آتش‌سوزی یک هتل‌آپارتمان در مشهد مهار شد (۱۵ تیر ۱۴۰۳) تامین کامل امنیت در شعبات اخذ رای مشهد و خراسان رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) ۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بسته‌های بهداشتی برای بسته‌های پستی

نگرانی مردم از شیوع کرونا از طریق دریافت مرسولات پستی و خرید های اینترنتی

  • کد خبر: ۲۰۴۲۹
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
نگرانی مردم از شیوع کرونا از طریق دریافت مرسولات پستی و خرید های اینترنتی
با افزایش خرید‌های اینترنتی و دریافت مرسولات پستی مردم نگران شیوع کرونا از این طریق هستند
تکتم جاوید - کمتر از یک ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و برخلاف روز‌های اول که اوضاع چندان جدی گرفته‌ نمی‌شد، این روز‌ها شرایط به سویی کشیده شده است که مدارس و دانشگاه‌ها و بسیاری مراکز دیگر تا پایان سال تعطیل شده اند. خانواده‌ها مدام به ماندن در خانه تشویق می‌شوند و تمهیدات زیادی اندیشیده شده است تا افراد جز برای موارد ضروری از خانه خارج نشوند و به این ترتیب زنجیره انتقال ویروس قطع شود. اما همه این تمهیدات سبب شده است مردم برای خارج نشدن از خانه بیشتر به سمت خرید اینترنتی و دریافت بسته‌های پستی روی بیاورند. خود این بسته‌های پستی -که بخش زیادی از آن‌ها از شهر‌های دیگر می‌رسد- می‌تواند منبع انتشار ویروس کرونا باشد. در کنار اینکه مردم باید در دریافت و باز کردن مرسولات، بیشتر به مسائل بهداشتی توجه کنند. اداره کل پست نیز نقش مهمی دارد، چرا که در صورت بی توجهی، مرسولات پستی می‌توانند منبع انتشار این ویروس و شیوع بیماری باشند. این‌ها بخشی از نگرانی شهروندانی است که این روز‌ها با خرید اینترنتی به صورت کلی و جزئی، سعی می‌کنند رفت و آمدشان را کاهش دهند، اما نمی‌دانند تا چه حد می‌توانند به وضعیت بهداشتی بسته‌هایی که به دستشان می‌رسد اعتماد کنند. یکی از شهروندان دراین باره می‌گوید: هرسال اسفند به قصد خرید به قشم می‌رفتم، اما امسال با این وضعیت ترجیح دادم در خانه بمانم و خریدهایم را به صورت اینترنتی انجام دهم. حالا که سفارش هایم را داده ام و پول را پرداخت کرده ام، این نگرانی به جانم افتاده است که نکند از این طریق به شیوع ویروس کرونا کمک کرده باشم. بهاری، از دیگر شهروندان، هم سفارش‌های خریدش را به مرکز خریدی در تهران داده است و می‌گوید: یک ظرف مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن این بسته کنار گذاشته ام، اما باز هم نگرانم. در کنار این‌ها برخی از کاسبان نیز بخشی از خرید‌های خود از شهرستان‌ها را با استفاده از پست انجام می‌دهند که این موضوع نیز از دیگر نگرانی‌های شهروندان محسوب می‌شود.

خرید اینترنتی و افزایش ۲ برابری مرسولات استان
سید احمد موسوی، مدیرکل پست مرکزی خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مدت می‌گوید: اداره پست یکی از ادارات پر رفت و آمد است و علاوه بر حجم فراوان مراجعان حضوری در طول شبانه روز، حدود ۱۰۰ هزار مرسوله پستی به این سازمان وارد می‌شود که البته این روز‌ها به دلیل گرایش مردم به خرید غیرحضوری و اینترنتی، این تعداد حدود ۲ تا ۲.۵ برابر شده است، به گونه‌ای که اگر همین حالا سری به انبار اداره کل بزنید، متوجه این حجم عظیم خواهید شد. در این شرایط، حفظ نظافت و ضدعفونی کردن مرسولات کار مهمی است که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلایی در بین همکاران نداشته ایم و در حال انجام وظیفه و رساندن بسته‌های پستی به شهروندان هستیم.
موسوی ادامه می‌دهد: از زمان اعلام شیوع بیماری کرونا بخشی را زیرمجموعه «کمیته پدافند غیرعامل» تشکیل داده ایم و تقسیم کار کرده ایم تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود. در مرحله اول نصب پوستر‌های آموزشی و بهداشتی را در تمام مراکز (در مقابل دید مراجعان و کارکنان) آغاز کردیم تا شهروندان را به سلامت حساس
کنیم.

