سرخط خبرها

تئاتری که در جستجوی یافتن هویت نباشد، در اولین وظایف خود ناتوان مانده است

  • کد خبر: ۲۰۳۰۲۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
تئاتری که در جستجوی یافتن هویت نباشد، در اولین وظایف خود ناتوان مانده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تئاتری که عاری از معنا باشد و تئاتری که صدایش به ماندگاری نزدیک نشود و در جستجوی یافتن هویت نباشد، در اولین وظایف خود ناتوان مانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران، تئاتر را ملغمه‌‌ای از معنا، عشق و زیبایی دانست که بی‌واسطه، روح را جلا می‌دهد و شعر و شعور را به مثابه دو یار لم‌یزلی، در جوار هم نگاه می‌دارد.

در متن این پیام آمده است:

جوهره‌ وجودی هنر نمایش، مکاشفه‌ای است که در درون و برون ذات انسانی و جامعه صورت می‌گیرد؛ کشفی که غنای روح ازلی و نامیرا را به زبانی زیبا مدار متجلی می‌سازد که آن به ذات، حقیقت تئاتر است.

دور از انتظار نیست، با توجه به حکمت غنی و فرهنگ والای اسلامی–ایرانی، این هنر شریف چنان منزلتی یابد که کشف و شهود معنا را به اندرون راه دهد و افقی به پهنای الوهیت ذات حضرت ربوبیت را در برابر چشم‌ها بگستراند.

بی تردید، تئاتر ملغمه‌ای از معنا، عشق و زیبایی است و به همین دلیل است که بی‌واسطه، روح را جلا می‌دهد و شعر و شعور را به مثابه دو یار لم‌یزلی، در جوار هم نگاه می‌دارد.

تئاتری که عاری از معنا باشد و تئاتری که صدایش به ماندگاری نزدیک نشود و به جستجوی یافتن هویت نباشد، در اولین وظایف خود ناتوان مانده است. در آستانه برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر کشور، با این اصل که تمرکززدایی و تزریق روح نمایش به استان‌های دور و نزدیک، ویژگی مهم برگزاری این رویداد بزرگ است، بر این باورم که نگرش داوران متخصص، می‌تواند سطح کیفی آثار را بالا ببرد.

امید که این رویداد فرهنگی که به سعی و اهتمام مسئولان و تلاش خانواده‌ تئاتر ایران فراهم آمده، زمینه‌ای باشد برای پیشرفت و تعالی و دستیابی به فضایل والای معنوی که در فطرت و ازلیت تئاتر نهفته است و رهگشای افق‌های روشن در سپهر فرهنگی کشور عزیزمان ایران باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->