خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
سرخط خبرها

یک مقام مصری: اعزام سفرای ایران و مصر به کشورهای یکدیگر نزدیک است

  • کد خبر: ۲۰۲۹۷۷
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
یک مقام مصری: اعزام سفرای ایران و مصر به کشورهای یکدیگر نزدیک است
یکی از مقامات مصر اعلام کرد احتمالا پس از سوگند رئیس‌جمهور این کشور پس از انتخابات، سفرای ایران و مصر به دو کشور سفر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز به گفته کارشناسان، احیای روابط تهران و پایتخت‌های عربی گامی اساسی در ثبات منطقه است، «مترسکی» را که واشنگتن برای ایجاد رعب در منطقه استفاده می‌کرد، از بین می‌برد.

براساس گزارش اسپوتنیک، پس از احیای روابط عربستان و ایران، پیش بینی می‌شود گامی مشابه بین قاهره و تهران برداشته شود، به ویژه پس از تماس اخیر که رئیس جمهور ایران در آن پیروزی همتای مصری خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت.

در همین زمینه، رخا احمد حسن، یکی از اعضای شورای روابط خارجی مصر گفت که بازگشت سفرای بین مصر و ایران احتمالا به زودی اتفاق می‌افتد.

او خاطرنشان کرد: تبریک ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به معنای رسیدن روابط به بالاترین سطح است.

او در گفتگو با اسپوتنیک افزود: در جریان تماس رئیس‌جمهور ایران با السیسی، موضوعات زیادی از جمله احیای روابط دو کشور و پرونده‌های منطقه‌ای غزه و دریای سرخ مورد بررسی قرار گرفت.

رخا افزود: سطح روابط دو کشور در حال حاضر حاکی از نزدیک بودن بازگشت سفرا به دو کشور است، در حالی که سخنان سلطان هیثم بن طارق عمان را می‌توان در راستای تلاش‌ها دانست.

او معتقد است که بازگشت سفرا به دو کشور ممکن است پس از ادای سوگند السیسی برای دوره جدید ریاست جمهوری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احیای روابط دو کشور به منزله تکمیل حلقه به ویژه پس از نزدیکی اخیر عربستان و ایران و تلاش برای حل بحران یمن است.

به گفته رخا، دستیار سابق وزیر امور خارجه مصر، آغاز حضور ایران در کشور‌های عرب به شکلی متفاوت، علاوه بر افزایش نسبت مبادلات تجاری با کشور‌های عربی، به ثبات و توسعه کمک می‌کند.

از دیگر جنبه‌های احیای روابط ایران با کشور‌های منطقه می‌توان به از بین رفتن ادعا‌های آمریکایی‌ها در مورد خطرات ایران در منطقه اشاره کرد. وقتی ادعا‌های آمریکا از بین برود، رژیم صهیونیستی به عنوان خطر اصلی در منطقه دیده می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->