رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها
سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد:

بررسی احتمال حمله بیولوژیک آمریکا در مساله کرونا

  • کد خبر: ۲۰۳۲۹
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
بررسی احتمال حمله بیولوژیک آمریکا در مساله کرونا
سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: در این‌باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید براساس آنها قضاوت کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح درباره بحران کنونی ویروس کرونا گفت: مسئول کنترل ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است از همین رو ستاد ملی برای مقابله با این ویروس به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده است.

وی در گفتگو با شبکه العالم با بیان اینکه نیرو‌های مسلح بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پایه اساسی هر طرح بزرگ ملی در کشور بوده است تاکید کرد: در سال‌های گذشته برای ریشه کن کردن فلج اطفال و واکسیناسیون سرخک و سرخجه با وزرات بهداشت همکاری داشتیم و در بحران‌های زیادی همچون سیل و زلزله در کنار مردم و مسئولین به خدمت رسانی پرداختیم به همین جهت طبیعی است که نیرو‌های مسلح برای عبور از بحران کنونی یعنی ویروس کرونا در کنار وزارت بهداشت با تمام توان خواهد بود.
سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح افزود: استراتژی ما استفاده از تمام بنیه خود برای کمک به بخش‌های دولتی و کشوری است از همین رو قرارگاهی در ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده است که مشابه این قرارگاه ستاد‌هایی نیز در تمامی قوا تشکیل شده است.

سردار عراقی‌زاده در ادامه با اشاره به اقدامات نیرو‌های مسلح برای مهار کرونا اظهارداشت: نیرو‌های مسلح در دو بخش بهداشت_ پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند که در بخش نخست باید سفر‌های بین استانی و درون شهری به حداقل برسد و نیرو‌های مسلح در تردد‌ها کمک می‌کنند و در ضدعفونی‌های محیطی و مراکز تجمع اقدامات خوبی انجام داده ایم.
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: تصمیم این که شهر قم به عنوان اولین شهر آغاز شناسایی بیماران کرونا، باید قرنطینه می‌شد یا نه، تصمیمی است که توسط وزارت بهداشت و درمان گرفته شد.
مستندات وزارت بهداشت هم شواهد علمی است یعنی آن‌ها معتقدند که براساس شواهد علمی که امروزه در دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی مطرح می‌شود، قرنطینه سنگین و شدید نمی‌تواند در درازمدت کارآمد باشد به دلیل این که آنقدر راه‌های فرعی برای شهر‌ها وجود دارد که ناخودآگاه بعد از مدتی فشار، آن قرنطینه شکست خواهد خورد و این مساله منجر به شعله وری بیشتر بیماری خواهد شد بنابر این قرنطینه مطلق امروز هیچ جایی در دنیا توصیه نمی‌شود و وزارت بهداشت هم این مساله را صلاح ندانسته واین تصمیم درستی است، اما کم‌کردن تردد‌ها و این که مردم خودشان در خانه از خودشان محافظت کنند و حتی المقدور در تجمع‌ها شرکت نکنند و سفر‌های بی مورد انجام ندهند، تصمیم درستی است و مجموعه پلیس و نیروی انتظامی در جاده‌ها در کنار وزارت بهداشت و اورژانس کشور درحال کمک به این مساله هستند که این تردد‌ها به حداقل برسد.

وی در باره کیت‌های آزمایش کرونا گفت: این ویروس یک ویروس جدید است، بنابراین کیتی که باید برای تشخیص این ویروس وجود داشته باشد از قبل وجود نداشته است، چون نمونه اولیه این ویروس در کشور وجود نداشته است، بنابر این تصور این که این کیت از قبل باید در کشور وجود می‌داشت اصلا در هیچ کجای دنیا مفروض نیست. اما به محض این که نمونه‌های مثبت این ویروس در کشور پیدا شد آزمایشگاه‌های متعددی از جمله وزارت دفاع وپشتیبانی نیرو‌های مسلح شروع به کار بر روی این مساله کردند و خیلی سریع کمتر از یک هفته توانستند این کیت را به خط تولید برسانند، ولی از آنجایی که نیاز کشور به این کیت زیاد است تولیدات داخلی هنوز به طور کامل پاسخگوی نیاز ما نیست بنابر این درکنار کیت‌هایی که هنوز نیاز داریم از مراجع قانونی از جمله سازمان بهداشت جهانی وارد کنیم، بخش عمده‌ای از آن را خودمان تولید می‌کنیم امروز بیش از ۵۰ آزمایشگاه در کشور وجود دارد که به تشخیص این ویروس مبادرت می‌کنند و این کار بزرگی است که صورت گرفته است.

سردار عراقی زاده افزود: بخشی از خدمات نیرو‌های مسلح در بخش پیشگیری و کاهش حجم ویروس در کشور از طریق سمپاشی‌ها انجام می‌شود بخش بسیار مهم دیگر نیز بخش درمان است. در نیرو‌های مسلح بیمارستان‌های متعددی داریم که در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در کل کشور پراکنده هستند. ما تصمیم گرفتیم که بیش از ۷۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خودمان را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهیم. از سوی دیگر بیمارانی که مداوا می‌شوند نمی‌توانند مستقیم به خانه برگردند و نیاز به سپری کردن دوران نقاهت دارند که در این بخش مجموعه نیرو‌های مسلح ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی را برای کل کشور فعال خواهد کرد. بخش دیگری از خدمات نیرو‌های مسلح، تولیدات وزارت دفاع است که شامل واکسن، تولید ماسک، لباس‌های حفاظتی برای کادر درمانی بیمارستان ها، مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده است.

