زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

رشد ۵۲ درصدی فروش گیشه سینما‌ها در اولین دوشنبه نیم‌بها (۱۲ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۳۶۱۷
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
رشد ۵۲ درصدی فروش گیشه سینما‌ها در اولین دوشنبه نیم‌بها (۱۲ دی ۱۴۰۲)
نخستین دوشنبه نیم‌بهای سینماها رشد ۵۲ درصدی مخاطب نسبت به دوشنبه‌های سه‌ماه پائیزی سینما‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز روز گذشته، طرح بلیت نیم‌بها در سینما‌های سراسر کشور اجرایی شد و پیرو آن، قیمت بلیت، بسته به کیفیت سینما، از ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان متغیر بود.

در نخستین دوشنبه نیم‌بها، ۷۸ هزار و ۱۰۰ نفر در ۲ هزار و ۵۲۸ سانس به سینما رفتند و گیشه ۲ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومانی را رقم زدند.

این تعداد مخاطب، برای نخستین دوشنبه نیم‌بها، قابل‌قبول ارزیابی می‌شود. قطعا طیف گسترده‌ای از مخاطبان سینما، هنوز متوجه دوشنبه‌های نیم‌بها نشده‌اند و طبیعی است که زمان نیاز است تا این روز نزد سینمادوستان تثبیت شود.

طی دوشنبه هفته گذشته، ۵۶ هزار نفر به سینما رفتند که آمار روز گذشته، رشد حدودا ۴۰درصدی مخاطبان را نشان می‌دهد. همچنین با نگاهی به آمار سه‌ماه اخیر سینما متوجه می‌شویم که میزان مخاطبان روز گذشته، در قیاس با دوشنبه سه ماه اخیر، بیشتر بوده است.

شناورسازی قیمت بلیت، ضمن نشانه گرفتن عدالت و نزدیک شدن بیشتر به استاندارد‌های الگو در اکران‌های جهانی، قرار است کمکی باشد برای هزینه‌های تولید سرسام‌آور، استهلاک بالای سینما‌ها و البته هزینه مواد مصرفی تبلیغات و پخشبا بررسی آمار دوشنبه‌های سه ماه اخیر متوجه می‌شویم که در دوشنبه‌های پائیزی، ۶۶۸ هزار نفر به سینما رفتند که میانگین آن، چیزی در حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ مخاطب می‌شود. براین اساس نخستین دوشنبه نیم‌بها، ۵۲ درصد بیشتر نسبت به میانگین دوشنبه‌های سه‌ماه اخیر، مخاطب داشته است که البته این آمار، یک آمار نسبی است که باید برای رسیدن به یک عدد ایستا و قابل‌اتکا، چند هفته دیگری را نیز منتظر ماند.

نکته قابل‌توجه عملکرد روز گذشته سینما‌ها آن‌که، اضافه شدن دوشنبه‌ها به روز‌های نیم‌بهای سینما، بیم آن را می‌برد که فروش سه‌شنبه‌ها را تضعیف کند، اما با بررسی آمار بلیت‌های پیش‌فروش برای سه‌شنبه، این نگرانی، حداقل برای هفته نخست اجرایی شدن این طرح مرتفع شده چرا که سینما‌ها تا به این ساعت برای سه‌شنبه، به‌اندازه هفته‌های قبل خود بلیت فروخته‌اند.

مقیاس سنجش بعدی قیمت‌گذاری شناور جدید، به دو روز انتهایی هفته مربوط می‌شود تا ببینیم مخاطب، چه واکنشی به بلیت‌های ۶۰ و ۸۰ هزار تومانی سانس‌های ۱۶ عصر به بعد پنجشنبه و جمعه از خود نشان می‌دهد.

شناورسازی قیمت بلیت، یکی از درست‌ترین تصمیم‌هایی بود که طی سالیان اخیر در حوزه اکران اتخاذ شد. طرحی که باید از سال‌ها پیش در سینمای ایران پیاده‌سازی می‌شد تا امروز به یک خرده‌فرهنگ سینمایی در میان همه طرف‌ها تبدیل شود. طرحی که ضمن نشانه گرفتن عدالت و نزدیک شدن بیشتر به استاندارد‌های الگو در اکران‌های جهانی، قرار است کمکی باشد برای هزینه‌های تولید سرسام‌آور، استهلاک بالای سینما‌ها و البته هزینه مواد مصرفی تبلیغات و پخش؛ بنابراین از هر منظر که به این طرح بنگریم، با اتفاق‌های خوبی مواجه می‌شویم. اتفاق‌های خوبی که اگر با افزایش مخاطب ماهانه سینما‌ها همراه شود، حلاوت آن را برای فعالان حوزه سینما، بیشتر هم می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->