سرخط خبرها

۱۰ هنرستان سینما و فیلمسازی تا پایان ۱۴۰۲ ساخته می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۲۶۷۴
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
۱۰ هنرستان سینما و فیلمسازی تا پایان ۱۴۰۲ ساخته می‌شود
رئیس سازمان سینمایی از احداث ۱۰ هنرستان جدید دخترانه و پسرانه در حوزه سینما و فیلمسازی فعالیت خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز محمد خزاعی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: تشکر می‌کنم از دست اندرکاران قدیمی‌ترین جشنواره سینمای ایران که‌تلاش کردند با نگاه متفاوت و خلاقانه این دوره جشنواره را برگزار کنند.

وی ادامه داد: تحول در نظام آموزشی ما بدون پیوند خوردن با زبان تصویر امکان پذیر نیست و احیای جشنواره رشد می‌تواند به احیای فیلم‌های آموزشی در کشور کمک کند.

خزاعی با اشاره به اهمیت چشنواره فیلم رشد اظهار کرد: جشنواره رشد مهم‌ترین بستر برای نمایش کارکرد‌های تصویر در نظام‌تعیلم‌و تربیت است، تاثیر یک تصویر یا فیلم می‌تواند چندین برابر یک کتاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش در دنیا مبتنی بر مدیا‌های تصویری است و جهان جدیدی در تکنولوژی نظام آموزشی شکل گرفته است.

خزاعی ادامه داد: به قول اندیشمندی، اگر می‌خواهید بدانید کشوری توسعه می‌یابد یا نه؟ نمی‌خواهد سراغ فناوری ها، کارخانه‌ها و ابزار و آلات تکنولوژیکی که استفاده می‌کنند بروید. این‌ها را به راحتی می‌توان خرید یا کپی کرد مانند خیلی از کشور‌های منطقه؛ برای دیدن توسعه‌به سراغ پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها بروید و ببینید آن‌ها چگونه و چه‌چیزی آموزش می‌دهند؟ اگر کودکان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم پذیر، خطرپذیر، دارای روحیه گفتگو، تعامل و مشارکت جمعی و همکاری بار آوردند آن کشور توسعه خواهد یافت، و آن بچه ها، انسان‌ها و شخصیت‌هایی خواهند شد که می‌توانند توسعه ایجادکنند.

به گفته وی، مشکل امروز ما مشکل آموزش نیست تربیت است که باید از همه ظرفیت‌های جدید تصویری و سینمایی برای حل این‌مشکل استفاده کرد.

خزاعی یادآور شد: ما ظرفیت‌نیروی انسانی بی نظیری داریم‌که‌کشورهای‌منطقه در حسرت آن هستند، باید از همه‌این ظرفیت‌های انسانی در عرصه سینمای، کوتاه، بلند، مستند و پویانمایی و ظرفیت دانش اموزی برای توسعه آموزشی «تصویرمحور» بهره گرفت.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش وقتی موفق‌می شود که تکنولوژی‌های تصویری مدرن خود را گسترش و توسعه دهد.
رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی سینما در خصوص همکاری سازمان سینمایی کشور و وزارت آموزش و پرورش در قالب توافقنامه همکاری می‌تواند افق روشنی را برای سینمای کودک و نوجوان و دانش آموزان ترسیم نماید که نمونه آن را در اکران فیلم سینمایی بچه‌زرنگ شاهد بودیم.

خزاعی اظهار امیدواری کرد که تفاهمنامه اکران فیلم‌های دانش آموزی به زودی امضا و به صورت دائمی به اجرا در آید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->