پویشی اجتماعی به منظور حمایت از مستاجران و رعایت حال آنها توسط مالکان واحدهای مسکونی و تجاری کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر مرادزاده گفت: این پویش را مشاوران معاملات املاک با هدف رعایت حال مستاجران در شرایط رکود بازار و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شکل داده اند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بسیاری از مستاجرین واحدهای مسکونی و تجاری قادر به پرداخت اجاره اسفندماه خود نیستند و از آنجا که مشاوران املاک رابط بین موجر و مستاجر هستند با پیوستن به این پویش به موجرها توصیه می‌کنند که رعایت حال مستاجران را بکنند و اگر آنان برای پرداخت اجاره بها مهلت بیشتری خواستند این فرصت را به مستاجران بدهند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: از آنجا که ۷۰ درصد مشاوران معاملات املاک در مشهد خودشان مستاجر هستند شرایط مستاجران را بیشتر از باقی مردم درک کرده و در این پویش فعالتر عمل می‌کنند و با مالک یا موجر تماس گرفته و رضایت وی را برای تخفیف در اجاره جلب می‌ کنند.

مرادزاده افزود: در حال حاضر شرایط مستاجران واحدهای تجاری به مراتب سخت‌تر از مستاجران واحدهای مسکونی است زیرا بازار به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و بسیاری از مستاجران واحدهای تجاری درآمدی ندارند.

وی ادامه داد: شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا وضعیت کسب و کار را برای مشاوران معاملات املاک نیز سخت کرده به طوری که مستاجران یا مالکان خانه‌ها به خاطر پیشگری از شیوع ویروس حاضر نیستند به مشاور و مستاجر جدید اجازه بازدید از خانه را بدهند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: این موضوع باعث تشدید کسادی بازار و کاهش درآمد مشاوران معاملات املاک شده است که امیدواریم با پویشهایی که براه افتاده بتوان قدری همدلی و همکاری را بین مردم تقویت کرد.

مرادزاده تخفیفها یا بخشودگیهای مالکان برجهای تجاری را دردریافت اجاره واحدهای تجاری موضوعی مجزا از رعایت حال مستاجران توصیف و اضافه کرد: مشهد به دلیل مزیت گردشگری آن دارای برجهای تجاری متعددی است که بیشتر واحدهای صنفی در آن خالی شده یا خالی هستند.

وی افزود: صاحبان این برجهای تجاری برای آنکه چراغ برج روشن بماند و قیمت اجاره در آنها کاهش پیدا نکند بهای اجاره واحد تجاری را گاه به مدت طولانی به مستاجر می‌بخشند و تخفیفات زیادی را برای وی قائل می‌شوند همان طور که دو مجتمع تجاری حتی اجاره بها را تا ۶ ماه برای مستاجران رایگان اعلام کردند تا چراغ مجتمع روشن بماند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: اگر چراغ واحدهای یک مجتمع تجاری روشن نشود بعد از مدتی افت قیمت پیدا می‌کند و تعداد خریدارانش کاهش می‌یابد و در نهایت موجب ورشکستگی صاحب مجتمع می‌شود. 

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است. 

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.
به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تا کنون هشت تن در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ تن از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو تن نیز در نیشابور بوده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
سلام من یک کارگرم که ده روزه صاحب کار کارمون رورو تعطیل کرده به خاطر کرونا ، ده نفر کارگریم همه هم روز مزد و صاحب کارم رفته دبی خونه فامیلاش ما هم بدون پول موندیم بین زمین و هوا و از طرفی هم صاحب خونه که هرسال حداقل هفت بار میره کربلا و کلی هم به حساب مذهبیه ولی دوروزه خون من رو تو شیشه کرده برای کرایش به خدا من حتی پول مواد غذایی و مواد بهداشتی ندارم و بیکار هم که شدم خدا کجاست که به داد ما بیچاره ها برسه از این جماعت با نقاب اسلام بخدا بیشتر دارن مارو از بین میبرن تا کرونا . تورو به خدا قسم به دادم برسین یه دختر چهار ساله دارم خودم و زنم به درک نگران دخترمم به خدا .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->