کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک به کمبود دوباره این محصول در بازار

  • کد خبر: ۲۰۱۵۲۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
هشدار رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک به کمبود دوباره این محصول در بازار
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک به کمبود دوباره شیرخشک در بازار هشدار داد.

هانی تحویل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص وضعیت بازار شیرخشک در مشهد اظهار کرد: از حدود سه هفته پیش، نرخ ارز دولتی از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تغییرکرد و این تغییر ناگهانی در حالی بود که از قبل اطلاعی داده نشد و تولیدکنندگان شیرخشک هیچ آمادگی‌ای نداشتند.

وی افزود: هم‌اکنون موجودی مواداولیه برای تولیدکنندگان شیرخشک بسیار کم است و اگرهمین تولیدکنندگان بخواهند ماده اولیه را با نرخ جدید که ۷ برابر قیمت قبلی است تهیه کنند در تأمین نقدینگی با چالش مواجه می‌شوند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک ادامه داد: هفته گذشته بانک مرکزی اعلام کرد هر محموله‌ای که وارد گمرک می‌شود واردکنندگان فقط دو ماه فرصت دارند تا ما‌به‌التفاوت ارز جدید را پرداخت کنند که قطعاً این موضوع تولیدکنندگان را در تنگنا قرار خواهد داد.

تحویل‌زاده بیان کرد: بعد از ترخیص مواداولیه شیرخشک و تحویل آن به کارخانه، انجام آزمایشات اولیه و مراحل تولید آن، تحویل به مصرف‌کننده و وصول مبلغ آن از داروخانه‌ها بیش از ۸ ماه طول می‌کشد و در این فرصت دوماهه تولیدکنندگان شیرخشک نمی‌توانند نقدینگی را تأمین و با بانک مرکزی تسویه کنند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو به قیمت‌گذاری دستوری بدون گرفتن مدارک جدید اقدام کرده است که این قیمت جدید مورد قبول شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک نبوده و ادامه این روند برای شرکت‌ها امکان‌پذیر نیست و اگر این وضعیت تداوم پیدا کند در چند ماه آینده مجدداً با چالش کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد.

تحویل‌زاده با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی هنوز برای واردات برخی کالا‌ها از جمله شیرخشک حذف نشده است، گفت: باتوجه به وضعیت فعلی کمبود شیرخشک، حذف سریع ارز ۴۲۰۰تومانی، باعث ایجاد چالش‌هایی برای تولیدکنندگان شده است و بهتر بود سازمان غذاودارو مدتی را مقرر می‌کرد تا موجودی‌ها مطلوب و بازار شیرخشک آرام شود سپس اقدام به حذف ارز می‌کرد.

وی افزود: تغییر نرخ ارز برای هر صنعتی شوک ایجاد می‌کند، زیرا باعث کمبود نقدینگی می‌شود. صنعت ملتهب و آسیب‌دیده شیرخشک که ارزی برای واردات آن تخصیص داده نشده بود حالا به یک‌باره با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد التهاب دوباره در بازار شیرخشک خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->