وی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های نیرو‌های مسلح مبارزه با سوداگرانی است که با احتکار در صدد کسب منافع نامشروع خود هستند که یگان‌های اطلاعاتی نیرو‌های مسلح در این بخش خیلی فعال بودند و توانستند انبار‌های زیادی از محتکران را کشف و مواد مورد نیاز مردم را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند که در بین ملت توزیع شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص مقابله با تهدیدات فضای مجازی نیز گفت: شایعه سازی و خبرسازی‌های دروغی که عمدتا توسط دشمنان ما از خارج از کشور از جمله آمریکا و دست نشاندگان آن‌ها علیه فضای اعتماد عمومی صورت می‌گیرد، از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود که در مجموع نیرو‌های مسلح در این بخش برای کنترل امنیت روانی جامعه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

سردار عراقی زاده افزود: در کشور ما همه مسائل بسیار شفاف است. تمامی آمار و اطلاعات مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا و سایر اطلاعات مربوط از طریق وزارت بهداشت و شخص وزیر یا سخنگوی این وزارتخانه اعلام می‌شود. در روز‌های اخیر نیز یک گروه سیزده نفره از متخصصان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ایران سفر کردند.
این گروه با بررسی اقدامات صورت گرفته در کشور، تمهیدات انجام شده را تحسین کردند و آمار‌های ما درخصوص این اتفاق را با راستی آزمایی تایید کردند. طبیعی است که دشمنان قصد دارند از هر حربه‌ای برای تضعیف جمهوری اسلامی استفاده کنند تا به اهداف خودشان برسند. اما ما مطمئن هستیم که این خبرسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها مستند نیست و آماری که مراجع ذیربط در کشور اعلام می‌کنند درست و واقعی است.

وی همچنین درباره ادعای شبکه‌های خارجی مبنی بر تاخیر ایران در اعلام اخبار مربوط به مبتلایان به کرونا به علت مصادف شدن آن با مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات مجلس گفت: ما معتقدیم این موضوع یکی از محور‌هایی است که دشمن قصد استفاده تبلیغاتی از آن را دارد و این مساله کذب محض است.
دو روز مانده به انتخابات زمانی که آزمایش کرونای دو نفر در ایران مثبت اعلام شد موضوع به وزیر بهداشت منعکس و از طریق رسانه‌های عمومی اعلام شد در صورتی که اگر بحث انتخابات مطرح بود و قصد پنهانکاری در این زمینه داشتیم، اعلام عمومی دو روز قبل از انتخابات زمان مناسبی نبود؛ بنابراین در این خصوص واقعاً هیچ شبهه‌ای وجود ندارد و همان زمانی که نتایج آزمایشات مشخص و قطعی شد، مسئولین وزارت بهداشت ایران آن را اعلام کردند.

مسئول مبارزه با کرونا در ستاد کل نیرو‌های مسلح به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا هم اشاره و تصریح کرد: در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آن‌ها قضاوت کرد.
همه ما می‌دانیم که امریکا در برخی کشور‌ها آزمایشگاه‌هایی دارد که درباره انواع ویروس‌ها آزمایش‌های بیولوژیک و مهندسی ژنتیک انجام می‌دهد. قبلاً هم سابقه داشته که آمریکا از این ویروس‌ها به عنوان سلاح استفاده کرده باشد و از آنجا که این ویروس، ویروسی جدید است ممکن است در همین آزمایشگاه‌ها ایجاد شده باشد البته هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان گفت، اما به عنوان یک احتمال می‌تواند مطرح باشد. این احتمال را بررسی و اگر به نتیجه قطعی برسیم اعلام خواهیم کرد.

سردار عراقی‌زاده با اشاره به تناقضات رفتاری آمریکا در اعمال فشار حداکثری علیه ایران و همزمان اعلام آمادگی برای کمک به ایران برای مهار شیوع ویروس کرونا گفت: واقعیت این است که آمریکا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و نیز ایادی خودش در دیگر کشور‌ها استفاده کرده و تحریمی سخت و دشوار را ضد مردم ایران طراحی و اجرا کرده است.
روز به روز هم در حال تشدید فشار بر ایران است بگونه‌ای که به کشور‌های دوست ایران هم فشار می‌آورد که هرگونه کانال ارتباطی با کشورمان را قطع کند. در زمینه مبادلات پولی و بانکی سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ما وضع و اجرا کرده تا حتی برای واردات برخی دارو‌ها که به ظاهر اعلام می‌کند این بخش را تحریم نکرده است، اما به علت تحریم‌های بانکی ما نمی‌توانیم با پرداخت هزینه‌ها، برای واردات دارو اقدام کنیم؛ بنابراین علیرغم شعار‌هایی که می‌دهند، واقعیت چیز دیگری است.
آمریکا قصد فریب مردم دنیا را دارد هر چند اکثر مردم به این نیت شوم آمریکا پی برده اند و شعار‌های دولت آمریکا را باور نمی‌کنند. ما نیز بر این باوریم که با وجود این تحریم‌های سنگین ما می‌توانیم با اتکا به مردم و توان داخلی و امکانات خودمان روی پای خود بایستیم کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->