آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان
سرخط خبرها

یونیسف خواهان آتش بس در غزه شد

  • کد خبر: ۲۰۳۵۸۷
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
یونیسف خواهان آتش بس در غزه شد
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در پیامی در رسانه‌های اجتماعی بار دیگر درخواست خود برای آتش بس فوری در غزه را تکرار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یونیسف در پیام خود در رسانه اجتماعی ایکس به نقل از یک نوجوان فلسطینی ساکن غزه نوشت: «دلم برای زندگی قبل از جنگ، زمانی که به مدرسه می‌رفتم و دوستانم را ملاقات می‌کردم و برای زندگی تنگ شده است.

این نهاد سازمان ملل سپس اعلام کرد: ما همچنان خواهان آتش بس فوری در غزه هستیم.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده در میان حدود ۲۲ هزار نفری هستند که از ۷ اکتبر در غزه به شهادت رسیده اند, ۸ هزار کودک وجود دارند.

پیش از این یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده بود که تعداد کودکان شهید فلسطینی در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی در سال ۲۰۲۳ به "سطح بی‌سابقه ای" رسیده و مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری بوده است.

ادل خدر، رییس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف گفت: در میان افزایش عملیات‌ نظامی در دوازده هفته گذشته, ۸۳ کودک در کرانه باختری کشته شده‌اند که بیش از دو برابر تعداد کودکان کشته شده در تمام سال ۲۰۲۲ است.

او گفت که بیش از ۵۷۶ کودک نیز در کرانه باختری مجروح شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از بازداشت تعداد دیگری از کودکان فلسطینی در این منطقه است.

وی افزود: در حالی که جهان با وحشت اوضاع نوار غزه را تماشا می‌کند، کودکان در کرانه باختری در حال تجربه یک کابوس خاص خود هستند. آن‌ها با حس وحشت مداوم و ناراحتی زندگی می‌کنند که ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کودکان گزارش داده‌اند که ترس به بخشی از زندگی روزمره آن‌ها تبدیل شده است و بسیاری از آن‌ها به دلیل تهدید تیراندازی و سایر خشونت‌های مربوط به درگیری حتی از رفتن به مدرسه یا بازی در بیرون هراس دارند.

سازمان ملل متحد در گزارش امروز خود (پنجشنبه هفتم دی‌ماه) درباره آنچه که «وخامت سریع» اوضاع حقوق بشر در اراضی اشغالی کرانه باختری خواند، ابراز تاسف کرد و از رژیم صهیونیستی خواست به خشونت علیه فلسطینی‌ها در این منطقه پایان دهد.

در گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) آمده است از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۳۰۰ فلسطینی در کرانه باختری کشته شده‌اند.

بیشتر جان باختگان کرانه باختری در عملیات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی یا در مقابله با آن‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این گزارش افزود: دست‌کم ۱۰۵ نفر از این شهدا در عملیات حملات هوایی رژیم صهیونیستی یا تاکتیک‌های نظامی دیگری در اردوگاه‌های پناهندگان یا مناطق پر ازدحام جان خود را از دست داده‌اند. دست‌کم هشت نفر توسط شهرک نشین‌های یهودی کشته شده‌اند.

سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رد این گزارش آن را «کاملا مسخره» توصیف کرد و گفت ما صدها نفر از مظنونان تروریستی را در آن منطقه بازداشت کردیم و برای حفظ امنیت خود به آنچه که باید انجام دهیم، ادامه می‌دهیم.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت استفاده از نیروهای غیرضروری یا نامتناسب علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری «بسیار نگران کننده» است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است علیه نظامیان مظنون در کرانه باختری اقدام می‌کند و تحقیقات درباره موارد احتمال بدرفتاری با بازداشت شدگان آغاز شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->