ضدعفونی کردن مرسولات در شهر‌های مختلف کشور
مدیرکل پست مرکزی با بیان اینکه کار ضدعفونی کردن بسته‌ها از شهر‌های دیگر آغاز می‌شود، می‌گوید: مرسولاتی که از دیگر استان ها، به ویژه تهران، به استان خراسان می‌رسند با گذشتن از یک نوار نقاله در ابتدا ضدعفونی می‌شوند، اما نه به شکل جزئی، زیرا به دلیل آسیب دیدن، چنین امکانی برای برخی مرسولات وجود ندارد، بنابراین مرحله اصلی ضد عفونی در پست مرکزی صورت می‌پذیرد. گزارش‌های تصویری دیگر استان‌ها هم حاکی از ضدعفونی کردن مرسولات است.
موسوی با اشاره به کمبود مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در کشور و حتی دنیا اظهار می‌کند: در این شرایط توانسته ایم برای همه کارکنانی که درگیر توزیع مرسولات اند دست کش و محلول ضدعفونی کننده تهیه کنیم و حدود ۵۰۰ میلی لیتر وایتکس تهیه شد که از آن برای ضدعفونی کردن اداره کل و نواحی، کامیون‌ها و خودرو‌های جابه جایی مرسولات استفاده می‌شود. همچنین ۶۰۰۰ پد الکلی تهیه کردیم و در اختیار کارکنان قرار دادیم.

تحویل دستگاه سم پاش به ادارات و دفتر‌ها
موسوی با بیان اینکه مراحل اصلی ضدعفونی مرسولات در اداره کل پست مرکزی خراسان صورت می‌پذیرد می‌گوید: برای این منظور حدود ۴۵‌دستگاه سم پاش کوچک تهیه شده است و آن‌ها را در اختیار همه حوزه‌ها و دفتر‌های شهرستان‌ها قرار داده ایم. علاوه بر آن دستگاه سم پاش بزرگ بیست لیتری نیز تهیه کرده ایم تا دست کم روزی ۲ بار از آن‌ها در محیط اداری و همچنین برای نظافت مرسولات و اقدامات عملیاتی استفاده شود.
او با اشاره به اینکه کارشناسان مرکز بهداشت در بازدید از نحوه ضدعفونی کردن محیط اداری و مرسولات رضایت داشتند، می‌افزاید: همچنین در راستای کاهش ساعات کاری و دورکاری کارکنان در معرض خطر نیز دستورات استانداری انجام شد.
موسوی تأکید می‌کند: به دلیل حضور روزانه تعداد زیادی ارباب رجوع در این اداره، تمام فضای ساختمانی ادارات اعم از راهرو‌ها و آسانسور‌ها مدام نظافت و ضدعفونی می‌شوند. ضمن اینکه نصب شیشه در مقابل بعضی از باجه‌های پیشخوان مانعی برای انتقال ویروس است.
موسوی یکی دیگر از اقدامات مهم را تهیه یک مخزن پانصدلیتری و قرار دادن آن روی یک خودرو اعلام می‌کند که آن خودرو با گردش در شهر و سرزدن به تمام نواحی و انبارها، بار دیگر مرسولات را ضدعفونی می‌کند.
مدیرکل پست استان در پایان با اطمینان خاطر به شهروندان اعلام می‌کند: اینکه مشاهده می‌کنید جعبه مرسولاتی که به دست شما می‌رسد کمی تغییر شکل داده است و حالت پودری دارد، به دلیل همان مواد ضدعفونی کننده است و به مردم اطمینان می‌دهیم که حفظ سلامتی آنان از هرچیزی برای ما مهم‌تر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->